Φοιτητές αρχιτεκτονικής: Όχι στην Πανεπιστημιακή αστυνομία
Ουδέποτε έχει υπάρξει κάποιο περιστατικό που να έφερε σε κίνδυνο φοιτητή/τρια ή καθηγητή/τρια και γενικότερα καμία οργανωμένη ενέργεια που να χρήζει παρέμβασης από την αστυνομία αναφέρει ο Σύλλογος Φοιτητών Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχετικά με το Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ και την Πανεπιστημιακή αστυνομία

Ένα κείμενο για το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ από τη ΓΣ του Συλλόγου Φοιτητών Αρχιτεκτονικής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Όπως αναφέρουν οι φοιτητές, το Τμήμα τους χαρακτηρίζεται από μία ενωτική διάθεση και  “χτίζεται” πάνω στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και τον κοινό σκοπό για τη συνεχή βελτίωση του επιπέδου της Σχολής. Εξάλλου στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ουδέποτε έχει υπάρξει κάποιο περιστατικό που να έφερε σε κίνδυνο φοιτητή/τρια ή καθηγητή/τρια και γενικότερα καμία οργανωμένη ενέργεια που να χρήζει παρέμβασης από την αστυνομία.

Οι φοιτητές καλούν τα αρμόδια Υπουργεία, προτού κατατεθεί τόσο αυτό όσο και οποιοδήποτε επόμενο νομοσχέδιο, να μην περιορίζουν το δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των ιδίων και των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων, αλλά τουναντίον να αφουγκράζονται τα πραγματικά προβλήματα των Ιδρυμάτων καθώς και τις όποιες προτάσεις έχουν να εισάγουν στο διάλογο αυτά. Η μονόπλευρη συζήτηση δεν φέρει ουσιαστικά πορίσματα και δεν συνάδει με τις έννοιες ενός κράτους πρόνοιας και δικαίου.

Το κείμενο των φοιτητών

Σχετικά με το επικείμενο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, διάφοροι πανεπιστημιακοί φορείς της χώρας, εξέφρασαν την αντίθεσή τους, μεταξύ των οποίων και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μέσω σχετικής ανακοίνωσης που εξέδωσε στις 20/01/21. Το Σχέδιο Νόμου έχει ήδη αποδομηθεί από εγχώριους -και όχι μόνο- πανεπιστημιακούς φορείς και το πρόβλημα είναι πλέον ευρέως γνωστό. Στη συζήτηση που έχει προκαλέσει η κατάθεση του νομοσχεδίου, έχουμε γίνει μάρτυρες ενός ανησυχητικά προβληματικού φαινομένου: ενώ σχεδόν σύσσωμη η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει τεθεί κατά του νομοσχεδίου με πλήρη και ορθή επιχειρηματολογία, η στάση του Υπουργείου Παιδείας δείχνει κάθε άλλο παρά να λαμβάνει υπόψιν τη γνώμη της κοινότητας για πράγματα που αφορούν την ίδια. Οι βάσεις εισαγωγής, η διαγραφή φοιτητών, οι προτάσεις για πειθαρχικά και η ιδέα περί της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας αποτελούν τέτοιου είδους ζητήματα.

Συγκεκριμένα για το πανεπιστημιακό αστυνομικό σώμα, γνωστοποιούμε ότι το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του χαρακτηρίζεται από μια αρμονική σχέση μεταξύ των φοιτητών και φοιτητριών και του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού. Ουδέποτε έχει υπάρξει κάποιο περιστατικό που να έφερε σε κίνδυνο φοιτητή/τρια ή καθηγητή/τρια και γενικότερα καμία οργανωμένη ενέργεια που να χρήζει παρέμβασης από την αστυνομία. Αντιθέτως, φροντίζουμε χρόνο με το χρόνο να μεταλαμπαδεύουμε στα νεότερα μέλη ότι η σχολή μας “χτίζεται” πάνω στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και τον κοινό μας σκοπό για τη συνεχή βελτίωση του επιπέδου της. Είμαστε πεπεισμένοι ότι δεν αποτελούμε την εξαίρεση. Άλλωστε, δεν τίθεται θέμα αποκλεισμού των αστυνομικών δυνάμεων σε έκτακτες περιπτώσεις, ύστερα από την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.

Παρ’ όλες τις δυσκολίες και τα χρόνια εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει το ελληνικό πανεπιστήμιο, οι καθηγητές/τριες, οι φοιτητές/τριες δε σταματάμε ποτέ να ονειρευόμαστε και να σχεδιάζουμε ένα καλύτερο αύριο. Το παρόν Τμήμα χαρακτηρίζεται από μία ενωτική διάθεση και δεν υπάρχουν πολώσεις οι οποίες να υπονομεύουν τη δυνατότητα συγκρότησης μιας κοινής τοποθέτησης μεταξύ φοιτητών/τριών και διδασκόντων/ ουσών, ιδίως σε ό,τι αφορά σημαντικά ζητήματα που μας απασχολούν όλους/ες. Η άψογη σχέση που υπάρχει εν προκειμένω, καλούμε να υιοθετηθεί από την Πολιτεία, η οποία οφείλει να συνεργαστεί με τα πανεπιστήμια για τον κοινό μας σκοπό: τη βελτίωση του επιπέδου τους, όπως προαναφέραμε. Το Τμήμα μας λειτουργεί ενωμένο και θέλει να τονίσει ότι για την οποιαδήποτε απόφαση που αφορά στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, πρέπει τον τελευταίο λόγο να τον έχουν τα ίδια, αφού σε αυτά εφαρμόζεται το εκάστοτε σχετικό νομοσχέδιο με τις όποιες επακόλουθες επιπτώσεις.

Θεωρούμε ότι στο περιβάλλον εκείνο όπου διαμορφώνεται η αυτοδιοικούμενη δημόσια ανώτατη παιδεία σκοπός είναι να αποδεικνύεται και να καλλιεργείται η δημοκρατική συνείδηση μιας κοινωνίας που πιστεύει και ελπίζει στη νεολαία της. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, το ζήτημα της ασφάλειας κρίνεται απαραίτητο, όμως η φύλαξη και δη η περιφρούρηση δεν εγγυάται την εξασφάλιση αυτής της συνθήκης. Μάλιστα, το Τμήμα μας έχει μεταφερθεί και στο κέντρο των Ιωαννίνων και, με αυτόν τον τρόπο, ό,τι συμβαίνει στο Πανεπιστήμιο εν δυνάμει θα συμβαίνει και στο κέντρο της πόλης.

Η συμβολή της Πολιτείας χρήζει συνεχούς επανεξέτασης έτσι ώστε να επιδρά καταπραϋντικά σε όποιον παράγοντα απειλεί ή περιφρονεί τις δημοκρατικές αξίες των ελεύθερων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε συνετό τα αρμόδια Υπουργεία, προτού κατατεθεί τόσο αυτό όσο και οποιοδήποτε επόμενο νομοσχέδιο, να μην περιορίζουν το δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των ιδίων και των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων, αλλά τουναντίον να αφουγκράζονται τα πραγματικά προβλήματα των Ιδρυμάτων καθώς και τις όποιες προτάσεις έχουν να εισάγουν στο διάλογο αυτά. Η μονόπλευρη συζήτηση δεν φέρει ουσιαστικά πορίσματα και δεν συνάδει με τις έννοιες ενός κράτους πρόνοιας και δικαίου.

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Φοιτητών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

athlitismos sxoleio
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι...
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους