Στο νέο πολυνομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» αναφέρεται η αναβάθμιση των ξένων γλωσσών. Είναι πολύ θετικό αυτό το βήμα, καθώς συνάδει με το πνεύμα της Συμφωνίας της Βαρκελώνης για ανεμπόδιστη προσφορά πολύγλωσσης εκπαίδευσης, η οποία ενισχύθηκε με τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας στα σχολεία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία συνυπογράφει και η Ελληνική Κυβέρνηση.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ζητά αναβάθμιση και για την Γερμανική Γλώσσα στο δημόσιο σχολείο, όπως σχεδιάζεται και για την Αγγλική Γλώσσα.
Το 2005 υποβαθμίστηκε το μάθημα της Β΄ ξένης γλώσσας, αφού αφαιρέθηκε μία ώρα διδασκαλίας. Ζητάμε επιστροφή του τρίωρου για τη Β΄ ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο και συνέχιση με δίωρη διδασκαλία της στο Γενικό και στο Επαγγελματικό Λύκειο ως υποχρεωτική επιλογή μεταξύ Γερμανικών/Γαλλικών που διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο.
Επίσης η Υ.Α. (ΦΕΚ 1324 τ.Β’/11-05-2016) περιόρισε σημαντικά τη δημιουργία τμημάτων στη δεύτερη ξένη γλώσσα στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού βάσει πλειοψηφίας των μαθητών και η Υ.Α. (ΦΕΚ 1171 τ.Β ́/04-04-2017) μείωσε δραστικά τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας στη Β ́ ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο, όπου τα ξενόγλωσσα τμήματα δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα τμήματα γενικής Παιδείας (σχετικά υπομνήματα για την απόσυρσή τους έχουν ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας).
Σε μια εποχή που η πολυπολιτισμικότητα είναι γεγονός και η παγκοσμιοποίηση, οι τηλεπικοινωνίες και τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν εκμηδενίσει τις αποστάσεις ανάμεσα σε ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς, η προώθηση της πολυγλωσσίας οφείλει να είναι καθήκον του σχολείου. Η εκμάθηση μιας γλώσσας δίνει στους/στις μαθητές/μαθήτριες τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τη νοοτροπία των ανθρώπων, τα ήθη και τα έθιμα ενός τόπου, αλλά και την ευχέρεια και το προνόμιο για σπουδές ή εργασία στο εξωτερικό . Οι ξένες γλώσσες λειτουργούν διαμεσολαβητικά προσφέροντας την ικανότητα μελέτης των συγγραφικών έργων στην αυθεντική τους γλώσσα τους, όπως βιβλία, βιβλιογραφίες και άρθρα χρήσιμα για εργασίες και σπουδές.
Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας, που δεν διδάσκονται ξένες γλώσσες, χάνουν αυτά τα προνόμια. Όπως επίσης και ποικίλα προγράμματα και πρότζεκτ που θα τους έφερναν κοντά με σχολεία του εξωτερικού. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει η Β΄ ξένη γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά) στο Γενικό και στο Επαγγελματικό Λύκειο να είναι υποχρεωτική επιλογή.
Απαιτούμε να ληφθούν υπόψη τα αιτήματα του κλάδου προς όφελος των μαθητών, καθώς «Οι γλώσσες είναι το κλειδί προς τον κόσμο», σύμφωνα με τον Wilhelm von Humboldt.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη