Η μέχρι τώρα εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης είναι συνεχώς προβληματική. Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν από την κυβέρνηση ακόμα και τώρα να ληφθούν σοβαρά μετρα προστασίας για την την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Το Δ. Σ της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας είχε προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς σχετικά με την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Συναντήθηκε στις 10-9-2020 με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας και του κατέθεσε τα αιτήματά της σχετικά με το μείζον αυτό θέμα, τα οποία απέστειλε και στο ΔΣ της Ο.Λ.Μ.Ε., ζητώντας να τα μεταφέρει στη συνάντηση που θα είχε με την Υπουργό Παιδείας στις 22-9-2020. Επίσης, έστειλε και στην Υπουργό ανοιχτή επιστολή στην οποία τα παρουσίαζε αναλυτικά.
Η O.Λ.Μ.Ε. από το καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ) και είχε προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις».
Η Κυβέρνηση, αφού αγνόησε τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δε διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αναγκάστηκε να τα ξανακλείσει για να ακολουθήσει η «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ). Η Ομοσπονδία, κατά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.).
Παρόλα αυτά, από τη μέχρι τώρα εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης , διαπιστώνονται τα εξής προβλήματα:
- Η μη ταυτοποίηση των μαθητών για την είσοδό τους στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα άγνωστοι να εισέρχονται στις ηλεκτρονικές «τάξεις», να αισχρολογούν,να κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών αλλά και να παρατηρούνται ακόμα και φαινόμενα προβολής ακατάλληλων βίντεο εν ώρα «μαθήματος».
- Η παντελής έλλειψη προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και η μη συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ είχε ως αποτέλεσμα τη βιντεοσκόπηση μαθημάτων και την ανάρτησή τους στα social media, με περιπαικτικά σχόλια για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
- Η μη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές/τριες και σχολικές μονάδες οδήγησε σε νέο αποκλεισμό από την εκπαίδευση όσων μαθητών/τριών ανήκουν στις ασθενέστερες εισοδηματικές τάξεις και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με το ΥΠΑΙΘ να δίνει μάλιστα εντολή να παίρνουν και απουσίες.
Διαπιστώνεται , έτσι , όξυνση των ταξικών ανισοτήτων και παραβιάζονται οι όροι του Συνταγματος για ισότιμη πρόσβαση ΟΛΩΝ των παιδιών στη δωρεάν δημόσια παιδεία. Πρόβλημα εξοπλισμού αντιμετωπίζουν και όσες οικογένειες διαθέτουν έναν υπολογιστή, από τον οποίο ,όμως, πρέπει ταυτόχρονα να εργαστούν οι γονείς και να εκπαιδευτούν δύο και τρία παιδιά. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για χορήγηση 90.000 τάμπλετ από τον Ιανουάριο δεν έχουν υλοποιηθεί, ούτε αξιοποιήθηκαν ευρωπαϊκά κονδύλια, που ήταν γνωστά από τις αρχές Σεπτεμβρίου, μέσω των οποίων η Πορτογαλία διέθεσε 100.000 υπολογιστές στα σχολεία της για τις ανάγκες της ΕξΑΕ.
- Η δήθεν δωρεάν συμμετοχή των μαθητών/τριών μέσω σταθερού τηλεφώνου, που δεν είναι δωρεάν για όσους συνδρομητές δεν έχουν πρόγραμμα απεριόριστων αστικών κλήσεων, οδήγησε σε υπέρογκες χρεώσεις τις οικογένειες των μαθητών/τριών.
- Παντού και καθημερινά είναι τεράστια τα προβλήματα, καθώς το σύστημα “πετάει έξω” μαθητές που αναγκάζονται να μπαινοβγαίνουν στην αίθουσα. Άλλοι μιλάνε και δεν ακούγονται καθόλου ή ακούγονται διακεκομμένα, με αποτέλεσμα να καθηλώνονται στον ρόλο του παθητικού ακροατή. Ακόμη,εκπαιδευτικοί που τους “πετάει” το σύστημα έξω από την αίθουσα, οθόνες που μαυρίζουν ή παγώνουν κατά τον διαμοιρασμό, κάμερες που όταν μπαίνουν σε λειτουργία κόβουν τον ήχο και πολλά ανάλογα.
- Ταυτόχρονα ,έχουμε το εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικό και μορφωτικά μη αποδοτικό φαινόμενο οι μαθητές/τριες να βρίσκονται μπροστά στην οθόνη για επτά διδακτικές ώρες το πρωί για να παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου και να συνεχίζουν και αργότερα, πάλι μπροστά σε μία οθόνη, τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Το ΙΕΠ από την πλευρά του δεν έκανε ποτέ την απαραίτητη χαρτογράφηση των κενών της περυσινής χρονιάς, δεν εξέδωσε σαφείς και ρεαλιστικές οδηγίες για την κάλυψη τις ύλης που χάθηκε, επαναπαύθηκε σε γενικόλογες παιδαγωγικές οδηγίες, σε ελλειμματικό διδακτικό υλικό για την ΕξΑΕ, δεν επιμόρφωσε συστηματικά και οργανωμένα τους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως διδακτική μεθοδολογία, και παραμένει για δεύτερη σχολική χρονιά άφωνο. Αγνοώντας κάθε παιδαγωγική αρχή δεν εισηγείται ούτε καν τη μείωση της ύλης και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, παρότι χάθηκαν και χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες. Επίσης, δεν έχουν σταλεί οδηγίες υλοποίησης της διδασκαλίας για τα εργαστηριακά μαθήματα των Επαγγελματικών Λυκείων. Εν τέλει, πώς θα γίνει η αξιολόγηση των μαθητών και η διενέργεια των υποχρεωτικών διαγωνισμάτων του Α΄ τετραμήνου με αυτές τις συνθήκες;
- Η εμπειρία των τάξεων μας δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητ(ρι)ών μας συνδέεται μέσω κινητών τηλεφώνων, με κακές συνδέσεις internet. Μιλάμε για διαμοιρασμούς οθόνης και breakout rooms, όταν ένα μεγάλο μέρος μαθητών συνδέονται από το κινητό.
Ποιος είναι ο ψηφιακός γραμματισμός που διαθέτει κάθε οικογένεια για να στηρίξει τα παιδιά της; Ενδιαφέρεται κανείς για την ψυχική και συναισθηματική ακύρωση που νιώθει ένα παιδί , όταν αποκλείεται από αυτή τη διαδικασία; Ενδιαφέρεται κανείς για τη συναισθηματική ακύρωση που νιώθει ένας γονιός ,όταν δεν μπορεί να υποστηρίξει το παιδί του; Ενδιαφέρεται κανείς για το ηθικό και συνειδησιακό βάρος του εκπαιδευτικού που έχει μαθητές που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ;
Τα παραπάνω προβλήματα αποδεικνύουν για μία ακόμα φορά την ανεπάρκεια και την ανευθυνότητα του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, που επί 8 μήνες δεν προετοίμασαν την ομαλή λειτουργία της ΕξΑΕ. Αγνοώντας την πραγματικότητα αυτή, η Υπουργός Παιδείας που ενδιαφέρεται μόνο για την επικοινωνιακή της πολιτική, εξακολουθεί να δηλώνει περιχαρής ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι η συμμετοχή είναι καθολική. Το βάρος των συνεπειών της αρνητικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ πέφτει και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών, που με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, πασχίζουν να προσφέρουν, έστω και εξ αποστάσεως, με αποκλειστικά δικά τους μέσα για μία ακόμα φορά, τη μόρφωση που αξίζει στη νέα γενιά , κρατώντας ζωντανή τη στήριξη, την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ολοι γνωρίζουμε ότι η τηλε- «εκπαίδευση» δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία. Tο σχολικό καθημερινό μάθημα δεν είναι ούτε ακαδημαϊκή διάλεξη ούτε επιστημονική ανακοίνωση. Είναι μία δυναμική παιδαγωγική διαδικασία που συντελείται με την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία του εκπαιδευτικού με το μαθητή και αφορά τον κάθε μαθητή χωριστά αλλά και το σύνολο της τάξης. Είναι πάνω από όλα μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές. Η τάξη ως σύνολο μαθητών και εκπαιδευτικού, στον ίδιο χώρο, με τα ίδια μέσα, με οικοδόμηση σχέσεων αλληλεπίδρασης, συναισθημάτων και αναζητήσεων αποτελεί αναγκαία συνθήκη για το εκπαιδευτικό έργο, που περιλαμβάνει τη γνώση και τη διαμόρφωση δημιουργικών και ενεργών ανθρώπων. Αυτήν την τάξη και αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης δεν τη διασφαλίζει από μόνη της ακόμη και η αρτιότερη «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Πόσο μάλλον, αν υπάρχουν και τα παραπάνω προβλήματα, που δεν επιτρέπουν καν σύνδεση για «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Για όλους αυτούς τους λόγους το ΔΣ της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ απαιτεί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα :
- Στην αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ,ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιου Σχολείου.
- Στην παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία. Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού (δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet ) για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
- Στη δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων και ειδικά της Γ’ Λυκείου - με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία και ότι υπάρχουν μαθητές που δε συμμετέχουν - στην επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης ,μόλις ανοίξουν τα σχολεία και στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.
- Στη μη προσμέτρηση των απουσιών στους μαθητές που αδυνατούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
- Στην προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Παράλληλα , απαιτούμε, έστω και τώρα, η κυβέρνηση να πάρει με ευθύνη όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική φροντίδα των σχολείων. Εδώ και τώρα να προχωρήσει σε:
- Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
- Επιπλέον μέτρα για τον αερισμό των αιθουσών, για λιγότερο χρόνο παραμονής στις τάξεις.
- Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις (15 μαθητές ανά τμήμα- εκ περιτροπής διδασκαλία όπου χρειάζεται ).
- Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων των κενών. Να μη χρησιμοποιηθεί η τηλεκπαίδευση ώς άλλοθι για μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα να παίζει ούτε με την υγεία αλλά ούτε και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη