Παρεμβάσεις για άνοιγμα σχολείων: Εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης
Παρεμβάσεις: Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι, η κυβέρνηση επιμένει στην επικίνδυνη πολιτική της για την Υγεία και την Παιδεία, η ΔΟΕ είναι εκκωφαντικά απούσα άρα και συνυπεύθυνη. Το εκπαιδευτικό κίνημα απαντά αποφασιστικά

Ανακοίνωση από τις Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε

Λίγα 24ωρα πριν την  έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης. Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ κινούνται στα τυφλά δίχως ουσιαστικά μέτρα στήριξης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στη λογική της «διαχείρισης» της πανδημίας χωρίς κανένα κόστος και με βαρύ πυροβολικό την «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Ο στόχος τους είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία όπως όπως, με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.

 

  • Επιβεβαιωμένα κρούσματα σε σχολικές μονάδες (........) αντιμετωπίζονται με εξαιρετικά επικίνδυνη ανευθυνότητα με ένα γαϊτανάκι παραπομπής αρμοδιοτήτων μεταξύ ΕΟΔΥ και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, χωρίς τεστ ανίχνευσης στο προσωπικό των σχολείων που εντοπίστηκαν και με μόνο μέτρο τις απολυμάνσεις για μυοκτονίες.
  • Το υγειονομικό υλικό προστασίας ( μάσκες, αντισηπτικά) δεν έχει ακόμη παραδοθεί.
  • Το προσωπικό καθαριότητας των συμβάσεων των 3,5 ή των 6,5 ωρών δεν επαρκεί για την κάλυψη της καθαριότητας των σχολείων από το άνοιγμα έως το κλείσιμο και σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους ενώ δεν έχουν κάνει πραγματοποιηθεί οι προσλήψεις σε όλους τους δήμους.
  • Χιλιάδες ακάλυπτα κενά εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής σε όλες τις δομές και απουσία πρόβλεψης για την κάλυψη των έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία καθώς και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Η Β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη.
  • Οδηγίες  γενικόλογες, ασαφείς  και σε πλήρη διάσταση με την πραγματικότητα των σχολείων, του τύπου: «σταθερές ομάδες  ή υποομάδες μαθητών της ιδιας τάξης» ανεφάρμοστες  για τη λειτουργία του ολοήμερου, της πρωινής ζώνης, των διαλλειμάτων, της διδασκαλίας γερμανικών/γαλλικών σε μαθητές δύο τμημάτων, της παρουσίας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία και 24 διαφορετικά τμήματα στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία των οποίων   η συντριπτική πλειοψηφία, πλην μονοθεσίων,  λειτουργούν με μη σταθερές ομάδες, «της απομόνωσης κρουσμάτων σε ξεχωριστούς χώρους, την επίβλεψη» του μοναδικού νηπιαγωγού του τμήματος, του τρόπου διεξαγωγής της ώρας της χαλάρωσης , της παραλαβής των παιδιών  από «συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού» (!) στα νηπιαγωγεία, και άλλα πολλά.

 

Τα σχολεία ανοίγουν στις 14/9 και  το ΥΠΑΙΘ επιμένει στην επικίνδυνη πολιτική για την Υγεία και την Παιδεία.

Επιμένει στον συνωστισμό 25 παιδιών στα τμήματα, σε προσλήψεις με το σταγονόμετρο, στα υγειονομικά ημίμετρα του «παγουρίνου» και της μάσκας, των περικοπών των δαπανών για την Παιδεία.

 

Ταυτόχρονα επιχειρεί την επιβολή μέτρων που παραβιάζουν και καταπατούν εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως μετατροπή του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών συνολικά σε διδακτικό για να αντιμετωπίσει τις έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών και  να καλύψει τα ζητήματα που προκύπτουν για την οργάνωση της σίτισης των μαθητών στο ολοήμερο και περιορισμούς στη χορήγηση αδειών στους εκπαιδευτικούς των ευπαθών ομάδων. 

Με μια πρωτοφανή αιφνίδια κίνηση  μάλιστα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν  να εισαγάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή.  Προκειμένου μάλιστα να μην υπάρχει  καμία αμφιβολία  ότι μονιμοποιείται και νομιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά, στο άρθρο 24 αναφέρεται: «...Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας...»

Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ, με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Από την άλλη πλευρά, η ΔΟΕ με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας της (ΔΑΚΕ- ΔΗΣΥ- ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) παραμένει εκκωφαντικά απούσα στο σχεδιασμό προγράμματος δράσης με αγωνιστικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση του ανοίγματος  και της λειτουργίας των σχολείων με τα απαιτούμενα από το εκπαιδευτικό κίνημα και την εκπαιδευτική κοινότητα μέτρα με όρους προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη στάση της παρελκυστικής τακτικής που υιοθετεί αφήνοντας ανοχύρωτους τους εκπαιδευτικούς της τάξης και  τα μορφωτικά  δικαιώματα των παιδιών μπροστά στις εξαιρετικά επικίνδυνες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ για την Υγεία καιΙ την Παιδεία.

Απαντάμε αποφασιστικά. Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν με όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας τους:

Απαιτούμε:

 

  • Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία μας για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.

 

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών-Διορισμός /Μονιμοποίηση εδώ    και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία, χωρίς τη χρήση των προσωρινών πινάκων των απολύσεων, με κατάργηση της τροπολογίας για τις κάμερες και την εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία.
  • Να πραγματοποιηθεί η  Β΄φάση προσλήψεων  ΤΩΡΑ   για την κάλυψη του 100% των κενών σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς  ( δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π ) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων , παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) και επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας κλπ

 

  •  Άμεση απόσυρση της τροπολογίας του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας που προβλέπει προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών . συναδέλφων για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση.
  • Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
  • Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και επαναλαμβανόμενα σε τακτά διαστήματα.
  • Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
  • Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
  • Το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει τώρα παντού χωρίς εξαιρέσεις και με όλες τις προϋποθέσεις υγιεινής , ασφάλειας και προστασίας του αγαθού της προσχολικής αγωγής και εκπάιδευσης για όλα τα νήπια και τα προνήπια.

Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Προωθούμε τις διεκδικήσεις του κλάδου. Με πολύμορφο και ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, αποκλεισμούς, απεργίες και άλλες μορφές, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γ.Σ

Αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης

Με πρόταση των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων προς τους συλλόγους και το Δ.Σ. της ΔΟΕ  κάποιοι σύλλογοι είχαν λάβει αποφάσεις για πανεκπαιδευτικό απογευματινό συλλαλητήριο την Πέμπτη 10/9 στις 6μμ, με συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή με κεντρικό ζήτημα τα αιτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και κατάργηση της διάταξης στο νομοσχέδιο  για την Υγεία για τις 3μηνες συμβάσεις αναπληρωτών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση και πανεκπαιδευτική απεργία και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας την Τρίτη 15/9 προκειμένου να σηματοδοτηθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα η μη αποδοχή της απαράδεκτης και επικίνδυνης συνθήκης με την οποία η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προχωρούν στο άνοιγμα των σχολείων. Στο Δ.Σ. της ΔΟΕ καμία από τις παρατάξεις δεν υιοθέτησε τις προτάσεις μας αυτές.

Αναπροσαρμόζουμε το πρόγραμμα δράσης με πρόταση για

  • Συγκέντρωση τη Δευτέρα 14/9, στις 18.30, στο Σύνταγμα, εφόσον ψηφίζεται εκείνη την ημέρα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με κύρια αιχμή την αντίθεσή μας στην θεσμοθέτηση τρίμηνων συμβάσεων  αναπληρωτών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση .
  • Πανεκπαιδευτικό-παλλαϊκό συλλαλητήριο την Πέμπτη 17/9, στις 18.30 στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή με κεντρικό ζήτημα  τη διεκδίκηση όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

στο πλαίσιο της συμπόρευσης και με το γονεϊκό κίνημα.

  • Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις Συλλόγων και ολομέλεια προέδρων. Παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε ολομέλεια προέδρων με βάση τη σχετική διάταξη του καταστατικού της ΔΟΕ (1/6 των Συλλόγων).
  • Παραστάσεις τις επόμενες ημέρες σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Δημοτικά Συμβούλια
  • Πανεκπαιδευτική απεργία και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας την εβδομάδα 21-25/9 και νέες έκτακτες  Γ.Σ. για κλιμάκωση του αγώνα.
  • Καλούμε του συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και με Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων,  να απαιτείται η έγγραφη εντολή (η διοικητική πράξη) με την οποία ο εκπαιδευτικός της παράλληλης μοιράζει τις ώρες του.
  • Καλούμε του συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και με Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων να ζητήσουν κατάτμηση τμημάτων αποτυπώνοντας τα στοιχεία των σχολείων (μαθητές/τετραγωνικά) και και χρησιμοποίηση κενών αιθουσών. Ως Παρεμβάσεις έχουμε καταθέσει στο Δ.Σ της ΔΟΕ σχέδιο  πρακτικού για τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία.
  • Καλούμε τους  συλλόγους διδασκόντων με αποφάσεις τους να απαιτήσουν τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (15 μαθητές στο τμήμα, διασφάλιση υποδομών για χρήση αιθουσών, προσλήψεις καθαριστριών, υγειονομικού προσωπικού, κ.ά.). Να συντονιστούν με τους συλλόγους Γονέων των σχολείων τους.
  • Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ να συγκροτήσουν Παρατηρητήριο που θα καταγράφει τα πραγματικά δεδομένα (κρούσματα μαθητών – εκπαιδευτικών ανά περιοχή) και τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
  •  
  • Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να επικαιροποιήσει την απόφαση για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε παραβίαση του διδακτικού μας ωραρίου για «απασχόληση τμήματος» ή για οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία.
  • Η ΔΟΕ να αναδείξει και να  καταγγείλει σε δημόσια ανακοίνωση  την ανυπαρξία – μη εξασφάλιση από την κυβέρνηση και το Υπουργείο,  των προϋποθέσεων που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων.
  • Συνεχίζουμε με τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ - ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Καλούμε και τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση όπως έκανε η ΟΛΜΕ στην πρόσφατη συνέλευση προέδρων.
  • Συντονίζουμε το βηματισμό και τη δράση μας με το γονεϊκό κίνημα και τους φοιτητές καθώς και με Ομοσπονδίες Υγειονομικών (ΟΕΝΓΕ - ΠΟΕΔΗΝ) για την υπεράσπιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, Παιδείας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα