Σημαντικά κενά στα σχολεία της Ικαρίας και πλήθος χαμένων διδακτικών ωρών καταγράφει η ΕΛΜΕ του νησιού, την ώρα που η παράλληλη στήριξη λειτουργεί τις μισές ημέρες.
Την ίδια ώρα, δυο ΓΕΛ ζητάνε τμήμα ένταξης λόγω των πολλών μαθητών με διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών, χωρίς καμία ανταπόκριση, ενώ «στις διαθέσεις εκπαιδευτικών και τις εγκρίσεις των γ΄ αναθέσεων μαθημάτων, οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης που λαμβάνονται καταστρατηγώντας τα προβλεπόμενα από το νόμο, δημιουργούν ευνοημένους και θιγόμενους».
Ακόμα, η ΔΙΔΕ δεν μονιμοποιεί τους νεοδιόριστους της ειδικής αγωγής
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ικαρίας - Φούρνων:
Για τα ζητήματα των σχολικών μονάδων Ικαρίας Φούρνων και τις ευθύνες της ΔΙΔΕ Σάμου
Δυστυχώς μετά από 20 και πλέον ημέρες και αρκετές τηλεφωνικές επικοινωνίες με τη ΔΙΔΕ Σάμου, χρειάζεται να επανέρθουμε στο ζήτημα των κενών των σχολείων μας και στο πως αυτά καλύπτονται.
Αυτό που είναι ξεκάθαρο πλέον είναι πως ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τα κενά και την κάλυψη τους είναι απέχει κατά πολύ από εκείνον του ΥΠΑΙΘ και της ΔΙΔΕ Σάμου.
Εμείς ζητάμε να καλύπτονται όλα τα κενά ώστε να διδάσκονται όλα τα μαθήματα που προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, χωρίς «αν» και αστερίσκους. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως ένας συνάδελφος σύμβασης ΑΜΩ, που θα πληρώνεται για 15 ώρες εργασίας την εβδομάδα θα κάνει πχ 12. Κι αυτό, επειδή αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη να διδάσκονται όλα τα μαθήματα στο σχολείο, παρότι τα σχολεία των ακριτικών νησιών είναι ολιγομελή και ενδεχομένως ο αριθμός των τμημάτων να μην επιτρέπει πλήρη απασχόληση σε κάποιες ειδικότητες.
Όμως από τη ΔΙΔΕ και το ΥΠΑΙΘ, αντικείμενα όπως ξένες γλώσσες, Τεχνολογία, Μουσική θεωρούνται πολυτέλειες και ως τέτοιες αντιμετωπίζονται. Αντιμετωπίζουν κενά και εκπαιδευτικούς σαν ένα ιδιότυπο παζλ από κουτάκια που πρέπει να γεμίσουν με το πλήρες ωράριο του καθενός, οδηγώντας έτσι στον παραλογισμό να μην καλείται καν ένας εκπαιδευτικός να καλύψει ένα μάθημα στο οποίο υπάρχει κενό γιατί δε μπορεί να καλύψει πχ 2-3 ώρες από την ελάχιστη σύμβαση που είναι 15. Με αποτέλεσμα τελικά να μην υπάρχει κανείς να διδάξει ούτε τις υπόλοιπες 12 που μπορεί να καλύψει!
Η μόνιμη δικαιολογία είναι πως «έτσι λέει ο νόμος» ή πως «δεν επιτρέπει την εμφάνιση του κενού το σύστημα». Όμως και τους νόμους και τα ηλεκτρονικά συστήματα καταγραφής των κενών τα φτιάχνουν οι ίδιοι κατά πως θέλουν, ώστε να μας κόψουν όσο περισσότερες από τις «πολυτέλειες» μπορούν.
Την ίδια στιγμή που ο νόμος, που προστάζει να μένουν τα παιδιά μας χωρίς καθηγητές για να μη ξοδεύεται το Κράτος, προβάλλεται ως Ευαγγέλιο απαραβίαστο, για άλλα θέματα καταστρατηγείται από τη ΔΙΔΕ. Έτσι, ενώ οι συνάδελφοι ειδικής αγωγής που ολοκλήρωσαν τη διετία δόκιμης υπηρεσίας θα έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί από τις 19/8/22, η ΔΙΔΕ παρανόμως δεν τους κοινοποιεί τη μονιμοποίηση τους, η οποία μάλιστα, κατά τα προβλεπόμενα, γίνεται αυτοδίκαια μετά το πέρας της δοκιμαστικής διετίας.
Αλλά και στις διαθέσεις εκπαιδευτικών και τις εγκρίσεις των γ΄ αναθέσεων μαθημάτων, οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης που λαμβάνονται καταστρατηγώντας τα προβλεπόμενα από το νόμο, δημιουργούν ευνοημένους και θιγόμενους, οδηγούν σε εντάσεις στους συλλόγους διδασκόντων και δυσκολεύουν τη σύνταξη ωρολογίου προγράμματος από τα σχολεία. Μάλιστα αντί να καλύπτουν τα κενά δημιουργούν νέα! Πολύ περισσότερο όταν οι όποιες ενστάσεις συναδέλφων απορρίπτονται χωρίς καμία εξήγηση ή αιτιολόγηση δίνουν μια εικόνα αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας. Παράλληλα χρησιμοποιείται εκτεταμένα η ενεργοποίηση των τρίτων αναθέσεων μαθημάτων, η διάθεση των εκπαιδευτικών σε δυο-τρία σχολεία, σε συνδυασμό με την ανάθεση υπερωριών, για να μην προσληφθούν επιπλέον εκπαιδευτικοί. Για όλα αυτά υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις και απορίες στους συλλόγους διδασκόντων που δημιουργούν έντονο προβληματισμό στους συναδέλφους.
Η Ειδική Αγωγή αντί να θεωρηθεί θέμα πρώτιστης σημασίας, με δεδομένο τον αντίκτυπο που έχει η καθυστέρηση αντιμετώπισης των αναγκών ενός μαθητή με σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, περνά σε δεύτερη μοίρα.
Αποτέλεσμα: Τα τμήματα ένταξης δε λειτουργούν ακόμα πλήρως, η παράλληλη στήριξη λειτουργεί τις μισές ημέρες μιας και οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται σε δυο σχολεία και ακόμη, δυο ΓΕΛ ζητάνε τμήμα ένταξης λόγω των πολλών μαθητών με διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών, χωρίς καμία ανταπόκριση. Το ΕΕΕΕΚ αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα, μιας και με την απουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το σχολείο δεν μπορεί στην πράξη να λειτουργήσει. Παρά τις κινητοποιήσεις γονέων και εκπαιδευτικών και ενώ ο Προϊστάμενος ΔΙΔΕ Σάμου μας διαβεβαίωσε πως θα ενεργοποιήσει «τη διαδικασία του κατεπείγοντος», είκοσι ημέρες μετά αντιμετωπίζουμε ακόμη την ίδια κατάσταση.
Δεν αποδεχόμαστε πως τα παιδιά των νησιών μας είναι παιδιά δεύτερης διαλογής, πως έχουν λιγότερο δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση απ’ οποιαδήποτε άλλα και πως είναι φυσιολογικό να προχωρούμε κάθε χρόνο με νέες περικοπές και εκπτώσεις στη μόρφωση τους.
Απαιτούμε την εφαρμογή του προβλεπόμενου αναλυτικού προγράμματος με την κάλυψη όλων των μαθημάτων και όχι μπαλώματα στη λογική «βασικών» και «δευτερευόντων» μαθημάτων.
Απαιτούμε διαφάνεια και νομιμότητα στις διαθέσεις καθηγητών και στην έγκριση των αναθέσεων.
Άμεσες προσλήψεις ειδικοτήτων για την κάλυψη των κενών σε γενική και ειδική αγωγή.
Να λαμβάνεται υπ’ όψιν στις διαθέσεις εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία ότι στην Ικαρία δεν υπάρχει ΚΤΕΛ και οι αποστάσεις μεταξύ των σχολείων είναι μεγάλες , ως εκ τούτου θα πρέπει να εξασφαλίζεται η δυνατότητα μετακίνησης του εκπαιδευτικού από και προς το σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη