«Η αξιολόγηση αποσκοπεί στη μεταφορά της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές για τη σχολική αποτυχία και τη μαθητική διαρροή, για «όλο το χάλι» της δημόσιας εκπαίδευσης», τονίζουν με επιστολή τους οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Σάμου.
«Η αξιολόγηση οδηγεί αποδεδειγμένα στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στην αποθέωση του ανταγωνισμού και στον κλονισμό των συναδελφικών σχέσεων», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Αναλυτικά η ανοικτή επιστολή:
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Σας στέλνουμε ένα ενημερωτικό ενόψει της συνεδρίασης των συλλόγων διδασκόντων για την αξιολόγηση και την πρόταση για απεργία-αποχή που συγκέντρωσε το 92,3% των ψήφων στην πρόσφατη συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας.
Στέλνουμε:
1. Έναν σύνδεσμο της ΟΛΜΕ, η οποία, πράττοντας, προφανώς, το ελάχιστο, απαντά σε ερωτήσεις που αφορούν στη «νομική κάλυψη», πάνω στην οποία έχει στηθεί μια ολόκληρη βιομηχανία απειλών, εκβιασμών και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών
2. Την ατομική-συλλογική δήλωση αποχής (ακολουθεί) από την αξιολόγηση της ΟΛΜΕ που είναι ζητούμενο να υπογράψουμε όλοι οι συνάδελφοι/φισσες.
3. Ένα, κατά τη γνώμη μας αποκαλυπτικό, βιντεάκι από συνέντευξη της (υπεράνω πάσης υποψίας) υφυπουργού Παιδείας του Τζορτζ Μπους, Diane Ravitch, που σχεδίασε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος στις ΗΠΑ και θεωρεί ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος της ζωής της. Προφανώς, η Ελλάδα δεν είναι ΗΠΑ. Ωστόσο, οι «καλές πρακτικές» των ΟΟΣΑ, Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ, ΕΕ αποτελούν και εδώ το «πολυεργαλείο» για την παραμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Επίσης, θεωρούμε χρήσιμα και άκρως αποκαλυπτικά… από την ανάποδη(!) τα σχετικά «ενημερωτικά» του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας που έχουμε λάβει.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Οι διάφορες «αγιογραφίες» που απεικονίζουν την αξιολόγηση σαν μια διαδικασία προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης, δεν μπορούν να κρύψουν το ποιος αξιολογεί, τι αξιολογεί και για ποιό σκοπό, δεν μπορούν να συγκαλύψουν μια αυστηρή, συνεχή και άκρως ιεραρχική επιχείρηση ελέγχου - πειθάρχησης -χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ώστε να «συμβάλλουν» στην επιβολή ενός αυταρχικού και ταξικού σχολείου, ενός σχολείου εχθρικού στο δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση και στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών στην εργασία.
Η αξιολόγηση οδηγεί αποδεδειγμένα στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στην αποθέωση του ανταγωνισμού και στον κλονισμό των συναδελφικών σχέσεων. Επιφέρει την εξοντωτική διόγκωση του εργασιακού ωραρίου, την απομάκρυνση των εκπαιδευτικών από τα πραγματικά καθήκοντα της διδασκαλίας μετατοπίζοντας το βάρος της εργασίας μας στη ψυχρή σύνταξη, συμπλήρωση και πραγματοποίηση «αξιολογικών εκθέσεων, ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, συνεδριάσεων κ.λπ.», που αντιμετωπίζουν το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές σαν «νούμερα» σε μια βάσης δεδομένων.
Η αξιολόγηση αποσκοπεί στη μεταφορά της (αποκλειστικής) ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές για τη σχολική αποτυχία και τη μαθητική διαρροή, για «όλο το χάλι» (όπως συχνά λέγεται) της δημόσιας εκπαίδευσης. Αποκρύβοντας τις ευθύνες του κράτους και της κυβέρνησης για τις ελλείψεις και τη συρρίκνωση της δημόσια εκπαίδευσης. Θέλουν να «λειτουργούμε» σαν να μην υπάρχει κοινωνία, κοινωνικές ανισότητες και πολιτικές που τις εντείνουν.
Συγκροτείται ένας «στρατός βαθμοφόρων» αξιολογητών (μέντορες, συντονιστές τάξης, συντονιστές μαθήματος, συντονιστές ομάδας, συντονιστές έργου, επόπτες, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές-μάνατζερ-εργοδότες κ.λπ.), που υπό την κεντρική εποπτεία του κράτους θα διασφαλίζουν την… αυτονομία της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου! Που θα βαθμολογούν σχεδόν τα πάντα, το παιδαγωγικό κλίμα, τα μαθησιακά αποτελέσματα, ακόμη και τις σχέσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Προφανώς για να… «βελτιώνεται» ο εκπαιδευτικός σε ένα σχολείο της υποχρηματοδότησης που θα αναζητά χορηγούς, σε ένα σχολείο των ελλείψεων σε προσωπικό και μέσα, δήθεν «ανοιχτό στην κοινωνία» που θα φορτώνεται το βάρος αλλά …έξω από την κοινωνία και τις αντιθέσεις της. Η αμφισβήτηση της μονιμότητας θα αποτελέσει τη «φυσική συνέπεια».
Συνεπώς, η αξιολόγηση δεν είναι προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του δημόσιου σχολείου. Όπως δεν είναι προς το συμφέρον των μαθητών η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια (που απέκλεισε 40.000 υποψήφιους από τα ΑΕΙ), η τράπεζα θεμάτων, οι πολλαπλές εξετάσεις, η πανεπιστημιακή αστυνομία. Όπως δεν είναι προς το συμφέρον των εργαζομένων ο εργατοκτόνος και απεργοκτόνος νόμος Χατζηδάκη. Όπως δεν είναι προς το συμφέρον των ασθενών η συγχώνευση, το κλείσιμο και η ιδιωτικοποίηση των νοσοκομείων και της υγείας.
Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία/αποχή από κάθε διαδικασία εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγηση. Προφανώς, θα ασκηθούν πιέσεις, εκβιασμοί, απειλές από όλους τους «ενδιαφερόμενους». Μπορεί να νομοθετήσουν μισθολογικές περικοπές, πειθαρχικές ποινές και να έρθουν τα "εντέλλεσθε". Για αυτό η μαζική συμμετοχή στην απεργία/αποχή είναι η πρώτη γραμμή άμυνας και προστασίας μας, στην κατεύθυνση μιας κεντρικής αναμέτρησης για ανατροπή της αξιολόγησης και αντιδραστικών μέτρων στην εκπαίδευση. Είμαστε από τους πιο μαζικούς κλάδους εργαζομένων (160.000 εκπαιδευτικοί). Έχουμε τη δύναμη να νικήσουμε αν είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι.
Δίνουμε μια μάχη για όλη την κοινωνία και για μια δημόσια εκπαίδευση για όλους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη