To ΥΠΑΙΘ με τη βεβιασμένη και πολιτικά ιδιοτελή απόφαση επαναλειτουργίας Γυμνασίων και της Α και Β Λυκείου, σκηνοθετεί μια νέα κανονικότητα. Σ’ αυτή τη νέα κανονικότητα Θεμελιώδη Δικαιώματα που ιστορικά και συνταγματικά εγγυάται το Δημοκρατικό πολίτευμα τίθενται σε διακινδύνευση, η δημόσια Υγεία σε ρίσκο.
Η εξελισσόμενη αντιπαράθεση με αφορμή την ΥΑ εφαρμογής της απαράδεκτης τροπολογίας για την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο, δεν αποτελεί μια αντιδικία διαχειριστικού χαρακτήρα επί ενός τεχνικού εγχειριδίου. Οι τεχνικές και διαδικαστικές αστοχίες και παραλείψεις έχουν επισημανθεί από πολλές πλευρές.
Η κυβέρνηση διά της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων οργανώνει τη συστηματική αλλοίωση του κοινωνικού χαρακτήρα της Δημόσιας Παιδείας. Θέτει σε πραγματικό κίνδυνο την «ελευθερία της τέχνης, της επιστήμης και της παιδείας» που οφείλει να εγγυάται το κράτος σύμφωνα με τις Συνταγματικές επιταγές. Η Δημοκρατική Παιδεία εμπεριέχει το σεβασμό και τη καλλιέργεια των ατομικών δικαιωμάτων, διαπνέεται από το μορφωτικό ιδεώδες χωρίς εκπτώσεις.
Έχουμε επανειλημμένα επισημάνει τις κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις της τεχνοκρατικής οίησης της Υπουργού. Επισημαίνουμε για μια ακόμα φορά την αναχρονιστική και συντηρητική αντίληψη που εμπνέει τις πράξεις της. Με έναν μνημειώδη αναχρονισμό περιγράφεται η επιστροφή δεκαετίες πίσω στη διδασκαλία μονόλογο. Οι πρόμαχοι της «Αναβάθμισης του Σχολείου» αγνοούν (;) πως το μάθημα δεν αφορά απαγγελία αναντίρρητων αληθειών αλλά την ελευθερία ερωτήσεων και αναζήτησης απαντήσεων που γεννούν νέα ερωτήματα. Το μάθημα έχει διδάσκοντες και διδασκόμενους, με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους. Σ’ αυτούς, τους συνεργούς της μορφωτικής περιπέτειας ανήκει δικαιωματικά το «ούτε βήμα πίσω» κι όχι στις οπισθοδρομικές και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες του ΥΠΑΙΘ .
Κατασκευάζοντας τις ειδικές συνθήκες επαναλειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων, το ΥΠΑΙΘ προκαλεί ανεπίτρεπτο κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τροχιοδεικτική προβολή του σχολείου του μέλλοντος τους. Οι απόντες για «ειδικούς λόγους» μαθητές μπορούν, υπό τις ειδικές περιστάσεις που διαμόρφωσε το ΥΠΑΙΘ, για αυτό το τελευταίο δεκαήμερο μαθημάτων να ενημερώνονται από τις ήδη διαμορφωμένες ηλεκτρονικές τάξεις της ασύγχρονης εκπαίδευσης, αντί να νομιμοποιείται η λειτουργία ενός παράλληλου μονοφωνικού σχολείου.
Αν το ΥΠΑΙΘ δεν αντιλαμβάνεται τις Δημοκρατικές και Μορφωτικές Αξίες και Αρχές, τις Συνταγματικές εγγυήσεις και επιταγές το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Το τέχνασμα της αυθημερόν σύνταξης και χωρίς δημοσιότητα έγκρισης της έκθεσης Εκτίμησης Αντικτύπου (προαπαιτούμενο του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων), η αγνώστου περιεχομένου σύμβαση με την Cisco Hellas Α.Ε, δεν αποτελούν τεχνικοδιοικητικές ατασθαλίες. Αποτελούν τα παράγωγα μιας συνεκτικής και συνεπούς πολιτικής που απαξιώνει τη Δημοκρατία.
Η υπεράσπιση του Δημοκρατικού Σχολείου, των Θεμελιωδών Δημοκρατικών Δικαιωμάτων δεν είναι υπόθεση μόνο της Αριστεράς. Αποτελεί καθήκον κάθε Πολίτη. Αυτό το μάθημα δεν θα το αποφύγει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ούτε θα το παρακολουθήσει εξ αποστάσεως.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη