CIDREE: Ένωση Ινστιτούτων για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής έρευνας
Του Νίκου Ηλιάδη

Η Ένωση των Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης CIDREE (www.cidree.org )

Consortum of Institutions for Research and Development in Eucation in Europe

Tο CIDREE είναι Ένωση Ινστιτούτων για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής έρευνας στην Ευρώπη . Είναι ένα δίκτυο αυτοδιαχειριζόμενων εκπαιδευτικών φορέων που διαδραματίζουν έναν αναγνωρισμένο εθνικό ρόλο στον τομέα της ανάπτυξης των προγραμμάτων σπουδών ( curriculum ) και/ ή της εκπαιδευτικής έρευνας για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το CIDREE ιδρύθηκε το 1990 με σκοπό τη δημιουργία στενότερων εργασιακών σχέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων.

Το CIDREE διευθύνεται από τα μέλη, για τα μέλη.

Η αποστολή του CIDREE είναι:

  • να συμβάλει στην ποιότητα των μελών μέσω της αμοιβαίας σύνδεσης και ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών υψηλού επιπέδου.

  • να διαμορφώσει το ένα ισχυρό, δυναμικό και ευαίσθητο δίκτυο που υποστηρίζει τα ατομικά και συνολικά ενδιαφέροντα των μελών του.

  • να εκπροσωπεί τα ενδιαφέροντα των μελών του σε άλλους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και δίκτυα

Γενικός στόχος του CIDREE: διαχείριση γνώσεων μέσω δικτύωσης

Ως δίκτυο, το CIDREE θέλει:

  • να διασφαλίσει την κινητοποίηση και την κυκλοφορία υψηλού επιπέδου γνώσεων και πληροφοριών μεταξύ των μελών, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότερη υλοποίηση της δικής τους αποστολής.

  • να καταστήσει τις νέες γνώσεις, που δημιουργούνται από τη συνεργασία, διαθέσιμες στα μέλη και σε άλλους ενδιαφερόμενους.

Προστιθέμενη αξία

Η στρατηγική του CIDREE βασίζεται στην απλή ιδέα ότι η ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειρογνωμοσύνης μεταξύ επαγγελματιών εκπαιδευτικών δίνει προστιθέμενη αξία στις δραστηριότητές τους όσον αφορά τη γνώση, την αποτελεσματικότητα, και την αυξανόμενη ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαιδευτικής έρευνας και ανάπτυξης.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Ελλάδος ήταν για χρόνια μέλος της ένωσης . Ο Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Νίκος Ηλιάδης ήταν εκπρόσωπός του στην ένωση και είχε εκλεγεί και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του CIDREE για 2 τετραετίες .

Στην Αθήνα είχε οργανωθεί και η ετήσια γενική συνέλευση της ένωσης των παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης , με υπουργό τον Κο Γεράσιμο Αρσένη και Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου τον Καθηγητή Κο Θ. Εξαρχάκο , για το έτος 1999. Στη συνέλευση αυτή συζητήθηκαν τα περισσότερα από τα θέματα που απασχολούν και σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα ..20 χρόνια μετά.

Το ΙΕΠ που διαδέχθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σήμερα δεν είναι μέλος του συνδέσμου αυτού.

Ta μέλη του Cidree σήμερα μπορεί να τα δει κανείς στην ειδικότερη ιστοσελίδα:

http://www.cidree.org/members/

Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του CIDREE συνέδριο για την εκπαίδευση ρομποτικής & STEAM. ( Υπεύθυνος προγράμματος: Edwige Coureau-Falquerho & Sophie Soury-Lavergne

Χώρα / Ινστιτούτο που οδηγεί την Εργασία : Γαλλία, Το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης της Λυών IFE-ENS ).

Στις 13 και 14 Ιανουαρίου 2020, μέλη του CIDREE από 6 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ιρλανδία, Εσθονία, Ολλανδία και Ελβετία) συμμετείχαν σε μια συνάντηση εμπειρογνωμόνων με θέμα «Ρομποτική & εκπαίδευση STEAM» στη Λυών.

Η συνάντηση επέτρεψε στους συμμετέχοντες να συζητήσουν την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής και τον ρόλο της στην εκπαίδευση STEAM, που συνδέονται με την ανάπτυξη της ψηφιακής εκπαίδευσης και των ψηφιακών ανθρωπιστικών επιστημών (ICT ). Οι συζητήσεις υπογράμμισαν τους διαφορετικούς τρόπους εισαγωγής της ρομποτικής στο σχολείο και την ανάγκη ενσωμάτωσης οριζόντιων και διεπιστημονικών προσεγγίσεων στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών για να τους βοηθήσουν να επωφεληθούν από τις δυνατότητες των δραστηριοτήτων ρομποτικής και να υιοθετήσουν παιδαγωγικές πρακτικές «επίλυσης προβλημάτων».

Οι παρουσιάσεις κατέστησαν επίσης δυνατή τη διερεύνηση της έντασης μεταξύ της «ρομποτικής ως εργαλείου εκμάθησης» και ενός μέσου για την εκμάθηση διαφορετικών τομέων γνώσεων που σχετίζονται με το STEAM (δηλ. Τα ρομπότ ως μέσο για την εκμάθηση μαθηματικών, της πληροφορικής, της τέχνης κ.ά.) και της «ρομποτικής» ως μαθησιακό αντικείμενο »(μια συγκεκριμένη γνώση περιεχομένου για τα ρομπότ: μαθαίνοντας τι είναι ένα ρομπότ, τις ιδιότητές του ).

Η συνάντηση επέτρεψε μια παρουσίαση του σταθμού Poppy, ενός έργου που στοχεύει στην ανάπτυξη ρομποτικής ανοιχτού κώδικα και τεχνητής νοημοσύνης για εκπαίδευση, κατάρτιση, έρευνα και πολιτισμό. Το έργο Poppy θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο συνάντησης για περαιτέρω συνεργατικά ερευνητικά έργα και προγράμματα κατάρτισης. Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα της συνάντησης είναι η συνεργασία για τον επόμενο οργανισμό RNRE2021 και την οργάνωση μιας επίσκεψης μελέτης στο Μπορντό τον Ιούνιο του 2021.

Νίκος Ηλιάδης, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π.  ,  M.Sc. ( Structural Engineering , Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D.  ( University of Maryland USA,  -Technology and Vocational Education ), τ.Ειδ.Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ ,τ. εκπρόσωπος των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. )  τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ ,  τ. μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP (https://www.cedefop.europa.eu/ )του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ,  Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
«Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία»
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
«Ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί  να  καθαρθεί  στην “κολυμπήθρα των διορισμών” και μάλιστα  αυτών που  γίνονται πάντα πριν από...
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ