Κάμερα στην τάξη
Ανακοίνωση

Την Τετάρτη 13 – 5 – 2020, όλες και όλοι σβήνουμε τους υπολογιστές και κατεβαίνουμε στο συλλαλητήριο (Προπύλαια, 13.00)

Να καταργηθεί η (ν)τροπολογία του αίσχους για την τοποθέτηση καμερών στις τάξεις και να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ

Το Υπουργείο Παιδείας – με εκπρόθεσμη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο – νομοθετεί τη ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση του μαθήματος.

Αναλυτικά, η τροπολογία προβλέπει:

  1. Τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου: «Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων».
  2. Τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκτός πανδημίας: «η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι

Η βιντεοσκόπηση της διδασκαλίας προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Εισάγει βίαια ένα τρίτο και ανεξέλεγκτο παράγοντα στην τάξη. Αυτός, ένας απρόσωπος, μπορεί να αξιοποιήσει τη φωνή, την εικόνα, το λάθος, την αστοχία, το ξεστράτισμα, την ανυπακοή, το παιχνίδισμα, το αστείο, τον τσακωμό, οτιδήποτε κάνουν οι μαθητές ή οι εκπαιδευτικοί για τους δικούς τους σκοπούς. Κυριαρχεί πίσω από την ανωνυμία και τη σιωπή του. Λογοκρίνει, εκφοβίζει, απειλεί. Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη, από όλα τα παιδιά. Ο αυθορμητισμός είναι βασικό στοιχείο της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον δάσκαλο και τους μαθητές του. Η παρουσία της κάμερας θα εξαλείψει κάθε ίχνος αυθορμητισμού. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αυτολογοκρίνονται συστηματικά κάτω από το πανοπτικό βλέμμα του «μεγάλου αδελφού».

Η σχολική αίθουσα είναι χώρος απαραβίαστος, ανήκει στην κοινότητα της τάξης δεν μπορεί να ελέγχεται και να παρακολουθείται. Η σχολική αίθουσα είναι κατεξοχήν ο χώρος όπου γίνονται λάθη, πολλά λάθη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως από τα λάθη τους. Η καταγραφή και αναμετάδοσή τους θα διαρρήξει την παιδαγωγική σχέση, ο σκεπτικισμός και η καχυποψία θα ρίξουν βαριά τη σκιά τους στις σχολικές αίθουσες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εσκεμμένα συγχέει τη βιντεοσκόπηση της διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Θολώνει τα νερά για δικούς της, ανομολόγητους σκοπούς. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιτελείται στα πλαίσια μιας συμφωνίας της κοινότητας μαθητών - εκπαιδευτικού και κάτω από ειδικές συνθήκες πανδημίας και μακρόχρονης αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Αυτοί συμφωνούν τη μορφή, τους κανόνες, τα μέσα, τους στόχους, το πλαίσιο της επικοινωνίας τους. Αντίθετα, η βιντεοσκόπηση της διδασκαλίας, η έκθεσή της στα μάτια άγνωστων, η δυνατότητα αποθήκευσής της και η ύπαρξη μεταδεδομένων  (άρα και δεδομένων) στα χέρια του υπουργείου, οικοδομεί τους νέους μηχανισμούς επιτήρησης, αφαιρεί από την κοινότητα την κυριαρχία και από τον χρόνο την δύναμη της λήθης. Ας σταματήσει λοιπόν να μπερδεύει μήλα με παπούτσια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.  

Με το πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία αποκαλύπτεται το σχολείο που ονειρεύονται. Πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, πίσω από κάθε εφηβική σκανδαλιά, αλλά και για να «προλάβουν» τις νεολαιίστικες εξεγέρσεις που φοβούνται ότι θα φέρει η πολιτική τους υψώνεται η δαμόκλειος απειλή του ματιού του «μεγάλου αδερφού» και της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που θα ακολουθεί ως ανεξίτηλο στίγμα κάθε «ταραξία» για τον υπόλοιπο εργασιακό και κοινωνικό του βίο. Η αράχνη της αξιολόγησης και του πανοπτικού ελέγχου υφαίνει τον ιστό του νεοεπιθεωρητισμού και της αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης.

Δίνουμε την ψυχή μας για τα παιδιά και όχι για το Υπουργείο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική

Η περίοδος που διανύουμε έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά. Την μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων (τουλάχιστον δύο μήνες κλειστά) και την πανδημία. Σε αυτή την περίοδο, οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεώρησαν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό ώστε να κρατήσουν ζωντανή την σχέση τους με τους μαθητές τους, να διατηρήσουν μια ελάχιστη επαφή των παιδιών με ποιοτικές μορφωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να προσφέρουν  στα παιδιά και το δημόσιο σχολείο και όχι για το Υπουργείο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Το μόχθο και την εργασία μας όλης αυτής της περιόδου δεν την χαρίζουμε ούτε στο Υπουργείο, ούτε στα ΜΜΕ, ούτε σε κανέναν. Δεν θα επιτρέψουμε αυτή η ιδιαίτερη και ειδική συνθήκη να μετατραπεί σε μόνιμη και νόμιμη κατάσταση για την εκπαίδευση. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της σημερινής συνθήκης, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1 της τροπολογίας, δηλαδή της «παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», αλλά, επίσης, και συνολικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας,  σε κάθε περίπτωση «αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής» για κάποιο «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» (για παράδειγμα, μια κακοκαιρία ή κάποιες απουσίες μαθητών λόγω γρίπης).  Για το σύνολο του κλάδου η εξ αποστάσεως επικοινωνία τερματίζεται με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί είχαν και έχουν τους τρόπους και τις διαδικασίες να αντιμετωπίσουν, μέσα στα πλαίσια της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, κάθε πρόβλημα και κάθε έκτακτη ανάγκη που παρουσιάζεται. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τώρα, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις της. Ίσα ίσα, η εμπειρία της σημερινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Γι’ αυτό απαιτούνται τώρα μαζικοί διορισμοί σε γενική και ειδική εκπαίδευση, χρηματοδότηση όλων των δομών και υποδομών, απαιτούνται όλα αυτά για τα οποία το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει ούτε δεκάρα.

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία!

Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί να μην μπουν κάμερες στις σχολικές τάξεις, είναι μια μάχη όλης της κοινωνίας γιατί αν ο μαζικός χώρος της εκπαίδευσης μετατραπεί σε εργαστήριο εφαρμογής της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, της κατάργησης της ιδιωτικότητας, της τηλεανεργίας και του πανοπτικού ελέγχου, τότε στους υπόλοιπους κοινωνικούς χώρους και ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα εργασίας, το ρολόι του χρόνου θα επιστρέψει στο μεσαίωνα. Κρατάμε ζωντανή την επικοινωνία και την επαφή μας με τους μαθητές μας, διαφυλάσσουμε την πολύτιμη σχέση που αναπτύξαμε με τους γονείς σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες για να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη ενάντια στο πολυνομοσχέδιο και την εισβολή του big brother στη σχολική αίθουσα.

  • Απαιτούμε άμεση απόσυρση συνολικά της τροπολογίας.
  • Απαιτούμε την απόσυρση του Πολυνομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ για την Παιδεία (να μην κατατεθεί στη Βουλή).
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην εφαρμόσουν την τροπολογία συνολικά, να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων. Με το άνοιγμα των σχολείων να οργανώσουν το διδακτικό τους έργο όπως ακριβώς έκαναν πριν την αναστολή λειτουργίας τους.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη  αναμετάδοση και παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη (απόφαση του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου – αρ.πρ. 139/10 – 5 – 2020 – και με απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. – αρ. πρ. 555/11 – 5 – 2020 – παρέχεται πλήρης συνδικαλιστική κάλυψη για τη μη αποδοχή – εφαρμογή από τις/τους εκπαιδευτικούς της αναμετάδοσης του μαθήματός τους σε πραγματικό χρόνο (live streaming).  
  • Αποφασίζουμε απεργία – αποχή σε κάθε περίπτωση πιέσεων ή υποχρεωτικότητας συνολικής ή τμηματικής εφαρμογής της τροπολογίας. Καλούμε τη ΔΟΕ να βγάλει αντίστοιχη απόφαση.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης.
  • Στηρίζουμε το κείμενο υπογραφών για την Κατάργηση της τροπολογίας για live streaming μαθήματα από τις σχολικές αίθουσες.
  • Καμιά εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και τους σχεδιασμούς του υπουργείου - Να παραιτηθεί τώρα η Υπουργός Παιδείας του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου και του big brother!
  • Καλούμε σε μαζική πανεκπαιδευτική και παγκοινωνική συμμετοχή στο συλλαλητήριο της Τετάρτης 13/5, στις 13.00 στα Προπύλαια. Ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, στο εκπαιδευτικό big brother, στα 24ρια τμήματα, στην αξιολόγηση, στο εξεταστικό κάτεργο, στη διαγωγή κοσμία. Για τα μορφωτικά, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και των παιδιών της. Αμέσως μετά το συλλαλητήριο, οργανώνουμε σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα με πρόταση για νέο συλλαλητήριο την επόμενη εβδομάδα.
  • ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ Γ. Σ. (τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής) στο 8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ(Μαραθωνοδρόμου 54 – Μαρούσι) ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΪΟΥ ΣΤΙΣ 18:30.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα