Thumbnail
Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα.

Με το παρόν κείμενο θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα μείζον πρόβλημα που κατά τη γνώμη μου θα ανακύψει πολύ σύντομα, με αφορμή την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ερώτημα για τη μέγιστη διάρκεια χορήγησης άδειας άνευ αποδοχών. Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου (επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), η μέγιστη διάρκεια δε μπορεί να υπερβαίνει τα 3 έτη, σε αντίθεση με την αύξηση από δύο (2) σε πέντε (5) έτη που προβλέπει η νέα διάταξη παρ. 4, άρθρο 37, Ν. 3986/2011.

Δεδομένου ότι από φέτος αναστέλλεται επίσης κάθε χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης (επίσης επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), δημιουργείται σημαντικό ζήτημα όσον αφορά ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για συμμετοχή σε προγράμματα απόκτησης μεταπτυχιακού/διδακτορικού τίτλου σπουδών, ή μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης. Ως γνωστόν, τουλάχιστον για τα προγράμματα με σκοπό την απόκτηση διδακτορικού τίτλου, η ελάχιστη διάρκεια (τουλάχιστον στα ελληνικά πανεπιστήμια) είναι τα τέσσερα (4) έτη, αρκετές φορές με επέκταση στα 5. Επιπλέον, ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ΕυρωπαΪκά προγράμματα μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης απαιτούν μια ελάχιστη συμμετοχή 4 και πλέον ετών του μεταδιδάκτορα ερευνητή.

Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο, ειδικά στη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα, όσον αφορά τις δυνατότητες που παρέχονται στους εκπαιδευτικούς για αναβάθμιση του γνωστικού τους επιπέδου, και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας της ίδιας της ελληνικής παιδείας, μέσω της συμμετοχής τους στα προαναφερθέντα προγράμματα μεταπτυχιακών/διδακτορικών/μεταδιδακτορικών σπουδών.

Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο ζήτημα έχει τεθεί υπόψην των αρμόδιων φορέων, και αν ναι, ποιες είναι οι κινήσεις που θα πρέπει να αναμένονται, ώστε να μη βρεθούν εκτεθιμένοι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν ήδη σε αντίστοιχα προγράμματα, αλλά και να μπει φραγμός σε εκπαιδευτικούς που θα επιδιώξουν τη συμμετοχή τους από την επόμενη σχολική χρονιά.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Χατζηγεωργίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromes-sxoleia
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
Η θέση των εκπαιδευτικών για το νέο θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘΑ για τις εκπαιδευτικές εκδρομές
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων