«Η αλήθεια κάνει τον διάβολο να κοκκινίζει» έχει πει ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Η αδυσώπητη εν προκειμένω αλήθεια των αριθμών που απεικονίζεται στο γράφημα που ακολουθεί, αποτυπώνει την «αιμορραγία» στη δημόσια εκπαίδευση όσον αφορά τις απώλειες σε εκπαιδευτικούς (αποχωρήσεις/συνταξιοδοτήσεις)* τη δεκαετία 2010-2020 που στιγματίστηκε από την προηγούμενη οικονομική κρίση! Μιλάμε για την «μαύρη τρύπα» της εκπαίδευσης!
Στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας -ειδικά στα Λύκεια που επωμίζονται το βάρος των πανελλαδικών εξετάσεων- οι δραματικές ελλείψεις, η αποστελέχωση, μετά από δέκα χρόνια παύσης των μόνιμων διορισμών έχει φέρει την κατάσταση στα όριά της!
Τη στιγμή μάλιστα που τόσο κατά την περίοδο της πρόσφατης πανδημίας και της καραντίνας που ακολούθησε, αλλά και ενόψει της βαθύτατης οικονομικής κρίσης που «πυροδοτήθηκε», η συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας προσβλέπει στη δημόσια εκπαίδευση ως Αγαθό.
Για να λειτουργήσει όμως αυτή, εκτός από τις απαραίτητες υποδομές, χρειάζεται το αντίστοιχο έμψυχο δυναμικό, αφού η μαθησιακή/παιδαγωγική διαδικασία δεν αποτελεί μια τεχνοκρατική διεκπεραίωση, αλλά πάνω απ’όλα προϋποθέτει μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς που οικοδομείται μέσω της σταθερότητας.
Αναγκαίος επίσης είναι ένας προγραμματισμός, που θα οργανώνεται, θα εξελίσσεται και θα τροποποιείται ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες (σύνθεση μαθητικού πληθυσμού, κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις κ.τ.λ.)
Ποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις μπορεί να ικανοποιηθεί όταν εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτών εκπαιδευτικών μετακινούνται κάθε χρόνο δίκην εσωτερικών μεταναστευτικών ροών ανά την επικράτεια, αλλάζοντας κάθε χρόνο σχολική μονάδα ή και βαθμίδα (γυμνάσια/λύκεια), ενώ ταυτόχρονα δίνουν κάθε χρόνο τη μάχη της εύρεσης στέγης και της επιβίωσης των ίδιων και των οικογένειών τους;
Το απαράδεκτο καθεστώς της πολυετούς χρήσης δεκάδων χιλιάδων ελαστικά εργαζόμενων στην εκπαίδευση δεν απαξιώνει μόνο την προσφορά έμπειρων, καταρτισμένων στο ευαίσθητο αυτό δημόσιο αγαθό ανθρώπων, αλλά αποτελεί ταυτόχρονα κατασπατάληση ενός ανθρώπινου δυναμικού το οποίο στην περιβόητη ελεύθερη αγορά που αποθεώνουν κάποιοι, θα γινόταν ανάρπαστο!
Για το λόγο αυτό οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί που προγραμματίστηκαν για τα δύο επόμενα σχολικά έτη δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό, εντούτοις άκρως απαραίτητοι! ΟΛΜΕ και ΠΕΑΔ πρέπει να απαιτήσουμε οι διορισμοί στη β/θμια να προκύψουν επί των πραγματικών κενών! Οι αριθμοί των προσλήψεων αναπληρωτών είναι αδιάψευστοι μάρτυρες!
Η Π.Ε.Α.Δ. όπως έκανε πάντα από τη στιγμή της ίδρυσής της θα συνεχίσει να αγωνίζεται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, τεκμηριωμένο λόγο για τη δικαίωση όχι μόνο όσων υπηρετούμε χρόνια τώρα στα δημόσια γυμνάσια και λύκεια της χώρας, αλλά για την προάσπιση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης στο σύνολό του, αφού αυτό αποτελεί αναπαλλοτρίωτο συνταγματικό δικαίωμα του Λαού μας!
*τα στοιχεία έχουν αντληθεί από τους αιρετούς σε α/θμια και β/θμια.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη