Οχι στα ενιαία κείμενα που αποφάσισε η ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση των σχολείων λένε οι Παρεμβάσεις Δ.Ε, υποστηρίζοντας ότι η αποργία-αποχή ήταν και είναι η μοναδική μορφή αυτή τη στιγμή που από την μέχρι τώρα εμπειρία αποδείχτηκε ικανή να σταματήσει την αξιολόγηση και συγκρουόταν με την κυβέρνηση.
Η παράταξη αποδίδει ευθύνες στις υπόλοιπες παρατάξεις της ΟΛΜΕ και τονίζει ότι η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί και με την ίδια μορφή αγώνα σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν.
«Δεν υπάρχει κανείς μαχόμενος εκπαιδευτικός που δεν αντιλαμβάνεται πως η αξιολόγηση του σχολείου , όπως και οι νέες ιεραρχικές δομές των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, προωθούν την ατομική αξιολόγηση μέσα στα σχολεία», σημειώνουν οι Παρεμβάσεις
Αναλυτικά η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Δ.Ε
Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ, η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ ως λαγός και η από κοινού απόφαση για τη συμμετοχή στην αξιολόγηση του σχολείου
Όλοι κι όλες στις Γ.Σ. για μια αποφασιστική σύγκρουση με τη κυβέρνηση!
Υπερασπιζόμαστε την Α-Α. Καταψηφίζουμε τα «ενιαία κείμενα» συμμετοχής στην αξιολόγηση!
Σε προηγούμενη μας ανακοίνωση, http://paremvaseisde.gr/?p=10686, είχαμε θέσει το παρακάτω δίλημμα σχετικά με την αξιολόγηση των σχολείων:
ΕΝΙΑΙΑ ΜΑΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ, ΤΗΝ Α/Α,
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η΄
« ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ» ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ;
Σε αυτό το δίλημμα καλέσαμε τις παρατάξεις να τοποθετηθούν και να πάρουν θέση. Τοποθετήθηκαν όλες.
ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ συντάχθηκαν ως ένα σώμα με το δεύτερο σκέλος του διλήμματος. «ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ» ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΜΕ «ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ».
Η ΠΕΚ έθεσε εαυτόν εκτός συζήτησης καθώς δήλωσε ότι αν και διαφωνεί με τον τρόπο εφαρμογής, είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης και του θεσμού του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή (θεσμούς που γενικά θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχουν), και δεν συμφωνεί με καμιά από τις προτεινόμενες μορφές πάλης.
Την απόφαση για τα «ενιαία κείμενα» την πήραν ΔΑΚΕ –ΣΥΝΕΚ –ΠΑΜΕ. Με τη διευκρίνηση από το ΠΑΜΕ ότι «δίνει ανοχή στην πρόταση κειμένων που κατατέθηκε».
Εκ των πραγμάτων δημιουργούνται μερικοί προβληματισμοί:
ΔΑΚΕ: από πότε η παράταξη της ΔΑΚΕ είναι κατά της αξιολόγησης και μάλιστα με τέτοιον τρόπο που επιθυμεί να «αγωνιστεί» και να την καταργήσει; Μόλις πριν λίγες μέρες δήλωνε ότι τα «ενιαία κείμενα» δεν αποτελούν απάντηση του κλάδου. Και πώς μπορεί να «αγωνίζεται» μέσω των «ενιαίων κειμένων» ενάντια στην αξιολόγηση των σχολείων και ταυτόχρονα να υποστηρίζει στην πράξη την ατομική αξιολόγηση, τους θεσμούς του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή και να δηλώνει ότι είναι ενάντια στην Απεργία –Αποχή για τους θεσμούς αυτούς; Η μόνη κριτική που μέχρι τώρα ασκούσε η ΔΑΚΕ ήταν στο πρόσωπο της Κεραμέως και τη γραφειοκρατία που έχει επιφέρει η αξιολογική διαδικασία των σχολείων. Ως γνήσια κυβερνητική παράταξη έχει θέση υπέρ της αξιολογικής διαδικασίας και της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών και δεν την έχει αλλάξει.
ΣΥΝΕΚ: οι ΣΥΝΕΚ κάνουν αγωνιώδη προσπάθεια εδώ και χρόνια να γίνει θέση του κλάδου η αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ και του Γαβρόγλου για την καλή αξιολόγηση. Αφού από κοινού με τη ΔΑΚΕ και την ΠΕΚ «ψήφισαν» στο 20ο συνέδριο το καλοκαίρι του 2022, τώρα με ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ υλοποιούν τις αποφάσεις αυτές. Έχοντας αυτές τις θέσεις τι είναι αυτό που διεκδικούν; Μήπως προσπαθούν να ανοίξουν τον δρόμο να αποκτήσουν τα σχολεία αυτήν την πολυπόθητη κουλτούρα της αξιολόγησης; Οι ΣΥΝΕΚ λειτουργούν σαν κυβερνητική παράταξη παίρνοντας μια απόφαση που ουσιαστικά διευκολύνει την κυβέρνηση, καθώς με την απόφαση για «ενιαία κείμενα» ο κλάδος δεν δίνει τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά εξοικειώνεται σταδιακά με τη συμμετοχή σε αυτή. Είναι ενδεικτικές οι δηλώσεις Πιερακάκη ότι η αξιολόγηση των σχολείων προχωρά κανονικά αναφερόμενος σε όλα τα σχολεία (Αθμια και Βθμια), ακόμα και σε όσα καταθέτουν τα ενιαία κείμενα τα οποία βαθμολογούνται από τους σχολικούς συμβούλους και συμβάλλουν στην πράξη στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.
ΑΣΕ-ΠΑΜΕ: η επιλογή που κάνουν σε αυτή τη συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι. Υπάρχει μια σοβαρή μεταστροφή στο θέμα της αξιολόγησης η οποία φαίνεται τόσο από τις τοποθετήσεις ότι δεν υπάρχει κάποιο φετίχ στις μορφές πάλης, όσο και από τους επιθετικούς προσδιορισμούς που χρησιμοποιούνται για να χαρακτηριστεί η αξιολόγηση («αντιεκπαιδευτική, «αντιπαιδαγωγική», «αντιδραστική») οι οποίοι αφήνουν περιθώρια για την ύπαρξη μιας άλλης, καλής αξιολόγησης. Το ΠΑΜΕ δεν πιστεύει ότι μπορεί να δοθεί η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και γι’ αυτό επιλέγει τη συντεταγμένη συμμετοχή σε αυτήν. Γνωρίζει ότι αυτή τη στιγμή ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση θα απαιτούσε οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ να στηρίξουν την προκήρυξη Α/Α από την αξιολόγηση στα πρωτοβάθμια σωματεία. Και ενώ στην περίπτωση των μεντόρων και ενδοσχολικών συντονιστών το ΠΑΜΕ στηρίζει την Α/Α από τα πρωτοβάθμια σωματεία στην περίπτωση της αυτοαξιολόγησης δεν το κάνει, αλλά δίνει χείρα βοηθείας στον κυβερνητικό συνδικαλισμό στην προσπάθειά του για μια «συντεταγμένη» από τον κλάδο αποδοχή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Και εδώ το ΠΑΜΕ αντί να απαντάει με την επίκληση στο συναίσθημα, ότι δήθεν δηλαδή οι Παρεμβάσεις προσβάλλουν τους συναδέλφους όταν λένε ότι με τα «ενιαία κείμενα» ανοίγει ο δρόμος για την αποδοχή της αξιολόγησης, οφείλει να πει γιατί αντί να εμπλακεί σε έναν αγώνα ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης, συμπορεύεται με τη ΔΑΚΕ και τις ΣΥΝΕΚ και δεν επιλέγει να παλέψει για την ανατροπή των νόμων της κυβέρνησης.
Γιατί τώρα;
Όλα αυτά όταν υπάρχουν Γ.Σ. στις οποίες υποτίθεται θα τεθούν όλα τα παραπάνω ζητήματα για συζήτηση, ώστε η Γ.Σ. των προέδρων στις 21/10/2023 να αποφασίσει. Δεν τόλμησαν ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ να θέσουν την κοινή τους θέση για «ενιαία κείμενα» στις Γ.Σ. και στη Γ.Σ. των προέδρων. Η θέση της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ ότι δεν υπάρχει στο Δ.Σ. πλειοψηφία για Α/Α μένει στο κενό αφού πλειοψηφία δεν υπήρχε και για τα ενιαία κείμενα στην αρχή (ΣΥΝΕΚ-ΠΑΜΕ) μέχρι που «πείστηκε» και η ΔΑΚΕ να μην «αφήσει μετέωρο τον κλάδο».
Η δικαιολογία ότι θα λήξει η προθεσμία υποβολής των σχεδίων δράσης στις 20/10 ανατρέπεται αφού η νέα προθεσμία λήγει τη Δευτέρα 23/10. Ας το κάνουν λοιπόν έστω και τώρα, να το θέσουν στις Γ.Σ!
Η θέση του ΠΑΜΕ ότι πρέπει να θωρακίσουμε τον κλάδο στην αξιολόγηση των σχολείων κι ότι δύο χρόνια έχει αφεθεί ακάλυπτος, αθωώνει τη ΔΑΚΕ και τις ΣΥΝΕΚ που με πραξικόπημα προσπάθησαν να επιβάλουν την αντίληψή τους για την αξιολόγηση και δεν συνέχισαν την Α/Α τον Οκτώβρη του 2021. Αθωώνει όσους αρνήθηκαν πεισματικά να συνεχιστεί και να συντονιστεί η Α/Α από τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ σε κόντρα τόσο με την κυβερνητική πλειοψηφία στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ όσο και σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και συνεχίζουν να αρνούνται τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων.
Δεν μπορεί να είσαι και με το χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα.
Από τη στιγμή που η κυβέρνηση επιχειρεί με ένα ενιαίο τρόπο να προχωρήσει την αξιολογική διαδικασία και το σχέδιο αντιμετώπισης πρέπει να είναι ενιαίο και σε πορεία σύγκρουσης με την κυβέρνηση.
Πώς γίνεται να προτείνεται, από ΠΑΜΕ και ΣΥΝΕΚ, Απεργία/Αποχή από την ατομική αξιολόγηση και από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, αλλά στην αξιολόγηση να προτείνεται η συμμετοχή μέσω των «ενιαίων κειμένων»; Πώς θα μπλοκαριστεί η αξιολόγηση όταν το ένα μέρος της προχωρά; Γι’ αυτό και οι δύο μορφές «ενιαίων κειμένων», ΣΥΝΕΚ και ΠΑΜΕ, έχουν κριθεί και στις Γ.Σ. και τη Γ.Σ. προέδρων και στη συνείδηση του κλάδου, σε προηγούμενο χρόνο, κι έχουν απορριφθεί.
Η αναγκαία ενιαία απάντηση
Η Α/Α ήταν και είναι η μοναδική μορφή αυτή τη στιγμή που από την μέχρι τώρα εμπειρία αποδείχτηκε ικανή να σταματήσει την αξιολόγηση και συγκρουόταν με την κυβέρνηση. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση την πήγε στα δικαστήρια να τη βγάλει παράνομη.
Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί και με την ίδια μορφή αγώνα σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν. Δεν υπάρχει κανείς μαχόμενος εκπαιδευτικός που δεν αντιλαμβάνεται πως η αξιολόγηση του σχολείου , όπως και οι νέες ιεραρχικές δομές των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, προωθούν την ατομική αξιολόγηση μέσα στα σχολεία.
Συνεχίζουμε τον αγώνα με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις για να τη σταματήσουμε! Μαζί με την απεργία- αποχή δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου, για την προώθηση των αιτημάτων και διεκδικήσεων μας μέσα από παρατεταμένο, πολύμορφο αγώνα διαρκείας που θα έχει συνέχεια και κλιμάκωση μέχρι τη ΝΙΚΗ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη