«Οι ιστορικοί του μέλλοντος, που θα ασχοληθούν με την εκπαιδευτική πολιτική του νεοελληνικού κράτους, θα επισημάνουν με μελανά χρώματα την αντικατάσταση των αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων από διορισμένους από την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως και την Κυβέρνηση της ΝΔ», αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Λευκάδας στην ανακοίνωση της.
Το Υπουργείο Παιδείας δείχνει το βαθιά συντηρητικό, πατερναλιστικό και τιμωρητικό του πρόσωπο στη νέα γενιά ενώ στην πραγματικότητα οφείλει να προχωρήσει άμεσα στη μείωση της εξεταστέας ύλης στη Γ΄ Λυκείου καθώς και στην αναστολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων και του συνυπολογισμού του βαθμού της Α΄ Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μετά από δύο χρόνια.
Για τα υπηρεσιακά συμβούλια
Να κρατήσουμε αταλάντευτα την αξιοπρεπή και ξεκάθαρη στάση μας μέχρι τέλους
Η ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να ενσωματώσει τροπολογία στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση με την οποία δίνεται η δυνατότητα αντικατάστασης των αιρετών που θα υποβάλουν την παραίτησή τους από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια από διορισμένα μέλη δεν ξάφνιασε κανέναν. Αντίθετα, καθιστά πλήρως αναγνώσιμη και ερμηνεύσιμη την αδιάλλακτη και αλαζονική στάση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει μονομερώς, με υποψηφίους που είχαν αποσύρει την υποψηφιότητά τους (!), στις εκλογές-παρωδία. Αποδεικνύεται περίτρανα πια πως στόχος του Υπουργείου ήταν να εξοβελιστούν οι αιρετοί από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ώστε να λειτουργούν χωρίς τον έλεγχο των εργαζομένων.
Η απονομιμοποίηση των εκλογών-παρωδία μέσω της καθολικής αποχής των εκπαιδευτικών ήταν η μόνη στάση αξιοπρέπειας και ορθοστασίας που θα μπορούσε να υιοθετήσει το εκπαιδευτικό κίνημα απέναντι στην αυταρχική τακτική του Υπουργείου. Μπροστά στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται, έχουμε καθήκον ως εκπαιδευτικοί να κρατήσουμε την ίδια ξεκάθαρη και κρυστάλλινη στάση ως το τέλος. Όσοι συνάδελφοι «εξελέγησαν» μέσα από τις εκλογές-παρωδία οφείλουν να παραιτηθούν διότι δεν εκπροσωπούν τον κλάδο. Όμως, το ίδιο οφείλουν να πράξουν και όσοι τυχόν συνάδελφοι διοριστούν στη θέση των παραιτηθέντων συναδέλφων. Διαφορετικά παίζουν το παιχνίδι του Υπουργείου βάζοντας το χεράκι τους στην απόλυτη ποδηγέτηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Στις κρίσιμες συγκυρίες, όταν διακυβεύονται πολλά, ο καθένας πρέπει να αποφασίσει με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει. Σε βάθος χρόνου όλοι θα κριθούμε για τη στάση μας στην «κρίση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων» που κατασκεύασε μόνο του το Υπουργείο Παιδείας. Δεν έχουμε ανάγκη από «σωτήρες». Η μόνη λύση που μπορεί να δοθεί και να γίνει αποδεκτή από τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι να ακυρωθούν οι εκλογές-παρωδία, να δοθεί παράταση στα υφιστάμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια και να γίνουν αργότερα εκλογές, σε περίοδο ύφεσης της πανδημίας, με σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες και παραδόσεις του κλάδου.
Ένα είναι σίγουρο. Οι ιστορικοί του μέλλοντος, που θα ασχοληθούν με την εκπαιδευτική πολιτική του νεοελληνικού κράτους, θα επισημάνουν με μελανά χρώματα την αντικατάσταση των αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων από διορισμένους από την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως και την Κυβέρνηση της ΝΔ.
Για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην εκπαίδευση
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση εφαρμόστηκε, υπό το βάρος της πανδημίας και της αδυναμίας της κυβέρνησης να λειτουργήσει με ασφάλεια τα σχολεία, σε ηλικιακές ομάδες παιδιών στις οποίες δεν ενδείκνυται ως μέθοδος διδασκαλίας καθώς είναι μαθησιακά και παιδαγωγικά ατελέσφορη και διευρύνει τις μαθησιακές και κοινωνικές ανισότητες.
Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την καταχώρηση απουσιών, τη διενέργεια εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων και την αξιολόγηση των μαθητών δυστυχώς δείχνουν πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αντιλαμβάνεται μια διαδικασία έκτακτης ανάγκης με όρους «κανονικότητας», δηλαδή σαν να μη συμβαίνει τίποτα ιδιαίτερο, σαν η εκπαιδευτική διαδικασία να διεξάγεται ομαλά.
Όμως, οι άμεσα εμπλεκόμενοι (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς), που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, γνωρίζουν πως η τηλεκπαίδευση είναι μια διαδικασία με πολλά τρωτά σημεία που δεν μπορεί να υποκαταστήσει το σχολείο. Ως εκ τούτου, το Υπουργείο Παιδείας θα όφειλε, αντί να προσεγγίζει με επικοινωνιακούς όρους την εκπαίδευση στον καιρό της πανδημίας, να φροντίσει ώστε να ανοίξουν τα σχολεία όσο το δυνατόν συντομότερα με όρους ασφάλειας.
Μετά από μια μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας, τα σχολεία θα πρέπει να ανοίξουν με όρους που θα εξασφαλίζουν την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με πολυπληθή τμήματα των 20 και 25 μαθητών γιατί αυτό θα οδηγήσει εκ νέου στο κλείσιμό τους. Επομένως, τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, που προβλήθηκαν από την έναρξη του σχολικού έτους, όπως η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, η διενέργεια μαζικών τεστ, η ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας και η πύκνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, είναι επίκαιρα όσο ποτέ.
Τέλος, θεωρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να προχωρήσει άμεσα στη μείωση της εξεταστέας ύλης στη Γ΄ Λυκείου καθώς και στην αναστολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων και του συνυπολογισμού του βαθμού της Α΄ Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μετά από δύο χρόνια. Τα παιδιά βιώνουν μια δύσκολη πραγματικότητα και χρειάζονται την πολύπλευρη υποστήριξή μας. Με την εμμονή του στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών, νεοφιλελεύθερων σχεδιασμών του, σε συνθήκες πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει το βαθιά συντηρητικό, πατερναλιστικό και τιμωρητικό του πρόσωπο στη νέα γενιά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη