Thumbnail
«Στο σχολείο της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των εντεινόμενων ταξικών ανισοτήτων απαντάμε αποφασιστικά με την απαίτηση για μόνιμους διορισμούς στο ύψος των αναγκών των μαθητών μας», σημειώνει η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Σε κινητοποίηση την Τρίτη 15 Αυγούστου στο ΥΜΑΘ καλεί η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενόψει των προσλήψεων αναπληρωτών και των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.

Σε σχετική ανακοίνωση γίνεται λόγος για πολιτική αδιοριστίας και ελαστικής εργασίας από πλευράς υπουργείου Παιδείας, με τη Γ' ΕΛΜΕ να ζητά δυνατότητα σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις.

Παράλληλα, η ΕΛΜΕ απαιτεί μαζικούς μόνιμους διορισμούς με κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία και λέει «όχι» στη χρήση των προσωρρινών πινάκων για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ    

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ\ΡΙΑΣ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΤΟΥ Ν.4589/19

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ/ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤ(ΡΙ)ΩΝ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ.

ΟΧΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΙΤΗΣΕΙΣ.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ , ΤΡΙΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ , 11:00π.μ. ΣΤΟ ΥΜΑΘ

Λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ εντείνουν την επίθεση τους στη σταθερή και μόνιμη εργασία και στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς – εκτός των άλλων- θα γίνει για άλλη μια φορά με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Την ίδια στιγμή κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματικότητα με την κατασκευή μιας «κανονικότητας» με πολλούς «πλεονάζοντες» και τις λιγότερες δυνατές προσλήψεις αναπληρωτών.

Πίσω από την κούφια θριαμβολογία τους προσοντολογίου συνέπειες

Η εφαρμογή του προσοντολογίου από την κυβέρνηση της ΝΔ, οι ελάχιστοι διορισμοί στην ειδική αγωγή που υποχρεώθηκε να κάνει η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των αποφασιστικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, οι δεκάδες χιλιάδες αποκλεισμένοι/ες από τους πίνακες του προσοντολογίου, η απίστευτη ανακατάταξη των εκπαιδευτικών στις θέσεις των πινάκων αποδεικνύουν την πρόθεση της κυβέρνησης να απολύσει και όχι να διορίσει!

Το προσοντολόγιο αποτελεί τρόπο απόρριψης και όχι πρόσληψης.

Κουρελιάζει το πτυχίο και τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν απ’ αυτό, απαξιώνει βήμα-βήμα την προϋπηρεσία, εξωθεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε ένα αέναο κυνήγι αγοράς τίτλων και σεμιναρίων, σε μια κατάσταση διαρκούς οικονομικής και ψυχολογικής εξαθλίωσης, ενώ οι εκάστοτε κυβερνήσεις θα μπορούν να αλλάζουν την μοριοδότηση και τα ίδια τα προσόντα ,σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εδραιώνοντας την εκ περιτροπής εργασία και την ανακύκλωση της ανεργίας-εργασίας.

Οι προσλήψεις από προσωρινούς πίνακες αποτελούν στην πραγματικότητα εισιτήριο απολύσεων και ανεργίας ! 

Το ΥΠΑΙΘ, καταστρατηγώντας τη νομοθεσία και παραβιάζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφού επιχείρησε να «προσδιορίσει» τα λειτουργικά κενά των σχολείων εσπευσμένα ως τις 14-8 ,αποφάσισε να προχωρήσει σε Α΄ φάση προσλήψεων, από τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης που διαμορφώθηκαν με βάση τον ν.4589/19 (νόμος Γαβρόγλου-προσοντολόγιο). Χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία των ενστάσεων! και με κενά κατά προσέγγιση προς τα κάτω(!) , πολύ λιγότερα των πραγματικών αναγκών, όπως επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία των κενών για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, που κατατέθηκαν, χωρίς γνώμη του ΠΥΣΔΕ, από τη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ.

Οι προσωρινοί και – γεμάτοι λάθη – μη κυρωμένοι πίνακες αποτελούν φανερά πια μια κινούμενη άμμο και αποκαλύπτουν τις αντιεκπαιδευτικές συνέπειες της εφαρμογής του προσοντολογίου, ανατρέποντας τον εργασιακό βίο πολλών χιλιάδων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.

Από τους πίνακες έχουν αποκλειστεί πάνω από 13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί και πολλοί είναι αυτοί που  έχουν πέσει μέχρι και 2-3 χιλιάδες θέσεις. Αν συμβεί αυτό, αποκλείονται από τις δηλώσεις περιοχών και το δικαίωμα τους στην εργασία χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Άλλοι λόγω 3 ευρώ (παράβολο) άλλοι λόγω διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών και άλλοι, που ακόμα και αν δικαιωθούν από τις ενστάσεις, δεν είναι σίγουρο αν και πότε θα δουλέψουν!

Επιπρόσθετα, η Υπουργική Απόφαση 104627/ΓΔ5 που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, απροκάλυπτα δίνει τη δυνατότητα στις ΔΔΕ να ορίζουν σειρά προτεραιότητας(!) κάλυψης των κενών και στους διευθυντές εκπαίδευσης να αξιολογούν και να ιεραρχούν τα κενά! Πρακτικά δηλαδή θα γίνει αξιολόγηση και ιεράρχηση των αναγκών του κάθε παιδιού και της κάθε σχολικής μονάδας, από τους νέους, ορισμένους, «άριστους» διευθυντές εκπαίδευσης!

Επιπλέον, με την Υ.Α. καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, ενισχύοντας την επίθεση σε κατακτημένα δικαιώματα μας, πλήττοντας κατάφωρα  συναδέλφισσες/ους με προβλήματα υγείας ή κάποια μορφή αναπηρίας, που δεν θα έχουν το δικαίωμα να προηγηθούν στις τοποθετήσεις και  χωρίς καμία μέριμνα για τοποθέτηση τους σε μέρη κοντινά ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Είναι ολοφάνερο ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει σκοπό να καλύψει τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση από την αρχή της χρονιάς και με μία φάση προσλήψεων .Η τακτική  της επανάληψης των τμηματικών προσλήψεων, αντί για μεγάλη φάση από την αρχή, για όλες τις ειδικότητες και ανάγκες, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και τεράστιες αδικίες στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Ελαστική εργασία και  μόνιμη επαναλαμβανόμενη αναπλήρωση: ξεκάθαρη πολιτική επιλογή του συστήματος.

Όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις της τελευταίας τουλάχιστον δεκαετίας υπηρετούν στοχευμένα τη μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας και επισφάλειας, την ανακύκλωση της ανεργίας, ακολουθώντας με ευλάβεια τις εντολές και τις απαιτήσεις των θεσμών, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Χρειάζονται και θέλουν εκπαιδευτικούς αναπληρωτές εργαζόμενους – λάστιχο, φθηνούς, ευέλικτους για τις ανάγκες της αγοράς. Υποτακτικούς, οικονομικά εξαθλιωμένους, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., εφαρμόζοντας το προσοντολόγιο Γαβρόγλου εξυπηρετεί τις αντιεκπαιδευτικές της στοχεύσεις για λιγότερο δημόσιο σχολείο, με ολοένα και λιγότερα παιδιά, με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε καθεστώς επισφαλούς και ελαστικής εργασίας. Ταυτόχρονα επιδιώκει να το αξιοποιήσει και ως «Δούρειο Ίππο» για να επιβάλλει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων, την προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την ανατροπή εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, τη διάλυση εν τέλει του δημόσιου σχολείου.

Στο σχολείο της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των εντεινόμενων ταξικών ανισοτήτων απαντάμε αποφασιστικά με την απαίτηση για μόνιμους διορισμούς στο ύψος των αναγκών των μαθητών μας. Απαιτούμε την κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών κάθε ειδικότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποκλειστικά με μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη ΤΩΡΑ, πλήρη στελέχωση όλων των υποστηρικτικών δομών, τη φοίτηση όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά τμήματα, την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 κ.α.

Για τις απολύσεις, τους αποκλεισμούς και την επισφαλή εργασία, μόνος δρόμος είναι η ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η κατάργηση του προσοντολογίου, του νόμου Κεραμέως για την «αναβάθμιση» του σχολείου και όλων των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών νόμων. Η συσπείρωσή μας στα σωματεία και η συμμετοχή σε διαδικασίες συνελεύσεων για λήψη αποφάσεων που αφορούν την δουλειά και τη ζωή μας είναι επιβεβλημένη. Με ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών.

Στο δρόμο του Μάρτη του ’18 και του Γενάρη του ’19, των δεκαετιών εκπαιδευτικών αγώνων που εμπόδισαν αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά μέτρα, συνεχίζουμε διεκδικώντας:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία
  • Κατάργηση του νόμου-καρμανιόλα 4589/2019 (προσοντολόγιο) που απαξιώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία χιλιάδων ανθρώπων, κατάρτιση πινάκων με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, στοιχεία που είναι καταχωρημένα στον ΟΠΣΥΔ
  • Όχι στη χρήση των προσωρινών πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Εδώ και τώρα να δοθεί η δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις.
  • Κάλυψη όλων των κενών με μια φάση προσλήψεων από την αρχή της χρονιάς σε όλες τις δομές και όλες τις ειδικότητες.
  • Αύξηση των προσλήψεων εκπαιδευτικών για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με  καθημερινή λειτουργία  σε ολιγομελή τμήματα (12 έως 15 μαθητών) –Γενναία αύξηση των σχετικών  πιστώσεων.
  • Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών (δωρεάν μετακίνηση, στέγαση, σίτιση κ.α.).
  • Οι Διευθύνσεις να δώσουν το σύνολο των κενών της κάθε περιοχής και να μην μπουν σε διαδικασία ιεράρχησής τους. Η τοποθέτηση να γίνει με ευθύνη των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
  • Ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όσον αφορά την τοποθέτησή τους στα σχολεία.

Με βάση τα παραπάνω αιτήματα προχωράμε σε συγκέντρωση στο ΥΜΑΘ, 25-8, 11:00π.μ.

ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΕΕ, ΟΟΣΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα