Όλοι-Ολες στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συλλόγων Γονέων την Πέμπτη 17/9 στις 6.30 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου
Ανακοίνωση της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Το πρώτο κουδούνι…
Την Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020, επέστρεψαν οι μαθητές στα σχολεία εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, χωρίς να έχει παρθεί από την κυβέρνηση ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων κατέρρευσαν σαν χάρτινος πύργος οι δηλώσεις των κυβερνώντων ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή και ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Πολυπληθή τμήματα, όπου δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλούς απόστασης, ελλείψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών ,XL μάσκες και «μίνι» παγουρίνο, ιερείς χωρίς μάσκα κατά τη διάρκεια του αγιασμού και αύξηση των κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς δίνουν το στίγμα της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής από την πρώτη κιόλας μέρα.
Τα σχολεία άνοιξαν..
- με πολυπληθή τμήματα που φτάνουν ακόμη και τους 27-28-29 μαθητές, ,όπου δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλούς απόστασης, με αναγκαστικό στοίβαγμα μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες ελάχιστων τ.μ, ακόμα και σε υπόγεια, χωρίς εξαερισμό, με τις ευθύνες να πηγαινοέρχονται από δήμο, σε διευθύνσεις, υπουργείο και το αντίστροφο.
- με τραγικές ελλείψεις καθαριστριών, πολλά και χωρίς προσωπικό καθαριότητας, καθαριστικά προϊόντα και αντισηπτικά.
- με το φιάσκο των «μίνι» παγουρίνο και των μασκών «γίγας», που όμως και αυτές δεν έχουν φτάσει παντού, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε η ακαταλληλότητά τους.
- με την προσπάθεια να στηθεί «ο πόλεμος της μάσκας» . Κυβέρνηση και Υπουργείο, συνεπικουρούμενοι και από ΜΜΕ, επιχειρούν να μετατοπίσουν τη συζήτηση και διεκδίκηση από το μείζον, την μείωση τώρα του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, στο δευτερεύον ,να πυροδοτήσουν διενέξεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με στόχο να αποσιωπηθούν οι τεράστιες κρατικές ευθύνες για μη ασφαλή λειτουργία των σχολείων .Γνωρίζουν πολύ καλά, όπως και όλη η κοινωνία, πως οι δύο πάνινες μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς και το παγουρίνο δεν αποτελούν ούτε κατ΄ελάχιστο αυτό που απαιτείται για να λειτουργήσουν με στοιχειώδη ασφάλεια τα σχολεία. Η αποπροσανατολιστική και καθόλου τυχαία, αναγωγή της μάσκας από την κυβέρνηση σε αποκλειστικό μέτρο προστασίας, είναι και το φθηνότερο εξάλλου, τροφοδοτεί και πριμοδοτεί τις -περιορισμένης έκτασης -αντιδράσεις οργανωμένες από συγκεκριμένους αντιδραστικούς κύκλους .
- με 25.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με πέρυσι και χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό
- με δεκάδες ολιγομελή τμήματα να μην έχουν εγκριθεί και με την πρόθεση υπουργείου και ΔΔΕ να εκδιώξει τους μαθητές από το σχολείο τους, να συρρικνώσει σχολεία και να στρώσει το έδαφος για τη συγχώνευση ακόμη και την κατάργηση τους.
Από την πρώτη μέρα επιβεβαιώνεται η εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για την ζωή και την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους και για την παροχή εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά σε ασφαλείς και παιδαγωγικά κατάλληλες συνθήκες.
Παράλληλα, αντί να διορίσουν υγειονομικό προσωπικό, ώστε να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό που έχει τις απαραίτητες γνώσεις, ζητούν το κάθε σχολείο να ορίσει ως «υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19» κάποιον εκπαιδευτικό !
Επιφορτίζουν δηλαδή τους εκπαιδευτικούς με καθήκοντα που δεν τους αναλογούν, και με ευθύνες παντελώς άσχετες με τον ρόλο και την ειδικότητά τους: διάγνωση και διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων, διαμόρφωση χώρου απομόνωσης- σε αίθουσες και βοηθητικούς χώρους που δεν υπάρχουν στα σχολεία!- εκπαίδευση, αρχείο, έλεγχο ύποπτων κρουσμάτων, διαδικασίες ιχνηλατήσεις και τεστ!!!
Καθώς πλέον, υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα μεταξύ εκπαιδευτικών, ο τρόπος αντιμετώπισής από τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση, υπουργείο, ΕΟΔΥ), εντείνει την ανησυχία και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των ίδιων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Όχι μόνο δεν έγιναν προληπτικά διαγνωστικά τεστ, αλλά δεν προχωρούν σε ιχνηλάτηση σε σχολεία με επιβεβαιωμένα κρούσματα, καθώς και τεστ στο προσωπικό του σχολείου!
Ταυτόχρονα επιχειρούν τον περιορισμό των αδειών σε συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και θέλουν να αποκλείσουν αναπληρωτές συναδέλφους που εργάζονται σε δομές ειδικής αγωγής .
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αξιοποιεί την πανδημία και προωθεί τα αντιεκπαιδευτικά του σχέδια, συνθλίβει εργασιακά δικαιώματα και αποδομεί το δημόσιο σχολείο (3μηνες συμβάσεις αναπληρωτών, σχολείο της τηλεκπαίδευσης, προσοντολόγιο, κ.ά.) Η κ. Κεραμέως προανήγγειλε ότι θα ψηφίσει και νέα νομοσχέδια (Τεχνική Εκπαίδευση, στελέχη εκπαίδευσης, αξιολόγηση, αλλαγή της εισαγωγής στα ΑΕΙ, κ.ά.).
Η κυβέρνηση μεταθέτει την πλήρη ευθύνη για ό,τι προκύψει στα σχολεία σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η δική μας ευθύνη πρωτίστως είναι να αντιδράσουμε και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες πριν να είναι αργά, για:
- μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα ,ώστε να μη ξεπερνούν τους 15
- εξεύρεση κατάλληλων χώρων για να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα,
- μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών άμεσα.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου
- Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου- επαρκούς υλικού προστασίας στα σχολεία ( κατάλληλες μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας)
- δωρεάν προληπτικά και επαναλαμβανόμενα τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς,
- ιχνηλάτηση, δωρεάν τεστ και απολύμανση των σχολικών χώρων σε περίπτωση ύπαρξης κρούσματος σε σχολείο!
- Να δοθεί τώρα έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές και στους δήμους.
- Να αποσυρθούν οι άθλιες διατάξεις για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της ίδρυσης του σχολείου της τηλεκπαίδευσης.
- Εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δίχως αστερίσκους. Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές.
- Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά στις κάμερες και την “εξ αποστάσεως” εκπαίδευση. Καμία εφαρμογή της.
- Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όλων των τμημάτων β΄ξένης γλώσσας.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία- έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό
- Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών με επίδομα που θα διασφαλίζει ντύσιμο-υπόδηση, σχολικά είδη και σίτιση,
Όλοι στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συλλόγων Γονέων την Πέμπτη 17/9 στις 6.30 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου και σε νέες κινητοποιήσεις που θα καθορίσουμε σε Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ και σε συντονισμό των αγώνων μας με τα εκπαιδευτικά σωματεία, του γονείς και τους μαθητές.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη