syntagma ekpaideytikoi 2
ΣΕΠΕ Αργοσαρωνικού: Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.  Δε μένουμε σιωπηλοί, συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την πάλη μας

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε                                                           Αίγινα,   5/5/2020                           

  ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

  

            Σχετικά με το νέο Πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης για την Παιδεία

 

    Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και θέτει σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κυβερνήσεις προσπαθούν, «σαν τον κλέφτη», να ψηφίσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Αυτή τη φορά «σπάει το κοντέρ» της πολιτικής αθλιότητας. Αξιοποιεί την «κρίση του κορονοϊού» ως «ευκαιρία» για να υλοποιήσει τα σχέδιά της απέναντι στα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα. Πρόκειται για ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των νέο-συντηρητικών μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, στη γραμμή της νεοφιλελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, προετοιμάζοντας τη νέα μνημονιακή κανονικότητα της επόμενης ημέρας για την εκπαίδευση.   

    Το πολυνομοσχέδιο έρχεται σε συνέχεια όλων των αντι-εκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων. Από τα πρότυπα σχολεία της Διαμαντοπούλου μέχρι το ν. 4547 του ΣΥΡΙΖΑ, ανασύρονται όλα τα στοιχεία πάνω στα οποία μπορεί, ως σύνοψη όλων των προηγούμενων επεισοδίων, να συγκροτηθεί το ευαγγέλιο των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση. Οι περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις- συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, ως συνέχεια του Π.Δ. 79

   Ακόμα χειρότερα όμως, το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως αποτελεί την πιο αντιδραστική τομή στο χώρο της εκπαίδευσης από το νόμο 2525/97 του Αρσένη. Ακριβώς γιατί περιλαμβάνει, σε ένα νόμο, αναδιαρθρώσεις που αλλάζουν ριζικά τους όρους, την οργάνωση και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Ο πυρήνας του πολυνομοσχεδίου, περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί. Για τους λίγους, τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία αριστείας. Για τη μεγάλη πλειοψηφία που θεωρείται μαθητική «πλέμπα», το φθηνό σχολείο της γειτονιάς και τα ΙΕΚ. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αποδεικνύεται το συνεπέστερο ντελίβερι των σχολαρχών, των ιδιωτικών συμφερόντων και των επιχειρηματιών φίλων της.

Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα γιατί:

  • Εν μέσω πανδημίας και αναμένοντας το άνοιγμα των σχολείων προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!!
  • Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Με το κατώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα να ορίζεται στον αριθμό 20 και το ανώτατο όριο να αυξάνεται στους 24 μαθητές + 10%, σταδιακά, όλα τα τμήματα θα έχουν πάνω από 20 μαθητές – έτσι επιτυγχάνεται ο στόχος του ΟΟΣΑ για αύξηση του μέσου όρου μαθητών ανά τμήμα. Οι λογιστές των εκπαιδευτικών περικοπών αδιαφορούν για τα παιδαγωγικά αποτελέσματα αυτού του μέτρου αλλά ακόμα και για τις δραματικές συνέπειες στην υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, στις σημερινές συνθήκες πανδημίας. Τα συστεγαζόμενα σχολεία, η Α΄ Δημοτικού και τα νηπιαγωγεία θα είναι τα πρώτα θύματα αυτής της πολιτικής. Όταν μια τάξη κυμαίνεται από 27 έως 40 μαθητές, τότε η λύση θα είναι οι υποχρεωτικές μετακινήσεις σε όμορα σχολεία. Αυτομάτως, όλα τα σχολεία θα υποβιβαστούν και τα τμήματά τους θα συμπυκνωθούν. Στα Νηπιαγωγεία άνω των 2/θεσίων ο κατώτατος αριθμός μαθητών θα είναι 16, που σημαίνει πως πολλά τμήματα θα συμπτυχθούν και πολλά παιδιά θα μετακινούνται σε όμορα νηπιαγωγεία. Σημαίνει επίσης υποβάθμιση του παιδαγωγικού έργου,  αφού ο χρόνος που αντιστοιχεί σε κάθε παιδί μειώνεται δραματικά.  Οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων θα οδηγήσουν σε άμεση και δραστική μείωση των προσλήψεων φέροντας και νέες περικοπές.
  • Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν για να έχουν πιθανότητες να πετύχουν τους στόχους τους και τύχη, αν έχουν.
  • Η συγχώνευση των Ομάδων προσανατολισμού στην Γ΄ Λυκείου από 4 σε 3 γίνεται χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο παρά μόνο με «δημοσιονομικό». Στο Γυμνάσιο διατηρούνται και επεκτείνονται οι ομάδες μαθημάτων, άρα και η κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας.
  • Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.
  •  Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Ας μην κουνάνε το δάχτυλο στη νέα γενιά αυτές οι πολιτικές δυνάμεις, που από κοινού έχουν κάνει «θεό» τη λογική του άκρατου ατομισμού, του «πάτα επι πτωμάτων για να επιβιώσεις», την εκμετάλλευση των πολλών για τα κέρδη των λίγων .
  • Αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών: Επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση καθίσταται κομβικής σημασίας εργαλείο για την προώθηση και εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εκκρεμεί για να νομοθετηθεί σε επόμενη φάση καθώς η κυβέρνηση εξήγγειλε την εφαρμογή της από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας επιχειρείται να προωθηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020. Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου (ν. 4547/2018). Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό και από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας που είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από το Σ.Δ. και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπ. Έργου, που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολική μονάδα. Με έμφαση τονίζεται η συμβολή των δράσεων του Σ.Δ. στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού-διδακτικού έργου, ενώ στον ετήσιο προγραμματισμό εντάσσονται και οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Η έκθεση προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε πλατφόρμα του ΙΕΠ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων με κριτήριο τη συμμόρφωσή τους με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Οι Υ.Α. που θα εξειδικεύουν τους θεματικούς άξονες των εκθέσεων αξιολόγησης και προγραμματισμού θα καταστήσουν ακόμα πιο ασφυκτικό το πλέγμα ελέγχου και πειθάρχησης των σχολικών μονάδων. Εν τέλει, στόχευσή τους είναι τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία να αξιολογούνται και να κατηγοριοποιούνται με βάση ποσοτικούς δείκτες για την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις τους. Οι δείκτες αυτοί φυσικά καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν με τις πραγματικές μορφωτικές, ψυχο-παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες που καλύπτει το σχολείο και ο παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών.
  • Αύξηση προτύπων σχολείων / προώθηση της «αριστείας»: Ενισχύεται και διευρύνεται ο αριθμός και ο ρόλος των προτύπων σχολείων, σύμφωνα με την ιδεοληψία της ΝΔ περί «αρίστων» και «δικών τους παιδιών». Ενισχύει τη διαφοροποίηση και την ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών και  σχολείων,και τον διαχωρισμό των εκπαιδευτικών γιατί, σύμφωνα με το νεοφιλελεύθερο μοντέλο, εχθρός είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους και τα μορφωτικά δικαιώματα των όλων, των ίσων, των διαφορετικών. Οδηγεί σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών.
  • Νέες θεματικές / παρεμβάσεις στο περιεχόμενο: Οι ΜΚΟ, με χρηματοδότηση από διεθνή δίκτυα, που προωθούσαν πριν κάποια χρόνια τον εθελοντισμό ως μάθημα στο Δημοτικό σχολείο τώρα τρίβουν τα χέρια τους. Προωθούνται οι λεγόμενες δεξιότητες και η κατακερματισμένη κατάρτιση σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης και κριτικής σκέψης. Και μάλιστα «δεξιότητες» με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς, όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες.
  • Σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου και κατάτμηση σε διδακτικά αντικείμενα: Προωθείται η περαιτέρω κατάτμηση του προγράμματος στο νηπιαγωγείο σε διδακτικά αντικείμενα (σήμερα εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, αύριο Πληροφορική μεθαύριο ίσως γλώσσα, μαθηματικά, θρησκευτικά) καταπατώντας  τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού. Αυτό αποτελεί το πιο κατάλληλο μέσο για την ολόπλευρη νοητική, ψυχοσωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και για τη συγκρότηση των πρώτων του γνώσεων, αξιών, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων καθώς και της κοινωνικοποίησης του νηπίου. Όταν όμως, όπως ορίζεται στο νομοσχέδιο, με μεταγενέστερη «υπουργική απόφαση θα ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής, οι σχολικές μονάδες και το ωρολόγιο πρόγραμμα αυτών καθώς οι ειδικότητες εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των νέων ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και κάθε σχετικό θέμα» σημαίνει ότι προωθείται η περαιτέρω κατάτμηση του προγράμματος στο νηπιαγωγείο σε διδακτικά αντικείμενα.

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.  Δε μένουμε σιωπηλοί, συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την πάλη μας για:

 

  • Εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Mόνιμοι και μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση.
  • Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
  • Σύγχρονα ασφαλή κτίρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Ενημερώνουμε με όλα τα μέσα (κοινές συσκέψεις, συναντήσεις, επιστολές) τους συλλόγους και τους συλλόγους γονέων και προχωράμε από κοινού αγωνιστικές δράσεις. Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, Η ΥΓΕΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για τα εργασιακά δικαιώματα και τη μονιμοποίησή τους. Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση που οργανώνουν την Παρασκευή στις 8 Μάη στις 11:00 στο Υπ. Εσωτερικών.

 

 Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις – ενημερώσεις των συλλόγων διδασκόντων για το νομοσχέδιο και την καταγραφή συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.

  • Παίρνουμε αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
  • Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα μαζική κινητοποίηση και συλλαλητήριο στις 13 Μάη στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα!
  • Προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης!
  • **Προχωράμε σε ανοικτές συνεδριάσεις του ΔΣ για την ενημέρωση των συναδέλφων και τη λήψη αγωνιστικών αποφάσεων.

 

   Το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν, θα αποτρέψει τα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου και των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων, σχέδια που περνούν πρώτιστα μέσα από την πολυπόθητη για το κεφάλαιο και το κράτος αξιολόγηση. Η μαχόμενη εκπαίδευση, τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με το μαθητικό και το φοιτητικό κίνημα θα αποτρέψουν τα πραξικοπηματικά σχέδιά τους και θα κρατήσουν όρθιο το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα δεκαετιών.  Οι μνήμες και οι εμπειρίες του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ζωντανές από μια σειρά κερδισμένων μαχών ενάντια σε αυτά τα σχέδια και σε αντίστοιχους νόμους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!