Σχετικά με τα ζητήματα που αφορούν την καταχώρηση των απουσιών, το προχώρημα της διδαχθείσας ύλης, την αξιολόγηση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με κλειστά σχολεία, η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας δημοσιεύει ένα ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, ώστε να «υπάρχει μια συλλογική και αξιοπρεπή στάση απέναντι στις απαράδεκτες εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ, παίρνοντας υπόψη και την ισχύουσα νομοθεσία (ν.4610/2019 αρ.103 παρ.1-3, αρ.121 παρ.1-2, ΠΔ.126/2016 αρ.12.».
Όπως τονίζει η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας:
Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.
Το ΥΠΑΙΘ βέβαια, πέρα κι έξω από την πραγματικότητα που βιώνουμε εκπαιδευτικοί και μαθητές καθημερινά, απαιτεί πέρασμα απουσιών στο myschool, συνέχιση και καταγραφή της ύλης και τώρα έρχεται να ολοκληρώσει την ιλαροτραγωδία με την απαίτηση εξ αποστάσεως αξιολόγησης των μαθητών για τη βαθμολόγηση του Α΄ τετραμήνου, προτείνοντας μάλιστα την χρήση «εργαλείων» που παρέχει το το e-class το e-me κλπ, με προφορικές και γραπτές εξετάσεις, τεστ, διαγωνίσματα, εργασίες.
Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν…
Πώς είναι δυνατόν να αξιολογήσει ο εκπαιδευτικός τους μαθητές που όλο αυτό το διάστημα είναι κατά βάσιν αόρατοι δέκτες σε μια μοναχική αφήγηση του. Πώς να αξιολογήσει μαθητές που δεν έχουν καταφέρει να μπουν στη διαδικτυακή «τάξη» αφού δεν διαθέτουν κανένα «μέσο». Πώς να αξιολογήσει μαθητές που αδυνατούν να κάνουν εργασία αφού έχουν μόνο κινητό. Πώς να αξιολογήσει μαθητές που ακούν από το σταθερό τηλέφωνο. Πώς να αξιολογήσει ο αναπληρωτής, μαθητές που δεν έχει καν δει, αφού δεν πρόλαβε να κάνει ούτε ένα δια ζώσης μάθημα.
Όλα αυτά είναι έξω από την κοινή λογική και έχουν μια εξήγηση.
Επιδιώκουν να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία πάση θυσία η ΕΞΑΕ ως ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς, όταν μας ζητούν να γίνουμε απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με πραγματικό ενδιαφέρον και αγάπη για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, να διατηρούμε την παιδαγωγική σχέση μαζί τους. Δεν θα υποκύψουμε σε όλα αυτά τα εντελώς απαράδεκτα που μας ζητούν να υλοποιήσουμε. Δεν θα γίνουμε διεκπεραιωτές του παράλογου, δεν θα υπηρετήσουμε τους απαράδεκτους και αντιπαιδαγωγικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ
Σε αυτή τη χρονική στιγμή η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι η παράταση του 4μήνου, ώστε να δοθεί χρόνος να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές και αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογιστεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία
Απαιτούμε:
Να ανακοινωθεί από τώρα γενναία μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης και ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Να μην καταχωρούνται απουσίες στο myschool κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Να μην συμπληρώνονται βιβλία ύλης και κάθε προχώρημα ύλης πρέπει να επαναληφτεί στην τάξη όταν ανοίξουν τα σχολεία.
Να μην εφαρμοστεί ο ν. 4692/2020 που επιδεινώνει για όλους τους μαθητές τους όρους προαγωγής και απόλυσης και προφανώς να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων.
Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
Καμία αξιολόγηση και βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος.
Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη