Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), δημοσιεύει επιστολή, με την κραυγή αγωνίας νοσηλευόμενου εκπαιδευτικού, ο οποίος δίδασκε στο σχολείο ενώ άνηκε σε ευπαθή ομάδα. Ο εκπαιδευτικός Μιχάλης Νικοφορίδης, είναι νεφροπαθής τελικού σταδίου και νοσηλεύεται λόγω κορονοϊού.
Όπως αναφέρει η ΟΙΕΛΕ, ο εκπαιδευτικός όλο αυτό το διάστημα υποχρεωνόταν να διδάσκει μέσα στη τάξη και να εκτίθεται στον κίνδυνο να νοσήσει από κορονοϊό.
«Δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι το Υπουργείο Παιδείας με εγκατέλειψε, αναγκάζοντάς με εδώ και εβδομάδες να παίζω τη ζωή μου κορώνα-γράμματα», τονίζει ο Μ. Κριθαρίδης στην επιστολή του και συμπληρώνει λέγοντας πως «η υπουργός Παιδείας την περσινή σχολική χρονιά στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του COVID-19 συνυπέγραψε ΚΥΑ η οποία προέβλεπε ότι οι ευπαθείς ομάδες των εκπαιδευτικών, που έχουν τις προϋποθέσεις, θα έπρεπε-με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους- να μην προσέρχονται στο σχολείο τους, αλλά να εκτελούν τα καθήκοντα τους από το σπίτι για λόγους προστασίας».
Χαρακτηρίζει «αναξιοπρεπές» το να ζητούν οι πολίτες το αυτονόητο και υπογραμμίζει πως οι ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών εξαιρούνται καθώς αναγκάζονται να μπαίνουν σε τάξεις 40 τμ με 28-29 μαθητές, που στην πλειονότητα τους δεν είναι εμβολιασμένοι.
Η επιστολή του εκπαιδευτικού
Η αγωνιώδης κραυγή του συναδέλφου που δημοσιεύουμε ανήκει στο Μιχάλη Νικηφορίδη, φιλόλογο στη Σχολή Μωραΐτη και μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ, που γράφει αυτά τα λόγια την ώρα που νοσηλεύεται λόγω Covid. Μικρή (;) λεπτομέρεια: Ο Μιχάλης είναι νεφροπαθής τελικού σταδίου που υποβάλλεται σε αιμοκάθαρση και όλο αυτό το διάστημα υποχρεωνόταν να διδάσκει μέσα στην τάξη, υποβάλλοντας τον εαυτό του σε τεράστιο κίνδυνο…
«Έχουμε διανύσει κάτι λιγότερο από έξι περίπου μήνες μαθημάτων αυτή τη σχολική χρονιά και το Υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε καμία πρωτοβουλία για την προστασία των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, παρά τις επαναλαμβανόμενες επιστολές διαμαρτυρίας από όλες τις Ομοσπονδίες και τους συλλόγους όλων των βαθμίδων, δημοσίων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Να θυμίσω ότι η Υπουργός Παιδείας την περσινή σχολική χρονιά στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του COVID-19 συνυπέγραψε ΚΥΑ η οποία προέβλεπε ότι οι ευπαθείς ομάδες των εκπαιδευτικών, που έχουν τις προϋποθέσεις, θα έπρεπε-με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους- να μην προσέρχονται στο σχολείο τους, αλλά να εκτελούν τα καθήκοντα τους από το σπίτι για λόγους προστασίας.
Αναρωτιέται κανείς τι άλλαξε σε διάστημα ενός χρόνου (και ενώ τα κρούσματα έχουν πολλαπλασιαστεί) και το Υπουργείο δεν έκανε τίποτε αυτή τη φορά για να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Αντιθέτως, έκανε το ακριβώς αντίθετο. Με μόνη δικαιολογία τον εμβολιασμό και τα σελφ τεστ υπέβαλε τους εκπαιδευτικούς σε δοκιμασία επιβίωσης. Και εδώ πρέπει να επισημάνω ότι είναι άδικο, αθέμιτο και ενάντια στα ανθρώπινα δικαιώματα να δουλεύει κάποιος με σοβαρά προβλήματα υγείας ή και αναπηρία και να υποχρεώνεται να κινδυνεύει, επειδή το αρμόδιο Υπουργείο δεν του αναγνωρίζει ότι είναι σαφώς πιο ευάλωτος από έναν υγιή συναδελφο του.
Πόσο αναξιοπρεπές είναι άλλωστε να ζητάς το αυτονόητο από την πολιτεία ενώ αντιμετωπίζεις παρά πολλές δυσκολίες καθημερινά με το πρόβλημα υγείας σου, την ίδια στιγμή που το σύνθημα για τα μέτρα που προωθούνταν κάθε φορά ήταν, κατά βάση, η προστασία των ευάλωτων, ευπαθών συμπολιτών μας. Προφανώς όμως εξαιρουμένων των εκπαιδευτικών που μπαίνουν σε τάξεις 40 τμ με 28-29 μαθητές που στην πλειονότητά τους δεν είναι εμβολιασμένοι. Βεβαίως, και αυτοί που είναι πλήρως εμβολιασμένοι μπορούν κάλλιστα να μεταφέρουν αλλά και να κολλήσουν τον ιό. Μπορώ να το επιβεβαιώσω από πρώτο χέρι καθώς είμαι μια τέτοια περίπτωση, εμβολιασμένος και με τις τρεις δόσεις. Επίσης, λόγω της αναπηρίας μου ήμουν προσεκτικός και τηρούσα σχολαστικά τις οδηγίες. Ωστόσο, ούτε τα σελφ τεστ αλλά ούτε και τα ράπιντ τεστ έδειχναν ότι είμαι θετικός παρά μόνο το μοριακό, όταν πλέον είχα συμπτώματα και αναγκάστηκα να νοσηλευτώ.
Προσπαθώ να παραμείνω ψύχραιμος, πέρα από τον αγώνα που δίνω να αναλάβω δυνάμεις και να ξεπεράσω το πρόβλημα, όσο σκέφτομαι όσους εκπαιδευτικούς είναι στην ίδια θέση με μένα, όμως αγανακτώ. Γνωρίζω συναδέλφους που σκέφτονται ακόμα και την παραίτηση, φοβούμενοι ότι με αυτές τις προϋποθέσεις θα είναι σχεδόν απίθανο να μην νοσήσουν.
Δεν μου αρέσει να κάνω μικροπολιτική ούτε να καταφεύγω σε κραυγές λαϊκισμού κι αυτό το ξέρουν όσοι με γνωρίζουν καλά. Άλλωστε όταν κείτεσαι στο κρεβάτι του νοσοκομείου με κορωνοϊό κι ένα βαρύτατο υποκείμενο νόσημα, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Όμως δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι το Υπουργείο Παιδείας με εγκατέλειψε, αναγκάζοντάς με εδώ και εβδομάδες να παίζω τη ζωή μου κορώνα-γράμματα…
Εύχομαι υγεία σε όλες και όλες τις συναδέλφους, ιδίως σε όσες και όσους βρίσκονται στη δύσκολη θέση να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, και απευθύνω έκκληση στους αρμόδιους, αν έχει απομείνει ίχνος ανθρωπιάς και ευαισθησίας, να αναθεωρήσουν…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη