Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου Χανίων κοινοποίησε την παρακάτω ανακοίνωση, ζητώντας από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαζική αποχή από την τηλε-αξιολόγηση.
Προτείνει επίσης ως αντίδραση στις συνθήκες τηλεκπαίδευσης, να προχωρήσουν τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου, πανελλαδικά σε μαζική αποχή από τα τηλε-μαθήματα.
«Εμείς στα Χανιά, γονείς και εκπαιδευτικοί που πήραμε την πρωτοβουλία, πιστεύουμε ότι αν υιοθετήσουν την πρότασή μας οι Β'βάθμιες και Γ'βάθμιες οργανώσεις γονέων και οι ΕΛΜΕ της χώρας, η 21η Δεκεμβρίου θα είναι μια ημέρα νίκης για το πανεκπαιδευτικό κίνημα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Σύλλογος Γονέων του Μουσικού Σχολείου Χανίων
Η ανακοίνωση του συλλόγου
ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ 24ΩΡΗ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα τεράστια και αναρίθμητα προβλήματα που παρουσιάζονται στην τηλε-εκπαίδευση από την αρχή του δεύτερου lock down των σχολείων, απέδειξαν πόσο δίκαια και λογικά ήταν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, γονεϊκών και μαθητικών φορέων για το άνοιγμα των σχολείων με ασφάλεια, από την αρχή της χρονιάς. Ομως, δεν μας άκουσε η κ. Κεραμέως. Αντ’ αυτου, προχώρησε σε μια ανοργάνωτη, απροετοίμαστη και πρόχειρη λειτουργία της τηλε-εκπαίδευσης την οποία μας παρουσίασε αρχικά ως λύση ανάγκης, τώρα όμως μας την παρουσιάζει ως πανάκεια, ενώ παραμένει μια αντι-παραγωγική και αντι-παιδαγωγική μέθοδος για την αποτελεσματικότητα της οποίας δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση και που δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστον να υποκαταστήσει την υγιή σχολική λειτουργία, παρά μόνο επικουρικά και προσωρινά.
Τα προβλήματα είναι γνωστά σε όλους μας. Μερικά απ’ αυτά είναι:
-Η έλλειψη επαρκούς διαδικτυακής υποδομής σε όλη την επικράτεια
-Η αδυναμία χιλιάδων οικογενειών να πληρώνουν τις πανάκριβες υπηρεσίες των παρόχων διαδικτύου που εξασφαλίζουν γρήγορες και σταθερές συνδέσεις και να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους σε συσκευές
-Η άγνοια των μέσων και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός πολλών εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά και παιδιών στις συγκεκριμένες πλατφόρμες τηλε – εκπαίδευσης και τηλε – διάσκεψης.
-Οι συνέπειες της πολύωρης έκθεσης των παιδιών στις ηλεκτρονικές συσκευές και την ακτινοβολία που εκπέμπουν, και τα σοβαρά μυοσκελετικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την πολύωρη καθιστική στάση (σύμφωνα με επίσημους ιατρικούς φορείς). Ο πολύωρος εγκλεισμός των μικρών παιδιών και των ενεργητικών εφήβων σε συνδυασμό με τα παραπάνω αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στην ψυχική τους υγεία.
Και σαν να μην έφταναν όλ αυτά, έρχεται τώρα η Υπουργός να επιβάλλει την αξιολόγηση των μαθητών γυμνασίου και λυκείου σε καθεστώς τηλε – εκπαίδευσης.
Καλούμαστε δηλαδή, να βάλουμε σε διαδικασία εξετάσεων - με όλη την πίεση και το άγχος που αυτή συνεπάγεται - παιδιά που βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, παιδιά που δεν έχουν καθόλου πρόσβαση στην τηλε - εκπαίδευση ή που έχουν πρόσβαση με τεχνικές δυσκολίες, παιδιά που βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας, παιδιά που στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, που στερούνται τις ευκαιρίες άθλησης ή σωματικής εκτόνωσης, που βιώνουν την αρρώστια ή το πένθος συγγενών τους λόγω κορωνοϊού, παιδιά που αντιμετωπίζουν τη φτώχεια και τις στερήσεις λόγω lockdown.
Η αξιολόγηση δεν μπορεί να προχωρήσει από τη στιγμή που δεν υπάρχει ισότιμη συμμετοχή στην όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ αμφισβητείται ευθέως η αποτελεσματικότητα της τηλε-εκπαίδευσης για όσους συμμετέχουν.
Εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορούμε να δώσουμε τη συναίνεσή μας σε μια τόσο σημαντική διαδικασία αξιολόγησης κάτω από τέτοιες συνθήκες.
Για το λόγο αυτό, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου Χανίων καλεί:
- Τη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας να αρνηθούν να αξιολογήσουν τα παιδιά υπό τις παρούσες συνθήκες και να μην παραδώσουν βαθμούς αιτιολογώντας επιστημονικά την απόφασή τους.
- Τους Γονείς και τα παιδιά να αρνηθούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία της τηλε -αξιολόγησης και να αρνηθούν να πάρουν βαθμούς για τα παιδιά τους.
Επίσης, καλούμε τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του νομού Χανίων και όλης της Ελλάδας να κάνουν το ίδιο, αντιδρώντας στην “νομιμοποίηση” της τηλε-εκπαίδευσης ως εκπαιδευτική διαδικασία που μπορεί να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και γονεϊκούς συνδικαλιστικούς φορείς να απαιτήσουν για όσο διαρκεί η τηλε-εκπαίδευση από το Υπουργείο:
-Δωρεάν wifi υψηλών ταχυτήτων και συσκευές τάμπλετς σε όλες τις οικογένειες με παιδιά που συμμετέχουν στο Πανελλαδικό Σχολικό Δίκτυο
-Να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στις ορθές μεθόδους σχεδιασμού ψηφιακού σχολικού μαθήματος
-Να δώσει στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες ψηφιακής εκπαίδευσης
-Να επανεισάγει την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
-Να μειώσει τις ώρες της συγχρονισμένης τηλεκπαίδευσης στο υγειονομικά ασφαλές όριο.
-Να θεσπίσει μεθόδους αξιολόγησης για τους μαθητές προκειμένου να κριθεί η αποτελεσματικότητα της ίδιας της τηλεκπαίδευσης και όχι η απόδοση των μαθητών.
Προτείνουμε τέλος, σε όλους τους φορείς που αποτελούν το πανεκπαιδευτικό κίνημα, τις Συνομοσπονδίες Γονέων, τις ΕΛΜΕ και τα Μαθητικά Συμβούλια, να ανακοινώσουν ως προειδοποιητικό μέσο αντίδρασης και διεκδίκησης, τη μαζική αποχή από την τηλε εκπαιδευτική διαδικασία τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου ή όποια άλλη μέρα θεωρήσουν πρόσφορη.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Χανίων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη