Βαθμολογία μαθητών: Στο έπακρο οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού σχετικά με την Βαθμολογία Α' τριμήνου των μαθητών σε συνθήκες καραντίνας

Το Υπουργείο Παιδείας πρόσφατα προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης Φ36/168674/Δ1 - ΦΕΚ 5485/Β/11-12-2020 (Ρυθμίσεις βαθμολογίας Α' τριμήνου στα Δημοτικά Σχολεία, για το σχολικό έτος 2020-2021) με τη οποία περιγράφεται η διαδικασία κατάθεσης και αποστολής της βαθμολογίας των μαθητών με τη λήξη του Α' τριμήνου. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η ηγεσία του Υπουργείου προσποιείται σα να μη συμβαίνει τίποτα και σ' αυτό τον τομέα αφού την ίδια στάση είχε από την αρχή της σχολικής χρονιάς όταν ισχυρίζονταν ότι το άνοιγμα των σχολείων ήταν ασφαλές και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πήρε για πραγματικά ασφαλές ανοιγμά τους.

Ζητάει τώρα από τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε κανονική κατάθεση βαθμολογίας για το α' τρίμηνο, θεωρώντας ότι η ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν κανονική και ότι όλα εξελίχθηκαν ομαλά. Όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ομαλά γιατί και εκπαιδευτικοί και οικογένειες μαθητών χτυπήθηκαν από την πανδημία και γιατί οι συνέπειες της καραντίνας αγγίζουν τη συτριπτική πλειοψηφία.

Η κυβέρνηση από την περίοδο της πρώτης καραντίνας δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να υπάρξουν συνθήκες ασφάλειας μέσα στα σχολεία. Ούτε περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών έγιναν ουτε περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας εξασφαλίστηκαν και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη αυξήθηκε στο 1-25 αυξάνοντας των υγειονομικό κίνδυνο. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη σε συνθήκες πανδημίας.

Δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από μια παραπλανητική τακτική που θελει να περάσει στην κοινωνία την εικόνα της κανονικότητας στη λειτουργία των σχολείων αλλά και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της αξιολογικής – επιλεκτικής λειτουργίας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια δεύτερος στόχος γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστεί με ηλεκτρονικά τεστ και ηλεκτρονική αξιολόγηση.

Η νεοσυντηρητική – νεοφιλελευθερη αντίληψη για το σχολείο έχει επενδύσει πολλά στην αξιολόγηση και επιλογή του μαθητικού πληθυσμού και προσπαθεί και κάτω από συνθήκες έκτακτης ανάγκης να διασφαλίσει τη συνέχεια της λειτουργίας της. Για τις πολιτικές που ακολουθεί το Υπουργείο σήμερα , τις πολιτικές του Ο.Ο.Σ.Α και της Ε.Ε η αξιολόγηση είναι το α και το ω του ρόλου του σχολείου. Για μας όχι. Στις σημερινές συνθήκες το δόγμα της ΝΔ '' αξιολόγηση παντού¨' εξελίσσεται σε “αξιολόγηση κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη για το σχολείο των λίγων και εκλεκτών''.

Γι' αυτό το Υπουργείο Παιδείας, αδιαφορεί πλήρως για την μέχρι τώρα κριτική που έχει ασκηθεί στο σύστημα της τηλεκπαίδευσης και για τον τρόπο που λειτούργησαν τα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Πίσω από την ψεύτικη και παραπλανητική εικόνα κρύβεται το αδιέξοδο της πολιτικής της κυβέρνησης στον τομέα αντιμετώπισης της πανδημίας και ο ταξικός χαρακτήρας του συστήματος της τηλεκπαίδευσης και συνολικά του χαρακτήρα των επιλογών της.

Στον ένα και πλέον μήνα που λειτουργεί το αδιαφανές σύστημα της πλατφόρμας Webex έχει αναδείξει τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες στο έπαρκο.

  • Μαθητές που που συνδέονται με την συγκεκριμένη πλατφόρμα μέσω κινητών τηλεφώνων. Σε σχολεία της περιοχής του Αργοσαρωνικού το ποσοστό αυτό φτάνει μέχρι και 45%- 50%

  • Μαθητές που έχουν απαρχαιωμένα τεχνολογικά μέσα (laptop , PC) και αδύναμες συνδέσεις στο Ιντερνετ και αγωνίζονται να συνδεθούν μ' αυτά.

  • Μαθητές που πηγαίνουν σε συγγενικά και φιλικά σπίτια για να συνδεθούν με την πλατφόρμα γιατί δεν έχουν καθόλου δικά τους μέσα ή γιατί τα δικά τους είναι ανεπαρκή.

  • Μαθητές που βρίσκονται από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή και, που μετά το τέλος του επισημου προγράμματος, θα συνεχίσουν να κάνουν το ίδιο με ιδιαίτερα φροντιστήρια και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες. Αλλάζουν προς το χειρότερο οι βιορυθμοί των παιδιών και η ζωή τους γίνεται αγχωτική και πιεστική.

  • Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που βιώνουν την αποξένωση και την αδυναμία να έχουν ουσιαστική στήριξη μέσα από ένα τέποιο σύστημα.

  • Συνδέσεις στο ίντερνετ που διακόπτονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

  • Οικογένειες μαθητών που έχουν χτυπηθεί από την πανδημία αλλά και από τη φτώχεια που φέρνει στο πέρασμά της και αδυντούν ν' ανταποκριθούν.

  • Υπουργείο Παιδείας και τοπικοί Δήμοι που υπόσχονται τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία και στους μαθητές αλλά στην πράξη δεν έχει γίνει τίποτα, με ελάχιστες θετικές εξαιρέσεις. (π.χ δήμος Σπετσών)

Αν στο σύστημα της '' διαζώσης εκπαίδευσης' διαπιστώνουμε τον έντονα κοινωνικό – επιλεκτικό (δηλ. ταξικό) χαρακτήρα της αξιολόγησης στο σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διαπιστώνουμε τον ουσιαστικό αποκλεισμό μεγάλων κομματιών του μαθητικού πληθυσμού από την εκπαιδευτική διαδικασία. Τον αποκλεισμό των κομματιών εκείνων που είναι αδύναμα και δεν έχουν την κοινωνική και μορφωτική δυνατότητα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της πλατφόρμας. Αλλά και αυτοί που συμμετέχουν, συμμετέχουν σ' ένα σύτημα μετάδοσης πληροφορίας και όχι εκπαίδευσης. Γιατί η πραγματική εκπαίδευση είναι κατακτηση της γνώσης στην οποία η φυσική αλληλεπίδραση προσώπων και η εποπτεία της τάξης από τον εκπαιδευτικό έχουν καθοριστικό ρόλο. Η τηλεκπαίδευση φτωχαίνει κατά πολύ αυτές τις δυνατότητες.

Σήμερα το Υπουργείο με την έγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών ζητά τη θεσμική επισφράγιση των ανισοτήτων.

Από τη δική μας την πλευρά καλούμαστε να σκεφτούμε τι ακριβώς είναι αυτό που θ' αξιολογήσουμε σε τέτοιες συνθήκες ''λειτουργίας'' του σχολείου, τι θα επιβραβεύσουμε με υψηλή βαθμολογία και τι θα απορρίψουμε με χαμηλή.

Τα μορφωτικά ελλείματα που εντείνουν η τηλεκπαίδευση και τα κλειστά σχολεία θα τα μεταρέψουμε σε ατομική ευθύνη των μαθητών μας αθωώνοντας έτσι την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση;

Με βαθμολογία υψηλή θα πρέπει επιβραβευτεί ο αγώνας των παιδιών και των οικογένειών τους να σταθούν μέσα σ' αυτές τις συνθήκες και να κρατήσουν επαφή με το σχολείο. Το μηδέν θα πρέπει να το πάρει χωρίς κανέναν ενδοιασμό η κυβερνητική πολιτική και το Υπουργείο Παιδείας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους των σχολείων του Συλλόγου μας να πάρουν υπόψη τους την κρισιμότητα των στιγμών, τις μεγάλες δυσκολίες που βιώνουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους και να μην προχωρήσουν σε απορριπτικές βαθμολογίες αλλά να τα ενθαρρύνουν και να τα στηρίξουν. Η προσωπικότητα , η σκέψη και η δυνατότητα δεν μπορεί να τυποποιηθούν σ' έναν αριθμό ούτε σε μια βαθμολογική κλίμακα. Οι βαθμοί μπορεί να ίσοι οι μαθητές όχι.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα