Το Δ.Σ. του Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εκφράζει την κάθετη αντίθεση του στις προτεινόμενες ρυθμίσεις του νέου Νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ που ψηφίστηκε πρόσφατα, χωρίς, όπως λένε οι Πανεπιστημιακοί, να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος.
Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν μία σειρά από προβληματισμούς ενάντια στο νέο Νομοσχέδιο, που όπως λένε, έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εκφρασμένη από την πολιτεία πρόθεση αναβάθμισης του πανεπιστημίου.
Το Διδακτικό Προσωπικό του ΕΚΠΑ θεωρεί ότι ο συγκεκριμένος νόμος φέρνει την αστυνομία στα Πανεπιστήμια καταλύοντας το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ και ότι, για τον λόγο αυτό, είναι αντισυνταγματικός. Επίσης το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ καταλύεται και από την εισαγωγή διατάξεων πειθαρχικού περιεχομένου ενώ αυτές θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης στη Σύγκλητο κάθε ιδρύματος και να ενταχθούν στον κανονισμό των ιδρυμάτων.
Η ανακοίνωση του Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στο Ν. 4777/2021 «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε, χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος, παρά τις έντονες αντιδράσεις εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες εγκλεισμού της πανεπιστημιακής κοινότητας. Το νομοσχέδιο συζητήθηκε εκτενώς στη Γ.Σ. του Συλλόγου της 11ης Φεβρουαρίου 2020, όπου τα μέλη του εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους στις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
O Νόμος 4777/2021 φέρνει την αστυνομία στα Πανεπιστήμια καταλύοντας το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι. και αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες τους για φύλαξη με προσωπικό που θα είναι ενταγμένο στην πανεπιστημιακή κοινότητα όπως έχουμε τονίσει στην ανακοίνωσή μας της 9ης Ιανουαρίου 2021 με τίτλο «Θέλουμε φύλαξη και όχι αστυνόμευση». Οι διατάξεις για την αστυνόμευση των Α.Ε.Ι. δημιουργούν την εσφαλμένη εντύπωση ότι τα μεμονωμένα περιστατικά που μπορούν να αντιμετωπιστούν επιτυχώς από τον Ν. 4623/2019, αποτελούν την καθημερινότητά τους. Ο αυταρχισμός του Ν. 4777/2021, που επιβάλλει την αστυνόμευση των Α.Ε.Ι., θα δημιουργήσει εντάσεις και συγκρούσεις με τους φοιτητές, που διανύουν ένα αναπτυξιακό στάδιο (μετεφηβεία, πρώτη νεότητα) με ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ελευθερίας, αυτονομίας, και ανεξαρτησίας.
Επίσης το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι. καταλύεται από την εισαγωγή διατάξεων πειθαρχικού περιεχομένου ενώ αυτές θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης στη Σύγκλητο κάθε ιδρύματος και να ενταχθούν στον κανονισμό των ιδρυμάτων. Μέσα από τη χρήση αρχών και κανόνων του ποινικού δικαίου, του οποίου η εφαρμογή απαιτεί ειδικές γνώσεις, το συγκεκριμένο πειθαρχικό κανονιστικό πλαίσιο μετατρέπει τους διδάσκοντες σε τιμωρούς των φοιτητών τους.
Η επιβολή ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Τμήματα αποκλείει σημαντικό αριθμό αποφοίτων Λυκείου με χαμηλή βαθμολογία στις πανελλήνιες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σημειωτέον ότι μέχρι τώρα ενώ η πρόσβαση των φοιτητών σε κάθε Τμήμα γίνεται με αξιολογικά κριτήρια, ουσιαστικά σε επίπεδο πανελλαδικό οι εισαγωγικές εξετάσεις έχουν την έννοια της κατάταξης και όχι της αξιολόγησης-επιλογής αφού εισάγονται φοιτητές μέχρι να συμπληρωθούν οι προσφερόμενες θέσεις.
Ας σημειωθεί ότι συνήθως οι χαμηλές βάσεις εισαγωγής στα Α.Ε.Ι οφείλονται στον αυξημένο αριθμό φοιτητών που εισάγονται παρά τις εκκλήσεις των Τμημάτων για μικρότερο. Επιπλέον η αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής προϋποθέτει τον εξορθολογισμό των μετεγγραφών ώστε να μην επιβαρύνονται τα κεντρικά Α.Ε.Ι.
Αποτέλεσμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα είναι μεγάλο ποσοστό όσων έχουν αποτύχει να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των εισαγωγικών εξετάσεων, να οδηγηθούν στα κολλέγια των οποίων τα πτυχία παρέχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των Α.Ε.Ι. Άρα οι μη ικανοί να φοιτήσουν στα Δημόσια Α.Ε.Ι. της χώρας θα φοιτούν (αν έχουν την οικονομική δυνατότητα) σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αμφιβόλου ποιότητος και θα αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Α.E.Ι. Η συγκεκριμένη πολιτική δημιουργεί πελάτες για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια/κολλέγια στα οποία δεν επιβάλλεται ελάχιστη βάση εισαγωγής εξυπηρετώντας τα ιδιωτικά συμφέροντά τους εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας.
Η συγκεκριμένη πολιτική, σύμφωνα με την οποία η αγορά αξιολογεί το πτυχίο και όχι το ίδρυμα (δημόσιο ή ιδιωτικό) και παράλληλα με την ατελή (μη ανταγωνιστική) λειτουργία της ελληνικής αγοράς έχουν σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εκφρασμένη από την πολιτεία πρόθεση αναβάθμισης του πανεπιστημίου.
Ο καθορισμός ανώτατης διάρκειας φοίτησης δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που οδηγούν στην εγκατάλειψη των σπουδών των φοιτητών, στους οποίους θα έπρεπε να παρασχεθούν οικονομικά και χρηματοδοτικά κίνητρα, καθώς και να τους δοθεί η δυνατότητα στέγασης.
- Το Δ.Σ. του Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ θεωρεί ότι ο συγκεκριµένος νόµος παραβιάζει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστηµίου και ότι, για τον λόγο αυτό, είναι αντισυνταγµατικός.
- Αιτείται στο ΥΠΑΙΘ την άµεση εκπόνηση χρονοδιαγράµµατος έναρξης λειτουργίας δια ζώσης των Α.Ε.Ι. Το αργότερο µε την έναρξη της επόµενης ακαδηµαϊκής χρονιάς, τα Πανεπιστήµια θα πρέπει να είναι σε πλήρη κανονική λειτουργία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη