μαθήτριες
Η Αριστερή ενωτική κίνηση καθηγητών (ΑΕΚΚ) για το άνοιγμα των σχολείων

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Οι υγειονομικές απειλές συναρτώνται ευθέως με το παγκόσμιο πρότυπο καπιταλιστικής ανάπτυξης και την αρπακτική διάθεση του διεθνούς κεφαλαίου. Με λίγα λόγια υγεία και οικονομία πάνε μαζί.

Η κατασπατάληση των φυσικών πόρων, η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους, του υπεδάφους και των νερών, η καταστροφή της βιοποικιλότητας, ο φρενήρης και ανεξέλεγκτος ρυθμός ανάπτυξης της τεχνολογίας, είναι βέβαιο πως συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη νέων, παγκόσμιων υγειονομικών απειλών ή στην αναζωπύρωση παλαιών (φυματίωση κλπ) που στο παρελθόν είχαν τουλάχιστον σχετικά τοπικό χαρακτήρα.

Εξ’ ίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός πως το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα αποστερεί από τις κοινωνίες τους αναγκαίους πόρους, την οργάνωση και τα μέσα, για την πρόγνωση και την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση σοβαρών παγκόσμιων προβλημάτων όπως επιδημίες και εν προκειμένω και η πανδημία του νέου κορωνοϊού. 

Έχει καταγγελθεί επανειλημμένα το τελευταίο χρονικό διάστημα η απίστευτη ένδεια των συστημάτων υγείας παγκοσμίως. Η πανδημία του νέου κορωνοιού βρήκε τα δημόσια συστήματα υγείας εντελώς αδύναμα να αντιμετωπίσουν την υγειονομική λαίλαπα. Σημαντικές ελλείψεις σε γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό, ελλείψεις σε εξοπλισμό και κλίνες ΜΕΘ, ελλείψεις ακόμα και σε βασικά αναλώσιμα όπως γάντια και μάσκες.

Γιατί όλα αυτά; Μα γιατί θεωρήθηκε εκ μέρους των θιασωτών του νεοφιλελευθερισμού και της σοσιαλδημοκρατίας πως δεν πρέπει να υπάρχουν δημόσια νοσοκομεία και γενικά δημόσια συστήματα υγείας για όλο τον κόσμο. Όποιος έχει ζει , όποιος δεν έχει πεθαίνει.

Γενικότερα η συμπεριφορά των πολιτικών ηγεσιών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, ξεκινώντας από τον θλιβερό και μοιραίο πλανητάρχη των ΗΠΑ, υπήρξε ελεεινή, αλλοπρόσαλλη, κυνική.

Στη χώρα μας που λεηλατείται συνεχώς από εγχώριους απατεώνες,  υποτακτικούς και ξένους δανειστές, χρεοκόπησε και υπόγραψε τρία επαίσχυντα μνημόνια, αυτονόητα η μόνη λύση για να μην οδηγηθούμε σε εθνική τραγωδία μεγαλύτερη απ’ αυτή που βιώνει η Ιταλία, ήταν η γενική καραντίνα και εφαρμογή δρακόντειων περιορισμών. Πως αλλιώς θα μπορούσε να αντέξει ένα διαλυμένο σύστημα υγείας που καταληστεύεται και υποβαθμίζεται συνειδητά προς όφελος του ιδιωτικού τομέα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς κα την απόφαση της κυβέρνησης σταδιακά αίρονται οι περιορισμοί και ανοίγουν οι σχολικές μονάδες. Προς το παρόν θεωρούμε πως πρέπει να διατυπώσουμε ορισμένες βασικές σκέψεις για την άμεση και την μεσοπρόθεσμη διαχείριση της κατάστασης.

1ον)  Αυστηρότατη εφαρμογή της τήρησης της ελάχιστης απόστασης μεταξύ των ατόμων και του ελάχιστου αριθμού τετραγωνικών μέτρων ανά άτομο όπως προβλέπεται σε όλους του κλειστούς εργασιακούς χώρους. Αυτό σημαίνει δραστική μείωση της πυκνότητας του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών. Απαιτούμε τουλάχιστον ίδια αντιμετώπιση για τις σχολικές μονάδες, με όλες τις άλλες υπηρεσίες του δημοσίου όπου ανά άτομο αντιστοιχούν δέκα τετραγωνικά μέτρα.

2ον)  Στο εξής κανένας βοηθητικό χώρος δεν θα χρησιμοποιείται ως αίθουσα διδασκαλίας.

3ον)  Πρόβλεψη για την αξιοποίηση επιπλέον αιθουσών συλλόγων διδασκόντων μιας και στα περισσότερα σχολεία  οι αίθουσες συλλόγων διδασκόντων δεν έχουν καν τη δυνατότητα να καλύψουν την ταυτόχρονη παρουσία όλων των εκπαιδευτικών.

4ον)  Πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού μονίμων υπαλλήλων καθαριότητας πλήρους απασχόλησης για κάθε σχολική μονάδα.

5ον) Προμήθεια όλων των απαραίτητων υλικών καθαρισμού και υγιεινής όπως σαπούνια, απορρυπαντικά, αντισηπτικά, μάσκες, γάντια κλπ.

6ον)  Τακτική απολύμανση των σχολικών εγκαταστάσεων τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

7ον)  Παράλληλα και επειδή τα προβλήματα υγειονομικού χαρακτήρα φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνουν και άρα θα πρέπει να μειωθεί σε μόνιμη βάση η πυκνότητα του μαθητικού πληθυσμού, θα πρέπει σε πρώτο στάδιο οι αρμόδιοι να αξιοποιήσουν χώρους, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα του νομού μας, αφού βεβαίως τους διαμορφώσουν, για την εξυπηρέτηση εκπαιδευτικών λειτουργιών. Σε δεύτερο στάδιο πρέπει να κατασκευαστούν νέα σύγχρονα σχολικά κτίρια κυρίως στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα του νομού μας αλλά και σε νησιά με προβληματικές κτιριακές υποδομές.

8ον)  Με βάση τα ανωτέρω είναι επιβεβλημένο να θεσμοθετηθεί η δραστική μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά μαθητικό τμήμα και

9ον)  να προσληφθεί άμεσα ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για την κάλυψη των μεγάλων κενών που ήδη υπάρχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

10ον)  Θα πρέπει να δοθεί κατά τη γνώμη μας ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιστημονική άποψη που υποστηρίζει τη γενικευμένη χρήση διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς πριν την επιστροφή στα σχολεία.

11ον)  Θεωρούμε αντιδημοκρατική, αντισυνταγματική  και παράνομη την διαδικτυακή μετάδοση των μαθημάτων με τη χρήση συσκευών παρακολούθησης και εξαιρετικά επικίνδυνους όσους διατυπώνουν παρόμοιες απόψεις. Σε καμία περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν θα δεχθούμε οποιοιδήποτε είδους επιτήρηση.

Όταν κινδυνεύει η ζωή των μαθητών μας και η ζωή μας, είναι αυτονόητο πως δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε έκπτωση στα μέτρα προστασίας και τώρα και τον Σεπτέμβριο και στο απώτερο μέλλον.

Α.Ε.Κ.Κ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα