Άμεση δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων του Λυκείου, την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και την ανάκληση της εγκυκλίου για αναμορφώσεις προγραμμάτων ζητά η Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α’ Αχαΐας (Παρεμβάσεις Δ.Ε.).
«Είναι σε όλους φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν προχώρησε σε κανένα μέτρο άμβλυνσης των προβλημάτων που ταλανίζουν τους μαθητές, καθηγητές και γονείς, αλλά αντίθετα όξυνε τα παραπάνω προβλήματα» επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί σε ανακοίνωσή τους.
«Το υπουργείο εμφορούμενο από το ιδεολόγημα της αριστείας αναγνωρίζει στην φετινή χρονιά μια χρυσή ευκαιρία να το επιβάλει σε όλη την κοινωνία. Το υπουργείο δεν αδιαφορεί, επιθυμεί την αποτυχία των μαθητών, ώστε να αποθαρρύνει τους εφήβους να ολοκληρώσουν τις λυκειακές τους σπουδές, να τους εξωθήσει σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης, να εγκαταλείψουν τα όνειρα για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» προσθέτουν.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Ακολουθεί, η ανακοίνωση της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης Α’ Αχαϊας (Παρεμβάσεις Δ.Ε.):
Να ανακληθεί το έγγραφό που καλεί σε αναμορφώσεις προγραμμάτων
Άμεση δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και η ΕΒΕ
Εγκύκλιος 29601/ΓΔ4/16-3-2022:
ΘΕΜΑ: Συντονισμός της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εξετάζονται στις Προαγωγικές Εξετάσεις
Σχετ.: 1. Η με αρ. πρωτ. 103701/Δ2/25-08-2021 Υ.Α. (Β ́ 4254)
2. Η υπό στοιχεία 1614/Υ1/08-01-2020 Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β ́ 8)
Για την πορεία της διδασκαλίας των μαθημάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις κατά το σχολικό έτος 2021-22 σας ενημερώνουμε για τα εξής: Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες.
Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό
την ολοκλήρωσή της.
Σημειώνεται ότι και στις περιπτώσεις που παρατηρείται καθυστέρηση στην πορεία της διδασκαλίας των μαθημάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις κατά το σχολικό έτος 2021-22 στα «Διαδικτυακά Τμήματα» οι Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της.
Το παραπάνω έγγραφο αποτελεί την τελευταία πράξη ενός κακοπαιγμένου έργου στο οποίο καλούμαστε όχι να παρακολουθήσουμε, αλλά να πρωταγωνιστήσουμε.
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί , συνεπικουρούμενοι από τις επιστημονικές ενώσεις, επεσήμαναν τα δυσεπίλυτα προβλήματα που θα παρουσιάζονταν λόγω του παρατεταμένου κλεισίματος των σχολείων και της τηλεκπαίδευσης, η οποία προκάλεσε την κοινωνική απομόνωση , την ψυχολογική εξουθένωση και την μαθησιακή αποξένωση της πλειονότητας των μαθητών και ζητούσαν να ληφθούν άμεσα μέτρα ώστε να μετριαστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις.
Τα αιτήματα προς το υπουργείο για αναδιάρθρωση της διδακτέας ύλης όλων των μαθημάτων και ενισχυτική διδασκαλία ώστε να καλυφθούν τα κενά, προσλήψεις ψυχολόγων σε κάθε σχολείο, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα εντάθηκαν, καθώς ήταν φανερό ότι η αποσπασματική παρακολούθηση των μαθημάτων λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων (νόσηση, στενές επαφές, Rapid) όξυνε τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα και καμία κανονικότητα δεν είχε αποκατασταθεί.
Το υπουργείο στις συνεχείς εκκλήσεις των καθηγητών απάντησε στην αρχή της χρονιάς ότι… θα πρέπει να αφιερωθεί η πρώτη εβδομάδα ώστε να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά της τηλεκπαίδευσης, επέβαλε τον ορισμό ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου σχολικής ζωής σε κάθε σχολείο, προχώρησε σε συγχωνεύσεις τμημάτων και επανήλθε με το απείρου αναλγησίας και αθλιότητας έγγραφο με το οποίο καθιστά τους καθηγητές υπεύθυνους και υπόλογους για την ολοκλήρωση της ύλης. Καθ’ όλη δε την διάρκεια της χρονιάς με κάθε ευκαιρία μιλούσε για την επαναφορά της κανονικότητας στα σχολεία, καθώς για το υπουργείο μόνο το κλείσιμο των σχολείων διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία τους.
Είναι σε όλους φανερό ότι το υπουργείο όχι μόνο δεν προχώρησε σε κανένα μέτρο άμβλυνσης των προβλημάτων που ταλανίζουν τους μαθητές, καθηγητές και γονείς, αλλά αντίθετα όξυνε τα παραπάνω προβλήματα. Είναι όμως η άγνοια της πραγματικότητας της σχολικής τάξης , η ανικανότητα ή η αδιαφορία που οδηγεί τους ιθύνοντες του υπουργείου στην αδράνεια;
Δυστυχώς φαίνεται ότι είναι κάτι πολύ χειρότερο! Το υπουργείο εμφορούμενο από το ιδεολόγημα της αριστείας αναγνωρίζει στην φετινή χρονιά μια χρυσή ευκαιρία να το επιβάλει σε όλη την κοινωνία. Το υπουργείο δεν αδιαφορεί, επιθυμεί την αποτυχία των μαθητών, ώστε να αποθαρρύνει τους εφήβους να ολοκληρώσουν τις λυκειακές τους σπουδές, να τους εξωθήσει σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης, να εγκαταλείψουν τα όνειρα για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλωστε σε όλους τους τόνους και με κάθε ευκαιρία τονίζουν ότι δεν είναι όλοι οι μαθητές ικανοί να σπουδάσουν, δεν παίρνουν όλα τα παιδιά τα γράμματα(!!!), ας μάθουν μια τέχνη. Σαν τον δάσκαλο του ‘50 που θεωρώντας τον μαθητή του σκράπα δεν του έδινε καμία ευκαιρία συμμετοχής οδηγώντας τον στην απαξίωση και την προδιαγεγραμμένη αποτυχία (αυτοεκπληρούμενη προφητεία).
Σε αυτό το έργο όμως δεν είμαστε θεατές. Το υπουργείο μας επιφυλάσσει τον ρόλο του κομπάρσου. Με εντέλλεσθαι θέλει να μας κάνει συνένοχους και συμμέτοχους στο προαναγγελθέν έγκλημα.
Απαιτεί :
Να αποδεχτούμε την νέα πραγματικότητα ως κανονικότητα.
Να εμπεδώσουμε τον ρόλο του υπαλλήλου που διεκπεραιώνει εντολές ανωτέρων, απεμπολώντας τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Είτε θα ολοκληρώσουμε την ύλη αφήνοντας την πλειοψηφία των μαθητών μας στην αμάθεια είτε δεν θα ολοκληρώσουμε την ύλη και θα είμαστε υπόλογοι απέναντι στο υπουργείο.
Να αποδεχθούμε τον ρόλο του θύτη και του θύματος. Εμείς θα επικυρώσουμε την αποτυχία των μαθητών μας, αλλά ταυτόχρονα θα είμαστε και υπεύθυνοι για αυτήν.
Να αποδεχθούμε την απολύτως αντιπαιδαγωγική κατάταξη των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα. Μόνο η ολοκλήρωση της ύλης των μαθημάτων είναι αναγκαία κατά το υπουργείο.
Να αποδεχθούμε την απλήρωτη εργασία. Είναι ατομική μας ευθύνη να επιτύχουμε κάθε απίθανο στόχο του υπουργείου για να αποδείξουμε την υπαλληλική μας επάρκεια.
Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την μεγάλη εξεταστική δοκιμασία των μαθητών του λυκείου και των Πανελληνίων εξετάσεων.
Είναι αναγκαίο να διεκδικήσουμε:
Την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου.
Την άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις κα σε όλα τα μαθήματα.
Την κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Θεωρούμε επίσης αναγκαίο οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να αφουγκραστούν τις αγωνίες του κλάδου και να τοποθετηθούν δημοσίως έστω και την ύστατη στιγμή.
Η ΟΛΜΕ έχει πάρει σε πρώτο επίπεδο θέση.
Καλούμε και την ΕΛΜΕ Α΄ Αχαίας να συγκροτηθεί , να πάρει άμεσα και επειγόντως αποφάσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα που δεν μπορεί να περιμένει, να κινητοποιηθεί και να κινητοποιήσει τους συναδέλφους και τους ΣΕΕ στην κατεύθυνση της ανάληψης της παιδαγωγικής ευθύνης τους έναντι των μαθητών και της κοινωνίας, ως και οφείλει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη