Τους φόβους και τις προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, επιβεβαίωσε το κύμα κακοκαιρίας «Ελπίδα», όσον αφορά τα ανύπαρκτα μέτρα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, στην λειτουργία των σχολείων.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά χαρακτηρίζει «οργιστικές» τις δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας πως λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις και κάνει λόγο στην ανακοίνωσή της πως το μόνο που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία.
Eπισημαίνει πως την πρώτη ημέρα της κακοκαιρίας, πολλοί εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να πάνε στα σχολεία για τηλεκπαίδευση με αποτέλεσμα να τραυματιστούν από τον παγετό, ενώ υπήρξαν πολλές περιπτώσεις αυταρχικής συμπεριφοράς και απειλών από στελέχη εκπαίδευσης είτε για φυσική παρουσία στα σχολεία για παροχή τηλεκπαίδευσης, είτε από το σπίτι ακόμα και αν δεν είχαν τον απαιτούμενο εξοπλισμό.
«Με νέο έγγραφό του, ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ επιμένει να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Και μετά από λίγες ώρες, ανακοινώνουν αργία σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα για την Τρίτη 25/1 κυνική ομολογία της εγκληματικής πολιτικής, των τεράστιων ελλείψεων στον κρατικό μηχανισμό, της πλήρους αδυναμίας προστασίας, έστω και στοιχειωδώς, της ανθρώπινης ζωής», όπως αναφέρει.
Αναλυτικά
Μπάχαλο και στα σχολεία εν μέσω κακοκαιρίας με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ
Τις τελευταίες ώρες οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός της Αττικής έρχονται αντιμέτωποι με το κύμα κακοκαιρίας που είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετές μέρες. Δεν είναι όμως μόνο «ο κακός μας ο καιρός». Έρχονται στην επιφάνεια, για μια ακόμα φορά, οι τεράστιες ελλείψεις του κρατικού σχεδιασμού, της πολιτικής προστασίας και των κρατικών υποδομών. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση καταφεύγει σε ανέξοδες συστάσεις και κινείται με αποκλειστικό γνώμονα την «ατομική ευθύνη».
Η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας (Δευτέρα 24/1) επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τους φόβους και τις προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων για τα ανύπαρκτα μέτρα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Γίναμε μάρτυρες ενός απίστευτου μπάχαλου στα σχολεία και όχι μόνο, με αποκλειστική τους ευθύνη.
Την ώρα που χιλιάδες άνθρωποι έμεναν εγκλωβισμένοι (μέχρι και 24 ώρες) στην Αττική Οδό και τους άλλους κεντρικούς άξονες της Αττικής, με κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, εγκαταλελειμμένοι και χωρίς καμία κρατική βοήθεια, την ίδια ώρα που χιλιάδες νοικοκυριά έμεναν για ώρες χωρίς ρεύμα (!), το Υπουργείο Παιδείας προχωρούσε σε «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις. Μόνο οργή προκαλούν! Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Πρώτη μέρα της κακοκαιρίας, είδαμε συναδέλφους να προσπαθούν από το πρωί να πάνε στα σχολεία να κάνουν τηλεκπαίδευση και να τραυματίζονται από τον παγετό, π.χ. Μαρούσι, οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα με αποτέλεσμα η προετοιμασία του μαθήματος να φαντάζει ανέκδοτο, χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά, μια και δεν προβλέφθηκε ούτε καν άδεια, χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση.
Ταυτόχρονα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που οι συνάδελφοι έγιναν μάρτυρες αυταρχικής συμπεριφοράς στελεχών εκπαίδευσης και απειλών, είτε για φυσική παρουσία στα σχολεία για παροχή τηλεκπαίδευσης, είτε από το σπίτι ακόμα και αν δεν είχαν τον απαιτούμενο εξοπλισμό! Με νέο έγγραφό του, ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ επιμένει να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Και μετά από λίγες ώρες, ανακοινώνουν αργία σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα για την Τρίτη 25/1 κυνική ομολογία της εγκληματικής πολιτικής, των τεράστιων ελλείψεων στον κρατικό μηχανισμό, της πλήρους αδυναμίας προστασίας, έστω και στοιχειωδώς, της ανθρώπινης ζωής.
Το ΥΠΑΙΘ, σαν να μην τρέχει τίποτα, όχι απλά δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες, επίσης, εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης.
Ξεκαθαρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα συμβάλουμε σε αυτό το θέατρο του παραλόγου!
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν!
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν την ευθύνη τους για την ομαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να λύσουν το ζήτημα της θέρμανση σε όλα τα σχολεία, να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες επισκευές και καθαρισμούς στα σχολεία, να εξασφαλίσουν την ασφαλή μετακίνηση των εκπαιδευτικών τις επόμενες μέρες, μόλις κοπάσουν τα καιρικά φαινόμενα, και να σταματήσουν τις ανέξοδες δηλώσεις, τις επικοινωνιακές φανφάρες και τις απειλές.
Επισημαίνουμε, εκ νέου, σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ (346/23-1-2022), προς όλους τους συναδέλφους:
Α) Τις επόμενες μέρες, και για όσο θα διαρκέσει η κακοκαιρία και τα σχολεία θα είναι κλειστά, να μη μεταβούν στα σχολεία, να προστατεύσουν την ασφάλεια και την υγεία τους. Κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει για το αντίθετο, όταν υπάρχει απόφαση αρμόδιας Αρχής (Περιφέρειας Αττικής ή άλλης), που κρατάει κλειστά τα σχολεία για λόγους ασφάλειας. Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.
Β) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης από το σπίτι για τεχνικούς αλλά και παιδαγωγικούς λόγους, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.
Γ) Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με συλλογικό τρόπο, να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών για τους λόγους που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, για το ότι υπό αυτές τις συνθήκες δε θα επιτρέψουν να δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στους μαθητές, να απαξιωθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία.
Δ) Δε θα γίνει αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται. Σε κάθε περίπτωση το Σωματείο καλύπτει με κάθε τρόπο τους συναδέλφους.
Οι εκπαιδευτικοί, αυτές τις δύσκολες ώρες, στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους, με ιδιαίτερη φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα για εκείνους που πλήττονται από την ενεργειακή φτώχεια, για να εξασφαλιστεί η λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των οδικών αξόνων, ειδικά η πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές όπως τα νοσοκομεία.
Κάθε εκπαιδευτικός, μαθητής ή οικογένεια που αντιμετωπίζει δυσκολίες και χρειάζεται στήριξη μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με την ΕΛΜΕ (τηλ. Διοικητικού Συμβουλίου).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη