Η πανδημία του COVID-19 έχει αδιαμφισβήτητα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση σε όλους τους τομείς του κοινωνικού, πολιτικού και εργασιακού βίου όλων των χωρών του κόσμου. Η αντιμετώπιση αυτής της σοβαρής υγειονομικής κρίσης με τη μέθοδο του lockdown επιλέχτηκε ως μονόδρομος προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση του συστήματος υγείας. Η πανδημία αντιμετωπίστηκε από την κυβέρνηση ως «Αόρατος εχθρός» σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, γεγονός που έβαλε τον θεμέλιο λίθο σε μια αντιεπιστημονική αντιμετώπιση ενός ιατρικού θέματος που έβαζε σε σοβαρό κίνδυνο ευάλωτες κυρίως ομάδες του πληθυσμού.
Βασισμένη στο φόβο και την τιμωρία, με επικοινωνιακά κόλπα αλλά κυρίως αφήνοντας τους βασικούς πυλώνες του κράτους ΠΑΙΔΕΙΑ και ΥΓΕΙΑ χωρίς καμία θωράκιση η κυβέρνηση παρουσιάζει μέσω των χρηματοδοτούμενων από την ίδια ΜΜΕ μια εικόνα ομαλής ελεγχόμενης λειτουργίας του κράτους. Στην πραγματικότητα ό,τι έχει σταθεί όρθιο στην ελληνική κοινωνία στηρίζεται στην εργασιακή εξάντληση των εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πάνω στους οποίους χτίζει κυβερνητικές «ιστορίες επιτυχίας».
Με το άνοιγμα των συνόρων στο βωμό του τουρισμού χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης μπήκαμε σε μια περίοδο «ανοσίας αγέλης» για την οποία και πάλι η ελληνική κυβέρνηση δείχνει ως ενόχους για τη διασπορά του κορωνοΪού τους πολίτες που δεν υπήρξαν ατομικά υπεύθυνοι.
Οι σοβαρές προτάσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων σε υγεία και παιδεία για μόνιμο προσωπικό και αναβάθμιση τωn υποδομών δεν εισακούστηκαν. Ειδικότερα στην εκπαίδευση τέσσερις μήνες μετά τη λήξη του lockdown δεν υπήρξε καμία βελτίωση στις συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την επανέναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντίθετα, υπήρξε σκανδαλώδης κατασπατάληση δημοσίου χρήματος σε προγράμματα δήθεν εκπαίδευσης για τηλε-εργασία αλλά και σε παρασκευή μασκών γίγας και μίνι παγουρίνα για τους μαθητές μας.
Φέτος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, 2 εκ ευρώ θα δαπανηθούν για την επιμόρφωση των συναδέλφων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όσα χρήματα λοιπόν υπάρχουν διατίθενται σε συγκεκριμένα προγράμματα με κατεύθυνση την νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλε-εργασίας. Έγκαιρα τόσο η ΟΛΜΕ όσο και αρκετές ΕΛΜΕ διέβλεψαν τον κίνδυνο κάλυψης των κενών με τηλε-εργασία και το τσάκισμα κάθε εργασιακού δικαιώματος των αναπληρωτών συναδέλφων. Οι τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών με ασαφή καθήκοντα στο όνομα των έκτακτων αναγκών αποτελεί περεταίρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο όπου το 40% των εργαζομένων είναι αναπληρωτές /τριες και ωρομίσθιοι.
Η τηλε-εκπαίδευση εξυπηρετεί την κυβέρνηση διότι εμφανίζει μια πλαστή εικόνα λειτουργίας του σχολείου. Όλη αυτή η διαδικασία έχει βασικά δομικά προβλήματα που αναιρούν κάθε έννοια ίσων μορφωτικών δικαιωμάτων για όλα τα παιδιά. Έχει τεχνικές απαιτήσεις και γνώσεις τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο κι από την πλευρά των μαθητών που δεν μπορούν να καλυφθούν από τη μεγάλη πλειοψηφία των οικογενειών. Πολύ περισσότερο που φέτος εισάγεται η υποχρεωτικότητα για τους μαθητές, με απουσίες σε περίπτωση που δεν παρακολουθούν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Στις οικογένειες δε των εκπαιδευτικών οι απαιτήσεις αυτές πολλαπλασιάζονται και πολλές φορές το να μπορέσουν οι συνάδελφοι να ανταποκριθούν σε αυτά που τους ζητά το υπουργείο και παράλληλα να καλύψουν τις ανάγκες των οικογενειών τους είναι πρακτικά αδύνατο. Το βασικότερο όλων όμως είναι ότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δεν μπορούν να ανταποκριθούν· πόσο μάλλον να μάθουν και να αποδώσουν σε αυτή τη συνθήκη παροχής πληροφοριών. Το επιχείρημα «όλη τη μέρα σε ένα κινητό είναι ας μάθουν και κάτι» παραβλέπει ότι η ίδια η λειτουργία του σχολείου κι η διαδικασία της μόρφωσης μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία και τα σύγχρονα μέσα για να βελτιώσει το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά όταν αυτά τα μέσα είναι η μοναδική εκπαίδευση δε μιλάμε για μάθημα αλλά για υποστήριξη.
Δεν είμαστε αντίθετοι με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ωστόσο δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία που δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να αναλύσει,να συνθέσει και να κρίνει την οποιαδήποτε πληροφορία δέχεται.
Θεωρούμε δεδομένη την κρίσιμη κατάσταση στη οποία βρίσκεται η χώρα μας και ιδιαίτερα η Λέσβος λόγω κυρίως των κρουσμάτων στον μόνιμο πληθυσμό και τη διασπορά του COVID σε αυτόν.
Ενώ η κατάσταση ήταν γνωστή σε όλους και το δεύτερο κύμα αναμενόταν με την εκκίνηση της τουριστικής περιόδου ποια μέτρα πάρθηκαν για το άνοιγμα των σχολείων;
- Διασφαλίστηκε η ασφαλής μεταφορά των μαθητών με σχολικά λεωφορεία (που θα σήμαινε σχεδόν διπλασιασμό των λεωφορείων που χρησιμοποιούνταν πέρσι);
- Αναζητήθηκαν χώροι ώστε να διασφαλιστεί το σπάσιμο των τμημάτων με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές σε κάθε τάξη;
- Στα παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες παρείχε το κράτος επαρκή εξοπλισμό ώστε να μπορούν να υποστηριχθούν εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά;
- Προσλήφθηκε επαρκές μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα ώστε η καθαριότητα των σχολείων να μη στηριχθεί στην εξάντληση και τις άγραφες υπερωρίες ελαστικά εργαζόμενων καθαριστών και καθαριστριών;
- Αναβαθμίστηκε η υποδομή του νοσοκομείου και των κέντρων υγείας και προσλήφθηκε επιπλέον μόνιμο προσωπικό στον τομέα της υγείας;
- Θεωρούνται επαρκή τα πρωτόκολλα και ασφαλείς οι οδηγίες που έχουν δοθεί σε περίπτωση εμφάνισης του πρώτου κρούσματος σε σχολεία εφόσον δεν προβλέπονται άμεσα ιχνηλατήσεις και τεστ στους εργαζόμενους και τους μαθητές του σχολείου;
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω είτε από τους δήμους είτε από το Υπουργείο.
Ξεκινάμε με τις ίδιες επικίνδυνες συνθήκες που ξεκινήσαμε και το Μάιο του 2020 αλλά και με περισσότερους μαθητές στην τάξη, πολλά κενά και ανισότητες που καταστρατηγούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο και οικουμενικό δικαίωμα όλων των παιδιών ισότιμα στη μόρφωση και αποκλείουν ευάλωτες ομάδες.(πρόσφυγες, Ρομά κλπ)
Διεκδικούμε, εδώ και τώρα, από το Υπουργείο Παιδείας:
Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Αξιοποίηση κατά τόπους κενών αιθουσών δήμων ή άλλων φορέων, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
- Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές για όλες τις ανάγκες αντιμετώπισης της πανδημίας. (κτιριακά, καθαριότητα, μέσα Ατομική Προστασίας, αντισηπτικά κλπ.)
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
- Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση, στα τέλη Αυγούστου. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Να λυθεί άμεσα, με πολιτική απόφαση, το ζήτημα του παραβόλου και να ενταχθούν όλοι οι συνάδελφοι κανονικά στους πίνακες. Να μην απολυθεί ούτε ένας συνάδελφος. Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.
- Να πληρωθούν ΤΩΡΑ όλα τα επιδόματα ανεργίας στους συναδέλφους αναπληρωτές, να μην εξαιρεθούν από την πληρωμή οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ΕΕΠ/ΕΒΠ
- Ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου σφαγείο – Γαβρόγλου που περιλαμβάνει το προσοντολόγιο και που διατηρεί άθικτο η Ν.Δ. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
- Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
- Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
- Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
- Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 24/09/2020 ΣΤΙΣ 13:30
Με τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας (μάσκες-αποστάσεις)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη