Χ. Κεφαλίδου: Εξοβελισμός οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Με Aναφορά της η τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής ζητά να ενημερωθεί για τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες του υπουργείου αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και την επαναφορά τους στο ωρολόγια προγράμματα
Με Αναφορά της η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής ζητά να ενημερωθεί για τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες του Υπουργείου αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και την επαναφορά τους στο ωρολόγια προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Ακολουθεί η Αναφορά:

Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τον εξοβελισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, εκφράζουν με Επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΟΕΕ) και η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών.

Οι επιλογές της Υπουργού όπως καταγράφονται στα ωρολόγια προγράμματα, με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων και γενικά των κοινωνικών επιστημών, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν μόνο να κάνουν ελλειμματική χρήση της τεχνολογίας, επεξεργασίας και  διαχείρισης των πληροφοριών μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες. Έτσι, όμως ο μαθητής δεν αναπτύσσεται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρα της οικονομικής. Δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία. Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών. Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το Υπουργείο να διορθώσει το λάθος τροποποιώντας εκ νέου τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ παράλληλα καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας (04.06.2020) στη Βουλή αναφορικά με το Νομοσχέδιο είχατε τονίσει: «Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης… Αποστολή του σχολείου είναι να βγάλει στην κοινωνία σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες. Να καλλιεργήσει αυτές τις δεξιότητες στους νέους μας, που θα τους είναι τόσο πολύτιμες όταν μεθαύριο βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας». Κι αναρωτιέται κανείς πώς ακριβώς θα καταφέρετε να εφαρμόσετε στη σχολική χρονιά που ξεκινά σε δύο μήνες μια από τις Νέες Θεματικές, την Επιχειρηματικότητα – όπως άλλωστε έχετε δεσμευτεί – χωρίς να διδάσκονται ποτέ οι μαθητές τα μαθήματα των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών;

 Εξοβελίσατε από τα ωρολόγια προγράμματα τα συγκεκριμένα μαθήματα γιατί θεωρείτε ότι δεν συμβάλλουν στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών, δεν τους βοηθούν να βγουν καλύτερα προετοιμασμένοι στην κοινωνία και τη μελλοντική αγορά εργασίας;

Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτονται οι Επιστολές του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες διορθωτικές δικές σας ενέργειες αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και να μας ενημερώσετε σχετικά.

Οι Αναφέροντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Χρήστος Γκόκας

Δείτε τις σχετικές Επιστολές:

  • του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας εδώ
  • της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών εδώ


ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες