Εκπαιδευτικοί: Ετοιμάζουν τα σχολεία για «άνοιξε-κλείσε»
«Η κυβέρνηση μας προετοιμάζει για μια σχολική χρονιά ακορντεόν, με 'άνοιξε-κλείσε' καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, σχολιάζοντας πως τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για τα σχολεία «ντρέπεται ακόμα η ντροπή»

«Ντρέπεται ακόμα και η ντροπή με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για κλειστά σχολεία στη Β’ βάθμιας και ανοιχτά στην Α’ βάθμια ενώ απουσιάζει κάθε μέτρο για ασφαλή λειτουργία των σχολείων και στις δύο βαθμίδες» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η ΑΚ/Παρεμβάσεις του συλλόγου Αριστοτέλη, που διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση την Κυριακή 17 Ιανουαρίου στις 18:00 με θέμα τις «τρέχουσες εξελίξεις και τους τρόπους αντίστασής μας.»

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας ότι οι σχολικές μονάδες της Α’ βάθμιας ανοίγουν από 11/1 ενώ τα σχολεία της Β’ βάθμιας θα παραμείνουν κλειστά για τρίτο συνεχόμενο μήνα. Αυτές οι ανακοινώσεις δεν συνοδεύτηκαν από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Κανένα απολύτως μέτρο για μείωση του αριθμού των παιδιών στα τμήματα, για προσλήψεις ώστε να υπάρχει επαρκές προσωπικό για να καλύπτει άμεσα τις αυξημένες ανάγκες, τα έκτακτα κενά, τη μείωση της μετακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε πολλά σχολεία, για τεστ και ιχνηλάτηση, για άδειες των εκπαιδευτικών για την προστασία τους, για καθαριότητα, για εμβολιασμό του προσωπικού των σχολείων.

Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν ενώ η πανδημία επελαύνει. Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως σχέδιο που να δίνει τις στοιχειώδεις εγγυήσεις ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά. Το αντίθετο. Μας δηλώνει εμμέσως πλην σαφώς ότι λειτουργεί αποκλειστικά παραπλανητικά κι επικοινωνιακά, τα σχολεία θα τα ανοιγοκλείνει «τσάτρα πάτρα».

Επιδεικνύει εξαιρετικό κυνισμό κι αναλγησία! Οι εκπαιδευτικοί της Α’ βάθμιας και συνολικά το προσωπικό δημοτικών και νηπιαγωγείων καθώς και οι μαθητές και οι οικογένειές τους αφήνονται στην τύχη τους ενώ το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στη Β’ βάθμια όπου τα σχολεία παραμένουν κλειστά για τρίτο μήνα, με πλήρη απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και με τα ολέθρια αποτελέσματα του εγκλεισμού και του τηλεσχολείου σε όλους, στους/ις μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και οικογένειες.

Το εκπαιδευτικό κίνημα τοποθετήθηκε και διεκδίκησε από την πρώτη στιγμή

Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και η παρουσία των μαθητών και εκπαιδευτικών στο φυσικό τους χώρο, τα σχολεία, αποτελεί αίτημα του κόσμου της εκπαίδευσης από την αρχή της πανδημίας.

Από το Σεπτέμβρη οι σύλλογοι εκπαιδευτικών με ανακοινώσεις μας και κινητοποιήσεις προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και το υπουργείο παιδείας, απαιτούσαμε το άνοιγμα των σχολείων με ασφαλείς όρους για όλους τους εμπλεκόμενους, προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα ώστε να καταστεί δυνατό το άνοιγμα αλλά και να εξασφαλιστεί η συνέχιση και ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Παρόμοια αιτήματα καταθέτουν συνεχώς και οι ομοσπονδίες και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, βλέποντας τον αρνητικό αντίκτυπο όλης της διαχείρισης από την πλευρά του υπουργείου, στα μορφωτικά δικαιώματα και την υγεία των παιδιών.

Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση κώφευσαν απέναντι στις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού και του γονεϊκού κινήματος. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, με συνέπειες που φάνηκαν αμέσως. Η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά από την αρχή της πανδημίας έδειξε αδιαφορία για τις βασικές ανάγκες των πολιτών, καλώντας τους να δείξουν ατομική ευθύνη, όταν η ίδια δεν αναλαμβάνει καμία απολύτως ευθύνη. Αποτέλεσμα της εγκληματικής κυβερνητικής πολιτικής ήταν η απώλεια της ζωής χιλιάδων συμπολιτών μας ανάμεσα σε αυτούς και πολλών συναδέλφων μας. Τα τμήματα στα σχολεία έκλειναν χωρίς να προβλέπονται τεστ ιχνηλάτησης του περιβάλλοντος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και όλων των πιθανών κρουσμάτων, με τη διασπορά στην κοινότητα να αυξάνεται ραγδαία.

Το ήδη κατεστραμμένο από τις μνημονιακές πολιτικές, σύστημα υγείας εγκαταλείφθηκε και αυτό στην τύχη του από την αρχή της πανδημίας. Για την κυβέρνηση η μόνη λύση στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι το γενικευμένο λοκνταουν που οδήγησε στο κλείσιμο των σχολείων και των μικρών επιχειρήσεων, χτυπώντας για μια ακόμη φορά τον κόσμο της εκπαίδευσης και της εργασίας.

Τα σχολεία παρέμειναν δύο μήνες κλειστά σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης» με ανυπολόγιστες συνέπειες στον ψυχισμό, την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Η κυβέρνηση στην διάρκεια αυτών των δύο μηνών περιορίστηκε σε πομπώδεις εξαγγελίες για την «επιτυχία» της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», αντί να φροντίσει να οργανώσει το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, με όλα τα μέτρα που προτείνονται.

Κι ενώ τα επιδημιολογικά δεδομένα παραμένουν επικίνδυνα και η διαχείριση της πανδημίας είναι φανερό ότι έχει ξεφύγει, με την διενέργεια εμβολιασμού του πληθυσμού να καθυστερεί, η κυβέρνηση αποφασίζει, (προσαρμόζοντας τις προτάσεις της επιτροπής λοιμωξιολόγων κατά τις επιδιώξεις της), το άνοιγμα των σχολείων με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που έγινε και τον Σεπτέμβριο. Χωρίς καμία μέριμνα για την ασφάλεια όλων μας. Το μόνο μέτρο που πήρε για την ασφαλή επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στην τάξη, είναι το κλείσιμο ξανά καταστημάτων που δεν σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία και την πρόβλεψη για προσέλευση μαθητών σε διαφορετικό χρόνο και από διαφορετικές εισόδους (κάτι που είχαν ήδη αποφασίσει οι σύλλογοι διδασκόντων όπου αυτό ήταν δυνατό). Χαρακτηριστικό της έλλειψης πραγματικού σχεδίου για το ασφαλές άνοιγμα είναι και το γεγονός ότι δεν έχουν αποσταλεί ακόμα συγκεκριμένες οδηγίες για τον τρόπο και τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών. Πάλι μαθαίνουμε από δημοσιεύσεις και διαρροές στο διαδίκτυο το πλαίσιο με το οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία.

Για μια ακόμη φορά το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση των «αρίστων» παίζει με τις ζωές και την υγεία τη δική μας και των μαθητών μας. Δεν θα το επιτρέψουμε! Οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της υγειονομικής κρίσης επιδιώκουμε να έχουμε ανοιχτά σχολεία με ασφαλείς όμως όρους λειτουργίας, ώστε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα το εκπαιδευτικό έργο μας.

Η ζωή και η υγεία μας δεν είναι αναλώσιμα.

Απαιτούμε:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, να μοιραστούν τα τμήματα στη μέση και μέχρι το ανώτερο 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης και καθημερινό μειωμένο ωράριο ώστε να προσέρχονται όλα τα παιδιά καθημερινά αλλά σε διαφορετικές ώρες κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.

  • Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

  • Αναδιάταξη- Μείωση της ύλης για τη νέα χρονιά

  • Εξασφάλιση όλων των αναγκαίων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και των εκπαιδευτικών που δικαιούνται άδειες ειδικού σκοπού, χωρίς «αστερίσκους». Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλύψουν τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν. Περιορισμός των μετακινήσεων εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία. Προσλήψεις ειδικοτήτων ώστε να μειωθεί η μετακίνησή τους.

  • Μόνιμες προσλήψεις καθαριστών(στριών) ώστε να καλύπτονται σε όλη την διάρκεια λειτουργίας τους τα σχολεία με δυο βάρδιες.

  • Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας) με έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.

  • Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ μαθητών και εκπαιδευτικών. Παρακουλούθηση των σχολείων με τεστ σε εβδομαδιαία βάση

  • Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ.

  • Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δεν μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.

Στο βαθμό που τα σχολεία ανοίξουν στις 11/1, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν:

  1. Σε καταγραφή των προβλημάτων ανά αίθουσα και τμήμα με γνώμονα να μπορεί να είναι ένας/μία μαθητής μαθήτριας σε κάθε θρανίο, και σε αίθουσες που να αερίζονται επαρκώς για τον αριθμό των μαθητών που έχουν.

  2. Να αιτηθούν να «σπάσουν» τμήματα και να χρησιμοποιηθούν πιθανές ελεύθερες αίθουσες

  3. Να καταγράψουν προβλήματα στην καθαριότητα και στην κάλυψη των υγειονομικών πρωτοκόλλων

  4. Να ενημερώσουν τους συλλόγους γονέων για όλα αυτά

Σε περίπτωση κρούσματος στο σχολείο:

  1. Ενημερώνετε το ΔΣ του Συλλόγου καθώς και τον Σύλλογο γονέων

  2. Απαιτείτε άμεση απολύμανση ΟΛΗΣ της σχολικής μονάδας (όχι μόνο του τμήματος που έχει το κρούσμα) και να δημοσιοποιούν το αίτημά τους σε όλους τους υπεύθυνους (τμήμα παιδείας δήμων/σχολική επιτροπή/Αριστοτέλης/σύλλογος γονέων)

  3. Αιτήστε την παρουσία ειδικού κλιμακίου του ΕΟΔΥ/δήμου για μαζικά τεστ στο σχολείο, ιχνηλάτηση επαφών και απευθείας δωρεάν τεστ για όλο το προσωπικό της σοχλικής μονάδας και να δημοσιοποιούν το αίτημά τους

Προτείνουμε να υπάρξει άμεσα κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων για όλα τα παραπάνω

Να απαιτήσουμε, να διαδηλώσουμε και να απεργήσουμε για όλα αυτά που είναι η ίδια η ζωή

Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025