Ανακοίνωση ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σχετικά με την Εγκύκλιο για επαναλειτουργία ΚΕΣΥ Αθήνα, 7-5-2020 Αγαπητοί/ες συνάδελφοι, Με λύπη μας λάβαμε γνώση της Εγκύκλιου που εξέδωσε χθες, 6-5-2020, η υφυπουργός Παιδείας κα Ζαχαράκη με τίτλο: «Λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης».
Στην εγκύκλιο αυτή, επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η άγνοια της ηγεσίας του Υπουργείου για τον τρόπο και τις συνθήκες λειτουργίας των ΚΕΣΥ, καθώς και η συστηματική υποτίμηση του θεσμού.
Συγκεκριμένα:
Ζητά από τους προϊσταμένους και το προσωπικό των ΚΕΣΥ «για τη διεκπεραίωση αιτημάτων αξιολόγησης και έκδοσης εκθέσεων αξιολόγησης-γνωμάτευσης» να δοθεί «προτεραιότητα σε αιτήματα αξιολόγησης μαθητών/τριών Γ΄ Λυκείου για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλαγής βαθμίδας, επανάληψης φοίτησης και υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό».
Α) Αξίζει, λοιπόν, να πληροφορήσουμε, την κυρία Υφυπουργό ότι τα αιτήματα της Γ΄ Λυκείου έχουν ήδη διεκπεραιωθεί, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Φ253/30978/Α5/23-2-2018 (ΦΕΚ 752/Β/2-3-2018, ΑΔΑ:7ΤΡΟ4653ΠΣ-ΩΥ2) του Υπουργείου Παιδείας, που προβλέπει ότι η προθεσμία κατάθεσης γνωματεύσεων για προφορική εξέταση είναι «μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης-δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων».
Επιπλέον, οι μαθητές Γ΄ Λυκείου έχουν ήδη καταθέσει (έως τις 9 Απριλίου) στα σχολεία τους τις αιτήσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σύμφωνα με τη σχετική Εγκύκλιο (Αρ.Πρωτ.Φ.251/41150/Α5/27-03-2020/ΥΠΑΙΘ), μαζί με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά δικαιολογητικά, άρα και τις γνωματεύσεις ΚΕΣΥ. Έτσι κι αλλιώς, η πάγια τακτική των ΚΕΣΥ-ΚΕΔΔΥ ήταν η ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης γνωματεύσεων για τη Γ΄ Λυκείου μέχρι τέλη Φεβρουαρίου.
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η επικέντρωση στους μαθητές Γ΄ Λυκείου γίνεται για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο.
Β) Σε όποιον έχει στοιχειώδη γνώση της λειτουργίας των ΚΕΣΥ, είναι γνωστό ότι την περίοδο που διανύουμε, δηλ Μάιο-Ιούνιο κάθε χρονιάς, τα ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΔΥ), διεκπεραιώνουν πάντα κατά προτεραιότητα αιτήματα αλλαγής βαθμίδας, τοποθέτησης μαθητών στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο, επανάληψης φοίτησης και υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Βεβαίως, είναι καλό που μας υπενθυμίζει το αυτονόητο, εφόσον προηγήθηκε μια δύσκολη περίοδος αναστολής λειτουργίας, αλλά πιθανόν να είναι και περιττό.
Γ) Το βασικό πρόβλημα παραμένει η έλλειψη ευελιξίας του ΥΠΑΙΘ σε τόσο δύσκολες, πρωτόγνωρες και επείγουσες συνθήκες.
Θα αναμέναμε για διευκόλυνση των ωφελούμενων και για διασφάλιση της υγείας όλων, τόσο του προσωπικού των ΚΕΣΥ όσο και των παιδιών και γονέων τους, το Υπουργείο να προχωρούσε σε πιο τολμηρά μέτρα, σύμφωνα και με εισηγήσεις που είχε δεχτεί, αλλά και με τις προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ όπως είχαν σταλεί. Πιο αναλυτικά Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας αιτήσεων
Παράλληλης Στήριξης
(20 Οκτωβρίου εκάστου έτους) Άμεση πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και ΕΕΠ
Παράταση των συμβάσεων αναπληρωτών εργαζομένων σε ΚΕΣΥ
Απόφαση για κάλυψη όλων των κενών στα ΚΕΣΥ από 1 Σεπτεμβρίου με την επιτάχυνση της πρόσληψης αναπληρωτών
Άμεση στελέχωση όλων των ΚΕΣΥ με διοικητικό προσωπικό
Απόφαση για ανανέωση, αποκλειστικά και κατ΄ εξαίρεση, όλων των Παράλληλων Στηρίξεων για ένα (1) σχολικό έτος με εισήγηση του αρμόδιου ΚΕΣΥ Εξέταση μόνο των νέων αιτημάτων Παράλληλης Στήριξης
Αναφορικά με μαθητές που φοιτούν ήδη σε ΣΜΕΑΕ και αλλάζουν βαθμίδα:
α) έκδοση εισήγησης από το ΚΕΣΥ για τοποθέτηση στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο, βασιζόμενης στις αξιολογικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών και ΕΕΠ της ΣΜΕΑΕ φοίτησης, καθώς και σε πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων, εφόσον υπάρχει συναίνεση γονέων,
β) εξέταση και έκδοση γνωμάτευσης μόνο σε περιπτώσεις διαφωνίας γονέων –ΣΜΕΑΕ. Αναφορικά με μαθητές που θα φοιτήσουν πρώτη φορά σε ΣΜΕΑΕ: Εξέταση από τα ΚΕΣΥ μόνο νέων αιτημάτων για τοποθέτηση στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Εισήγηση χωρίς εξέταση, αποκλειστικά για την επόμενη σχολική χρονιά, για παροχή υποστήριξης από ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε παιδιά με βαριές νευρολογικές και/ή ορθοπεδικές παθήσεις, μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης, όπως ορίζονται από τη νομοθεσία
Δ) Η εν λόγω εγκύκλιος προβλέπει μεταξύ άλλων ότι προκειμένου να λειτουργήσουν με επάρκεια τα ΚΕΣΥ οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης εκδίδουν σχετική απόφαση διάθεσης του προσωπικού, λαμβάνοντας υπόψη, τις υποβληθείσες ανάγκες σε προσωπικό των Κ.Ε.Σ.Υ. και διαθέτουν μεταξύ άλλων: εκπαιδευτικούς «με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και μελών Ε.Ε.Π. που διαθέτουν εμπειρία υπηρέτησης σε Κ.Ε.Σ.Υ. και δεν υπέβαλαν αίτηση» και εκπαιδευτικούς «με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και μελών Ε.Ε.Π. που υπηρετούν στην περιοχή ευθύνης τους, χωρίς την έκδοση άλλης πρόσκλησης».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη