sxoleia-mathites-ekpaideusi
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Τη συγχώνευση τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια και τη μη έγκριση αντίστοιχων ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού και τομέων/ειδικοτήτων στο μοναδικό ΕΠΑΛ καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Φωκίδας

Η ΕΛΜΕ Φωκίδας καταγγέλλει πως η ΔΔΕ Φωκίδας «υλοποιώντας τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας» προχώρησε στη συγχώνευση τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια και στη μη έγκριση αντίστοιχων ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού και τομέων/ειδικοτήτων στο μοναδικό ΕΠΑΛ στη Φωκίδα.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, η ΔΔΕ Φωκίδας «έκανε χρήση του αντιπαιδαγωγικού νομοθετήματος 27 μαθητές συν 10% για τη δημιουργία τμήματος και μείωσε τα τμήματα στοιβάζοντας 28+ μαθητές στις τάξεις χωρίς ταυτόχρονα να υπολογίσει και την ύπαρξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε αυτές».

Προσθέτει επίσης ότι εισηγήθηκε αρνητικά για την έγκριση τμημάτων με λίγους μαθητές, που θα πρέπει να περιμένουν με αγωνία το Σεπτέμβριο για την έγκρισή τους, όπως στο ΕΠΑΛ Άμφισσας – το μοναδικό ΕΠΑΛ στη Φωκίδα, υποχρεώνοντας τους μαθητές ή να αλλάξουν τμήμα και να πάρουν άλλη κατεύθυνση (π.χ από φυσική και μαθηματικά να επιλέξουν αρχαία και ιστορία!!!) ή ειδικότητα στο ΕΠΑΛ ή να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, κοινώς να πάνε σε άλλο σχολείο!!!

Ακολούθησε τον παραλογισμό του υπουργείου που απαιτεί να κλειδώνει τις εγγραφές και τη δημιουργία των τμημάτων των σχολείων τέλος Ιουλίου, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις του κλάδου, καθώς, όπως είναι γνωστό, με το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο συνεχίζονται οι εγγραφές και οι μεταγραφές των μαθητών. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να βάλει φραγμό στη δημιουργία νέων τμημάτων που θα προκύψουν το Σεπτέμβριο και στις ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό, που προκύπτουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.  

Ποια τμήματα κόβονται στη ΔΔΕ Φωκίδας

Α. Γενικής Παιδείας

Γυμνάσιο Άμφισσας,    Γ’ τάξη,  κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκαν 2 τμήματα με 29-28 μαθητές, αντί για 3 τμήματα όπως τις προηγούμενες χρονιές

Γυμνάσιο Ιτέας ,    Α’ τάξη, κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκαν 3 τμήματα  με 29-29-28,  αντί για 4

ΓΕΛ Ιτέας, Α’ τάξη εγκρίθηκε 1 τμήμα αντί 2

ΓΕΛ Ευπαλίου, Α’ τάξη εγκρίθηκε 1 τμήμα αντί 2

ΕΠΑΛ Άμφισσας, Α’ τάξη, κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκε 1 τμήμα  με 28, αντί 2 τμήματα

Β. Τμήματα  Ομάδων Προσανατολισμού (ΟΠ) στα Λύκεια χαρακτηρισμένα ως «ολιγομελή»:

ΕΠΑΛ Άμφισσας,

Γ’ τάξη, αρνητική εισήγηση για τη λειτουργία  2  ειδικοτήτων, Ηλεκτ. Υπολογιστών και Ψυκτικών, από την Δ/ντρια ΔΔΕ Φωκίδας. Το ΕΠΑΛ Άμφισσας είναι το μοναδικό στη Φωκίδα.

Εσπερινό Άμφισσας

Γ’ τάξη, αρνητική εισήγηση από τη Δ/ντρια ΔΔΕ για την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Β’ τάξη, αρνητική εισήγηση από τη Δ/ντρια ΔΔΕ για την ΟΠ Θετικών Σπουδών. Το Εσπερινό Άμφισσας είναι το μοναδικό στη Φωκίδα.

Λύκειο Γαλαξιδίου, Γ’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών και Β’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών

ΛΤ Δεσφίνας, Γ’ τάξη,  Οικονομικών Σπουδών

ΛΤ Ερατεινής, Β’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών

κόπηκαν επίσης με αρνητική εισήγηση ή υποχρεώθηκαν οι μαθητές να αλλάξουν κατεύθυνση/ΟΠ.

Τέλος,   31 «ολιγομελή» τμήματα κατευθύνσεων Λυκείων της Φωκίδας παραμένουν στον αέρα, δεν έχει οριστικοποιηθεί η λειτουργία τους καθώς για αυτά πρέπει να δοθεί έγκριση  από την Περιφερειακή Δ/νση Στερεάς και το Υπουργείο.

Κατά τα άλλα το Υπουργείο ζητά εσπευσμένα από τις ΔΔΕ και  αυτές με τη σειρά τους από τα δοτά ΠΥΣΔΕ να βγάλουν τα λειτουργικά κενά!!! Όταν αυτή η διαδικασία  γίνεται με το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο, με την ολοκλήρωση των εγγραφών- μετεγγραφών των μαθητών, την οριστικοποίηση των τμημάτων, των αποσπάσεων και των αδειών των εκπαιδευτικών και μετά την συνεδρίαση των Συλλόγων Διδασκόντων για την ανάθεση των μαθημάτων.

Στα παραπάνω να προσθέσουμε και τη λειτουργία τω πολυπληθών τμημάτων όπως:

Γ. Γραβιάς , Α’ τάξη 26 μαθητές

Γ. Άμφισσας, Α ‘ τάξη, 2 τμήματα των 27 μαθητών

Γ. Ιτέας, Β’ τάξη,    2 τμήματα των 27 & 26 μαθητών  και  Γ’ τάξη, 2 τμήματα των 27 μαθητών

Γ. Ευπαλίου, Β’ τάξη 27 μαθητές.

Την ίδια στιγμή που:

  • Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία προσπαθούμε, κάτω από αντίξοες συνθήκες, να συμμαζέψουμε τα «ασυμμάζευτα» των μορφωτικών, ψυχολογικών και κοινωνικών επιπτώσεων που προέκυψαν από τον  τρόπο διαχείρισης της πανδημίας (κλείσιμο σχολείων, τηλεκπαίδευση κ.λ.π.).
  • Οι 15 μήνες πανδημίας ανέδειξαν με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο την αναγκαιότητα μείωσης των μαθητών ανά τμήμα και την ανάγκη μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη  όλων των κενών.
  • Δεν έχει γίνει εδώ και 12 χρόνια ούτε ένας μόνιμος διορισμός και μόνο τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν περίπου 50.000 αναπληρωτές και συνταξιοδοτήθηκαν περισσότεροι από 8.000 εκπαιδευτικοί. 

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας επιλέγουν να κηρύξουν  γενικευμένο πόλεμο με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς ταυτόχρονα με το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο προχωρούν και στη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων, ειδικοτήτων, Ομάδων προσανατολισμού.

Άλλωστε, στην τηλεδιάσκεψη στελεχών της εκπαίδευσης από τη Δυτική Ελλάδα και την  Ήπειρο που έγινε στις 3/6/2021, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτσης προανήγγειλε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων  σε πανελλαδικό επίπεδο,  με στόχο να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά. Υπονόησε σαφώς ότι θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος του Υπουργείου ως προς τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και εγκάλεσε τα στελέχη εκπαίδευσης να βάλουν πλάτη στην υλοποίηση αυτών  των κατευθύνσεων. Δηλαδή να στριμωχτούν μέσα στις τάξεις 28 και 30 μαθητές, να συγχωνευτούν, να χαθούν ή να υποβιβαστούν μαζικά, σχολεία στις γειτονιές και στις περιοχές κατοικίας των μαθητών, να αναγκαστούν γονείς και μαθητές να μετακινούνται χιλιόμετρα μακριά.  

Είναι εγκληματικό, ειδικά μετά την πικρή εμπειρία της πανδημίας, το Υπουργείο, αντί να εκπονήσει ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, να επεξεργάζεται σχέδια κατάργησης ή και υποβιβασμών και συγχώνευσης σχολείων, με τραγικά αποτελέσματα και στην υγιεινή και ασφάλεια αλλά και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στα εργασιακά των εκπαιδευτικών και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Καμιά αναμονή! Οι μεθοδεύσεις αυτές του Υπουργείου Παιδείας είναι αιτία πολέμου. Είναι γνωστές άλλωστε εδώ και καιρό οι προθέσεις της Υπουργού Παιδείας, όταν πριν καιρό δήλωνε ότι «ο μέσος όρος των μαθητών στις τάξεις είναι 17» και ότι έχουμε πανευρωπαϊκά τη χαμηλότερη αναλογία εκπαιδευτικών/μαθητών, είναι γνωστές οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ αλλά και της έκθεσης Πισσαρίδη! 

Τα όνειρα εκπαιδευτικών –μαθητών –γονιών για το σχολείο των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών,  για το σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει , «ΔΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ». Το απέδειξαν οι κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων!

Η ΕΛΜΕ Φωκίδας  :

  • Καλεί το Υπουργείο Παιδείας, την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τα διορισμένα και δοτά μέλη του ΠΥΣΔΕ Φωκίδας , να μην τολμήσουν να προχωρήσουν εν μέσω καλοκαιριού σε κανένα λειτουργικό υποβιβασμό σχολείου, σε καμιά συγχώνευση τμημάτων, κλείσιμο ολιγομελών, κατάργηση  ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ Άμφισσας και στα σχολεία της Φωκίδας !
  • Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους μαθητές και τους Συλλόγους Γονέων, να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε απόπειρα υποβιβασμού, συγχώνευσης και κατάργησης τμημάτων, ειδικοτήτων στο μόνο ΕΠΑΛ του Νομού Φωκίδας καθώς και στα σχολεία της Φωκίδας.

Δικαιούμαστε και απαιτούμε δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους τους μαθητές. Μόνιμη και αξιοπρεπή δουλεία για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Δεν περισσεύει κανείς!!! Όχι στο κλείσιμο των σχολείων!

  • Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για κάθε μαθητή, για το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να ασκεί το λειτούργημά του με  αξιοπρέπεια, με ασφάλεια και χωρίς ανατροπές στην εργασία του.
  • Να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς όλα τα ολιγομελή τμήματα επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ και τα τμήματα γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ  και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να επιλέγει αυτό που επιθυμεί στον τόπο όπου ζει. 
  • Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών. Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα. 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.

 

  • Μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, με τμήματα μέχρι 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, με επαρκή αριθμό αιθουσών, με διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες