ΟΛΜΕ σε υπουργείο Παιδείας: Πάρτε επιτέλους ουσιαστικά μέτρα για τα σχολεία
Η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι μέτρα όπως οι 15 μαθητές ανά τάξη, η ανεύρεση νέων αιθουσών και η αύξηση του προσωπικού καθαριότητας

 

Την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων για τα σχολεία ζητά από το υπουργείο Παιδείας η ΟΛΜΕ, εν μέσω «έκρηξης» κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα και την οριακή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει περιοχές, όπως η Θεσσαλονίκη και οι Σέρρες.

Η Ομοσπονδία των καθηγητών θέτει, μεταξύ άλλων, ξανά ζήτημα 15 μαθητών ανά τάξη, ανεύρεση χώρων για μάθημα, διενέργεια μαζικών τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δωρεάν και αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, καθώς όπως τονίζεται τα συγκεκριμένα μέτρα και σειρά άλλων δεν υλοποιήθηκαν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Να λάβει επιτέλους μέτρα το Υπ. Παιδείας για τα σχολεία!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έγκαιρα είχε προτείνει μια σειρά αναγκαίων μέτρων, που θα έπρεπε να εφαρμοστούν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2020-21, με σκοπό την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία (μαθητών, εκπαιδευτικών, προσωπικού σχολείων, αλλά και των οικογενειών των μαθητών μας) εν όψει της αναμενόμενης έλευσης 2ου και μεγαλύτερου κύματος πανδημίας covid19.

Μεταξύ άλλων είχαμε προτείνει:

  • Ανώτερο όριο 15 μαθητές ανά τάξη, αριθμός που θα έπρεπε να μειώνεται σε περιπτώσεις που οι χώροι είναι μικρότεροι. Βασικό κριτήριο και αναγκαιότητα είναι η τήρηση των αποστάσεων, όπως όλοι οι ειδικοί συνεχώς υπενθύμιζαν.
  • Ανεύρεση χώρων για μάθημα (π.χ. κλειστά σχολεία, βιβλιοθήκες, ξενοδοχεία και  άλλοι χώροι, ώστε να γίνει δυνατό το σπάσιμο των μεγάλων τμημάτων).
  • Διενέργεια μαζικών τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δωρεάν, και πριν αρχίσει η σχολική χρονιά και κατά την διάρκειά της, ιδιαίτερα δε, σε περίπτωση κρουσμάτων, διενέργεια τεστ σε όλους στη σχολική μονάδα.
  • Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας.
  • Επάρκεια σε υλικό προφύλαξης και απολύμανσης.   
  • Πρόσληψη αναπληρωτών, τόσο για να αντικαταστήσουν τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όσο και αυτούς που θα αιτούνταν λόγω της αύξησης του αριθμού των τμημάτων.
  • Λειτουργία σχολικής υγειονομικής επιτροπής, που θα έχει την εποπτεία και α προτείνει λύσεις για τα  προβλήματα που θα ενσκήπτουν.
  • Διάθεση των απαιτούμενων δαπανών για όλα τα παραπάνω.

Από τα παραπάνω μέτρα τα πιο βασικά δεν έγιναν, ιδιαίτερα δε η τήρηση αποστάσεων, ενώ παράλληλα το Υπουργείο, με τη γνωστή προπαγανδιστική τακτική υπερηφανευόταν ότι είχε εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την υγιεινή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και ότι τα κρούσματα θα ήταν ή είναι λίγα.

Δυστυχώς η πραγματικότητα της ανοδικής πορείας των κρουσμάτων και των τμημάτων και σχολείων που κλείνουν λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας, διαψεύδει αυτήν την αισιόδοξη  εικόνα. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι ο νομός Σερρών. Η ΕΛΜΕ Σερρών με πρόσφατο έγγραφό της, μετά την αλματώδη αύξηση κρουσμάτων και το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων στο νομό,  ζήτησε την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων όλης της Π.Ε Σερρών για κάποιες ημέρες την επόμενη εβδομάδα και την απολύμανση των σχολικών κτηρίων, όπως και τη διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων test Covid-19 ανά 15 ημέρες στο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία όπου διαπιστώνεται επιβεβαιωμένο κρούσμα. Αυτό φυσικά δεν συμβαίνει μόνο στο νομό αυτό, αλλά και σε πολλούς άλλους νομούς σε όλη την επικράτεια.

Επειδή οι εκπαιδευτικοί και η ΟΛΜΕ είναι υπέρ των ανοιχτών σχολείων για αυτονόητους λόγους, προτείνουμε άμεσα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ιδιαίτερα για όλες τις πληγείσες περιοχές, αλλά όχι μόνον σ’ αυτές, να λάβει επιτέλους τα μέτρα, που τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και όλοι οι επιδημιολόγοι υπενθυμίζουν σε κάθε ευκαιρία. Ειδάλλως, αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων των νομών, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναγνωστόπουλος
Αναγνωστόπουλος-Πανελλαδικές: «Δεν έχω ακούσει κάτι πιο γελοίο» – Η οργή του πατέρα της Καρολάιν
Τι είπε ο πατέρας της δολοφονημένης Καρολάιν για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών του Μπάμπη Αναγνωστόπουλου
Αναγνωστόπουλος-Πανελλαδικές: «Δεν έχω ακούσει κάτι πιο γελοίο» – Η οργή του πατέρα της Καρολάιν
ekpaideytikoi_yper_a-a
21ο συνέδριο ΟΛΜΕ - ΑΣΕ: Μακριά από την ανάγκη των εκπαιδευτικών να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις η πλειοψηφία του απερχόμενου Δ.Σ
«Η ΑΣΕ, που αποτελεί την 2η παράταξη σε δύναμη (με βάση τους αντιπροσώπους που έχουν εκλεγεί), δεν θα επιτρέψει να επικρατήσουν διαλυτικά φαινόμενα»...
21ο συνέδριο ΟΛΜΕ - ΑΣΕ: Μακριά από την ανάγκη των εκπαιδευτικών να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις η πλειοψηφία του απερχόμενου Δ.Σ