panellinies
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | INTIME
Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης ζητά με ανακοίνωση της άμεση κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια - Ζητά επίσης περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων

Ευθύνες προς την κυβέρνηση ρίχνει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης αναφορικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και για την απουσία μέτρων ενάντια στην πανδημία. Σημειώνουν πως η κυβέρνηση με τη μείωση των ημερών καραντίνας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (από 14 σε 10) αλλά και των self test, έδειξε πως δεν υπολογίζει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. 

Υπογραμμίζουν ακόμη πως υψώνονται εμπόδια στους μαθητές αναφορικά με τον τρόπο που η τρίτη Λυκείου καλείται να δώσει εξετάσεις αλλά και με τη βάση εισαγωγής των σχολών. Ως εκ τούτου, πολλοί μαθητές θα αποκλειστούν από τα πανεπιστήμια. Σε ειδικές δε κατηγορίες μαθητών, όπως εκείνων των νυχτερινών λυκείων, η είσοδος στα πανεπιστήμια θεωρείται "απαγορευτική", όπως αναφέρουν. 

Οι εκπαιδευτικοί μέσω της ανακοίνωσης τους, ζητούν μεταξύ άλλων να πραγματοποιηθούν νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών που θα αφορούν όλες τις ειδικότητες αλλά και μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, για την σωστή λειτουργία της εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 

Η κυβέρνηση αφού και μετά το νέο (για τρίτη φορά φέτος), άνοιγμα των σχολείων δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στην εξάπλωση του ιού στα σχολεία, προχωρεί τώρα ακάθεκτη στην εφαρμογή σκληρών αντιεκπαιδευτικών μέτρων και συγκεκριμένα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, υποθηκεύοντας το μέλλον χιλιάδων μαθητών. 

Συγκεκριμένα αφού έκανε λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ (χαρακτηρίζονται πλέον συρροή τα 4  κρούσματα και πάνω από 3 που ήταν πριν και με την «σύσταση» ότι ο εντοπισμός τους «δεν πρέπει να οδηγεί  αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας»!), αφού ακόμα κι αυτά τα  πολυδιαφημισμένα δωρεάν self tests τα μείωσε από δύο σε ένα τη βδομάδα αλλά και τις ημέρες καραντίνας στις 10  (από 14 που ήταν πριν), τώρα, χωρίς να υπολογίζει ούτε καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς,  προσπαθεί να εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που ψήφισε το Γενάρη του 2021  κόντρα στην ομόθυμη διαφωνία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, πετώντας ουσιαστικά εκτός τριτοβάθμιας  εκπαίδευσης πάνω  από 20.000 μαθητές!  

Δεν υπολογίζει ότι οι συνθήκες που καλούνται  αυτοί οι μαθητές της φετινής τρίτης λυκείου να δώσουν εξετάσεις,  είναι οι χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Πολλά λύκεια σε όλη την χώρα έχουν κάνει  μάθημα με πλήρη σύνθεση και δια ζώσης ελάχιστες εβδομάδες και αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν υπήρχε  κρούσμα σε κάποιο τμήμα. 

Η κυβέρνηση αντί να διευκολύνει και να στηρίξει τους μαθητές της τρίτης Λυκείου, υψώνει νέους φραγμούς. Με μία ματιά στο μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές σε κάθε κατεύθυνση και έναν απλό πολλαπλασιασμό με το 80% για  κάθε τμήμα, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανένας γιατί πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα. 

Επιστημονικά πεδία

1ο πεδίο

2ο πεδίο

3ο πεδίο

4ο πεδίο

Μ.Ο

11,11

11,4

11,63

9,82

80% του Μ.Ο.

8,88

9,12

9,30

7,56

Μαθητές που θα αποκλειστούν με βάση τις περσινές επιδόσεις με βάση το 80%

7.700

4,650

3,400

8,750


Στην πραγματικότητα οι απώλειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού μόνο 188 σχολές έχουν επιλέξει την ελάχιστη βάση εισαγωγής (80%). Σε μερικές ειδικές κατηγορίες μαθητών όπως τα νυχτερινά λύκεια είναι πλέον απαγορευτική  η είσοδος στο πανεπιστήμιο.  

Δε δικαιούται η κυβέρνηση και τα διάφορα παπαγαλάκια της, να κουνούν το δάχτυλο σε μαθητές και  εκπαιδευτικούς για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αλήθεια ποιος πρέπει να απολογηθεί για το  γεγονός ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια ακριβοπληρωμένη άκρως ανταγωνιστική δοκιμασία που  απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου. Ποιος ευθύνεται, αν όχι οι 
διαχρονικές πολιτικές απαξίωσης του Λυκείου, για το γεγονός ότι τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, τη Φυσική, τη Χημεία προσεγγίζουν το 40%. Αλήθεια δεν  γνωρίζουν ότι σε πολλά μαθήματα τα θέματα των Πανελλαδικών δεν έχουν καμία σχέση με το ασκησιολόγιο του σχολικού βιβλίου, πολλές φορές ακόμα και με τη διδακτέα ύλη, όπως καταγγέλλουν κάθε χρόνο επιστημονικές ενώσεις; Είναι ή δεν είναι κοινό μυστικό ότι σε αρκετά μαθήματα αν ο μαθητής μείνει στο σχολικό βιβλίο δεν γράφει πάνω από 12;  

Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην  απέναντι όχθη από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να είναι η ολόπλευρη  διαπαιδαγώγηση και η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, ο εξοπλισμός του με τις απαραίτητες  γνώσεις ώστε να μπορεί να εξηγεί τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα. Το αν θα συνεχίσει τις σπουδές του ή  όχι και σε ποια κατεύθυνση ένα νέος άνθρωπος δεν μπορεί να εξαρτάται από την «τσέπη» της οικογένειάς του.  Αυτό το σχολείο είναι σε πλήρη αντίθεση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη δομή του με τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία εικοσιπενταετία. Στο σχολείο αυτό χτίζει και η  σημερινή κυβέρνησης της Ν.Δ. όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ με το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου.

Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που δεν κοιτάει τους μαθητές στην «τσέπη», που δε βάζει «κόφτη» στα όνειρα των νέων ανθρώπων.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα: 

-Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

-Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους. 

-Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) με προσλήψεις εκπαιδευτικών. 

-Να λειτουργήσουν Τμήματα Ένταξης και στα Λύκεια με βάση παλαιότερες αλλά και νέες αξιολογήσεις.

-Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.

-Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. 

-Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών: Με μαζικά τεστ στα σχολεία με  ευθύνη του ΕΟΔΥ, αραίωση μαθητών, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα.  Ιδιαίτερα κατά τη διεξαγωγή  των Πανελλαδικών εξετάσεων πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα προστασίας, αποστάσεις αεριζόμενες αίθουσες, μέσα προστασίας κ.α. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού