ΣΕΠΕ Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας: Οχι στην ηλεκτρονική ψηφοφορία για αιρετούς - Ανοίγει, πιθανώς, ο δρόμος για γενικευμένη νοθεία
Πέντε αποφάσεις του ΔΣ του ΣΕΠΕ Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας

Αποφάσεις Δ.Σ.

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Σας ενημερώνουμε αναλυτικά για τις αποφάσεις που έλαβε το Δ.Σ. σχετικά με θέματα επικαιρότητας που μας απασχολούν έντονα.

ΘΕΜΑ 1ον: Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.

Υποστηρίζουμε το θεμελιώδες δικαίωμα –όλων των συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων- που εργάζονται στο Δημόσιο Σχολείο, για σταθερή και μόνιμη εργασία, για σύσταση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες και την αναβάθμιση του ρόλου όλων των εκπαιδευτικών.

Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε  ότι η υπηρεσιακή αποτύπωση των οργανικών κενών των περισσότερων κλάδων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η έλλειψη οργανικών θέσεων αποτελεί απαξίωση για τους συναδέλφους μας, χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών και άλλων μαθημάτων και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.

ΘΕΜΑ 2ον: Εκλογές αιρετών 2020 – Ηλεκτρονική ψηφοφορία

Αναφορικά με την απαράδεκτη θεσμοθέτηση διαδικασιών «ηλεκτρονικής ψηφοφορίας» για την εκλογή αιρετών μελών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια των Εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, σύμφωνα με τις οποίες  αφενός μεν ορίζεται ως ημέρα άσκησης του εκλογικού δικαιώματος των εκπαιδευτικών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Π.Ε., Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) το πρώτο Σάββατο του μηνός Νοεμβρίου (από Τετάρτη την οποία είχε θεσπίσει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας με το Π.Δ. 1/2003) κάθε δεύτερου έτους, αφετέρου δε προβλέπεται η δυνατότητα διεξαγωγής των διαδικασιών αυτών μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας δηλώνει ομόφωνα την αντίθεσή του.

Η αλλαγή της ημέρας, από Τετάρτη σε Σάββατο, αποκαλύπτει πως στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η στοχοποίηση και απαξίωση της συνδικαλιστικής δράσης των εκπαιδευτικών (και όλων των εργαζομένων γενικότερα) και η παρεμπόδιση σε πτυχές έκφρασης και άσκησής της. Γνωρίζοντας ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται καθημερινά για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε σχολικές μονάδες μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να «υποχρεώνει» το ΥΠΑΙΘ τους εκπαιδευτικούς σε μια ακόμη μετακίνηση, εκτός πενθημέρου, για να ασκήσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην εκλογή των εκπροσώπων τους στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Από την άλλη, με τη διαδικασία της «ηλεκτρονικής ψηφοφορίας», στην οποία δεν υπάρχει κάλπη, δεν ταυτοποιείται δια ζώσης ο ψηφοφόρος από εφορευτική επιτροπή και κανείς δεν γνωρίζει ποιος ψήφισε πίσω από τον υπολογιστή, ανοίγει, πιθανώς, ο δρόμος για γενικευμένη νοθεία στις εκλογές, για τεράστιας κλίμακας αλλοίωση και χειραγώγηση των αποτελεσμάτων και ως εκ τούτου μας βρίσκει ομόφωνα αντίθετους.

 

ΘΕΜΑ 3ον: Άδειες ειδικού σκοπού – Ευπαθείς ομάδες

Με νέα εγκύκλιό του το ΥΠΕΣ (20-09-2020) επανακαθορίζει τις ομάδες αυξημένου κινδύνου και τις προϋποθέσεις χορήγησης ειδικής άδειας απουσίας στις ομάδες αυτές. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο οι υπάλληλοι που χαρακτηρίζονται ως ευπαθής ομάδα στην αρχική εγκύκλιο (18-05-2020) και χρησιμοποίησαν τη δυνατότητα να λάβουν ειδική άδεια απουσίας από την υπηρεσία τους, πιθανώς να υποχρεωθούν σε επιστροφή στην εργασία τους, με βάση τον επανακαθορισμό των προϋποθέσεων.

Απαιτούμε να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ η νέα εγκύκλιος, καθώς η επιστροφή των εκπαιδευτικών στις σχολικές αίθουσες δεν μπορεί να αποτελεί θέμα ατομικής ευθύνης.

ΘΕΜΑ 4ον: Ορισμός υπευθύνων COVID-19 - ΨΗΦΙΣΜΑ

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 6 της παραγράφου 11 της Κ.Υ.Α. των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών (Φ.Ε.Κ. 3780/8-9-2020) και επιπλέον, σύμφωνα με τις «Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» που εκδόθηκε στις 18-9-2020 οι εκπαιδευτικοί επιφορτίζονται με καθήκοντα που δεν αντιστοιχούν στο παιδαγωγικό τους έργο και στα διδακτικά τους καθήκοντα και, φυσικά, δεν αποτέλεσαν ποτέ περιεχόμενο των σπουδών τους και της ειδίκευσης τους, μέσα σε σχολικές μονάδες που υποτίθεται ότι διαθέτουν «προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά».

Δυστυχώς, η πάγια τακτική της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να μεταθέτει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, ορίζοντας γι’ αυτούς καθήκοντα που δεν εμπίπτουν στον παιδαγωγικό τους ρόλο και έργο, επαναλαμβάνεται για μια ακόμη φορά. Μόνο που αυτή τη φορά η τακτική αυτή αγγίζει πολύ επικίνδυνα όρια, αφού τους εκθέτει και σε πιθανό κίνδυνο τόσο έλλειψης αρμοδιότητας όσο και υγείας (διαχείριση κρουσμάτων δίχως πιστοποιημένη γνώση και αρμοδιότητα, απουσία εξοπλισμού ασφάλειας, έλλειψη χώρων και υποδομών κλπ).

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αποκαλύπτεται η απουσία μέριμνας για μικρότερα τμήματα, η έλλειψη σε προσωπικό καθαριότητας, η ανύπαρκτη πρόβλεψη για την ασφαλή μετακίνηση μαθητών που συνωστίζονται σε λεωφορεία και ταξί διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο με συνύπαρξη μαθητών όλων των τάξεων στην ίδια αίθουσα, καμία πρόβλεψη για δωρεάν τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα κ.ά.

Καλούμε το Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού που θα καλύψει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων.

ΘΕΜΑ 5ον: Επιμορφωτικά σεμινάρια εκτός εργασιακού ωραρίου

Οι καινοτομίες που εισήχθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την ένταξη των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στα Δημοτικά και της «Αγγλικής Γλώσσας» στα Νηπιαγωγεία, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο νόμο του ΥΠΑΙΘ (4692/2020) οδήγησε τους εκπαιδευτικούς των πιλοτικών σχολείων που θα τις εφαρμόσουν να καλούνται να επιμορφωθούν εκτός εργασιακού ωραρίου, καθώς δεν προβλέφθηκε η πραγματοποίησή τους κατά το διάστημα που προηγήθηκε του αγιασμού και την εισόδου των μαθητών στα σχολεία(!!!).

Δηλώνουμε ομόφωνα την αντίθεσή μας στην υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων εκτός εργασιακού ωραρίου και καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν σε εκείνα που καταστρατηγούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους.

Δεν είμαστε «παντός καιρού» και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα πρέπει να το αντιληφθεί άμεσα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»