Σε μια κοινωνία που η γνώση της Αγγλικής γλώσσας προτάσσεται ως ικανότητα της λογικο- μαθηματικής ικανότητας (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς) το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αποφασίζει να συστήσει μόλις 48 νέες οργανικές θέσεις από τις 361 που έχουν ζητήσει οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γενικής - Ειδικής (ΣΥΚΑΓΕ) αναφερόμενος στην ψήφιση την ψήφιση του νομοσχεδίου περί κατάργησης σχεδόν 600 οργανικών θέσεων ΠΕ06.
«Για ακόμα μια φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. χρησιμοποιεί το τέχνασμα της μη επικαιροποίησης των πλασματικών λειτουργικών κενών μας σε οργανικά ώστε να μην υλοποιήσει τον απαραίτητο αριθμό μόνιμων διορισμών για τους ΠΕ06. Πώς θα δικαιολογήσει την πρόσληψη περισσότερων από 2000 εκπαιδευτικούς ΠΕ06 ως πλήρους ωραρίου ΠΑΛΙ; Είναι στατιστικά και μαθηματικά αδύνατο, σύμφωνα και με έγκυρες πληροφορίες από ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ, όλες αυτές οι προσλήψεις να καλύπτουν αποκλειστικά λειτουργικά κενά.», τονίζουν οι εκαπιδευτικοί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΚΑΓΕ
Διανύοντας μια περίοδο με καταστάσεις για γερά νεύρα, με διαρροή συγκεχυμένων διαδόσεων χωρίς υπεύθυνη τοποθέτηση από επίσημους φορείς αλλά και ταυτόχρονα μια περίοδο έμπλεη άγχους μετά και την ψήφιση του νομοσχεδίου περί κατάργησης σχεδόν 600 οργανικών θέσεων ΠΕ06 καθώς και αγωνίας για το αν θα είμαστε οι τυχεροί παραλήπτες του μηνύματος του Υπουργείου Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 βρισκόμαστε για άλλη μια φορά στο ίδιο έργο θεατές. Άλλη μια χρονιά που θα αναπληρώσουμε τους εαυτούς μας - μερικοί από εμάς με μια βαλίτσα στο χέρι ξανά - καθώς το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο: τη μια παίζει κρυφτό και την άλλη την γάτα με τον ποντικό.
Σε μια κοινωνία που η γνώση της Αγγλικής γλώσσας προτάσσεται ως ικανότητα της λογικο- μαθηματικής ικανότητας (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς) το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αποφασίζει να συστήσει μόλις 48 νέες οργανικές θέσεις από τις 361 που έχουν ζητήσει οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Σε μια κοινωνία που η γνώση της Αγγλικής γλώσσας αποτελεί βασική προϋπόθεση για επαγγελματική ανέλιξη αλλά και για προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη και επικοινωνία διαπιστώνουμε ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θεωρεί βάσιμο να καλύψει με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) ένα ελάχιστο ποσοστό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Σε μια κοινωνία που το κράτος δικαίου οφείλει να εξασφαλίσει και την ολόπλευρη εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εξαιρεί το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας και δεν πραγματοποιεί ΟΥΤΕ ΜΙΑ σύσταση οργανικής θέσης στην Ειδική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες κοινές ειδικότητες της βαθμίδας). Ένα μάθημα που διδάσκεται πλέον σε όλες τις βαθμίδες (από το Νηπιαγωγείο ως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση) ως υποχρεωτικό και που αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές εξετάσεις αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες ουσιαστικά ως πολυτέλεια μέσω της απροκάλυπτης απόκλισης του αριθμού σύστασης νέων οργανικών θέσεων σε σχέση με τα πραγματικά κενά και του ελάχιστου αριθμού μόνιμων διορισμών.
Παρατηρείται δηλαδή το εξής φαινόμενο: της παρουσίασης οργανικών κενών ως λειτουργικών κενών λόγω της σύστασης ελάχιστων νέων θέσεων. Πρόκειται για μια αδικία πολλαπλών επιπέδων:
όχι μόνο για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ06 οι οποίοι αδυνατούν να μετατεθούν σε συγκεκριμένες διευθύνσεις, όχι μόνο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ΠΕ06 οι οποίοι καλούνται να αιτηθούν οργανική θέση, όχι μόνο για τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών ΠΕ06 αλλά και για τις προσλήψεις Αναπληρωτών ΠΕ06. Συνεπώς, η ανάγκη για θέσπιση και σύσταση νέων και περισσότερων οργανικών θέσεων και διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 στο 100% μετά την σύσταση αυτών (ακόμη και με καινούρια Κ.Υ.Α. και φ.Ε.Κ.) είναι άμεση και ουσιαστική για την εύρυθμη λειτουργία ενός σύγχρονου Ελληνικού Σχολείου. Θυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας είναι η μοναδική ειδικότητα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που καταλαμβάνει οργανικές θέσεις σε 5/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ενώ σε 12/θέσια και άνω σχολεία είναι πλέον απαραίτητη η σύσταση δεύτερης οργανικής θέσης. Ως πολυτέλεια αντιμετωπίζεται και η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στην ΕΑΕ μέσω της εξαίρεσης του μαθήματος από την σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή καταπατώντας βασικά δικαιώματα των μαθητών αυτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ας αναφερθούμε και στην πλήρη υποστελέχωση των ειδικών σχολείων από εκπαιδευτικούς Αγγλικών ΕΑΕ (ΠΕ06.05) η οποία αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη μεταχείριση, συμμετοχή και συμπερίληψη στην εκπαίδευση ή την πλήρη έλλειψη εκπαιδευτικών Αγγλικών ΕΑΕ (ΠΕ06.05) ως παράλληλη υποστήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Ποιος λαμπρός νους αποφάσισε ότι μαθητές με δυσλεξία ή ΔΕΠΥ χρήζουν παράλληλης στήριξης στα μαθήματα της γλώσσας και της ιστορίας αλλά, ως δια μαγείας, την ώρα των Αγγλικών θεραπεύονται και έχουν την ικανότητα να παρακολουθήσουν την διδασκαλία όπως οι νευροτυπικοί μαθητές;
Για ακόμα μια φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. χρησιμοποιεί το τέχνασμα της μη επικαιροποίησης των πλασματικών λειτουργικών κενών μας σε οργανικά ώστε να μην υλοποιήσει τον απαραίτητο αριθμό μόνιμων διορισμών για τους ΠΕ06. Πώς θα δικαιολογήσει την πρόσληψη περισσότερων από 2000 εκπαιδευτικούς ΠΕ06 ως πλήρους ωραρίου ΠΑΛΙ; Είναι στατιστικά και μαθηματικά αδύνατο, σύμφωνα και με έγκυρες πληροφορίες από ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ, όλες αυτές οι προσλήψεις να καλύπτουν αποκλειστικά λειτουργικά κενά. Για μια ακόμα φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. χρησιμοποιεί τον περιβόητο αλγόριθμο υπολογισμού ωρών και κενών. Πώς μπορεί ένας αλγόριθμος να δώσει σωστά κι έγκυρα αποτελέσματα όταν η ανατροφοδότησή του βασίζεται σε λάθος στοιχεία και άκυρα νούμερα; Δεν είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες η παραδοχή ότι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την διδασκαλία των Αγγλικών, είναι ξεκάθαρα θέμα πολιτικής βούλησης.
Θεωρούμε οφθαλμοφανές το γεγονός ότι το μάθημα των Αγγλικών δεν αντιμετωπίζεται με βάση τις αρχές της νομιμότητας και της ισονομίας αφού όχι μόνο τα κενά μας δεν ενημερώθηκαν με βάση τις πραγματικές αυξημένες ανάγκες ενώ ταυτόχρονα εξαιρέθηκαν και από την σωστή διερεύνηση και σύσταση νέων οργανικών κενών. Παρατηρούμε με θλίψη οι οργανικές μας θέσεις να γίνονται πιόνια για παιχνίδια στην πολιτική σκακιέρα. Ποιοι και γιατί υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις και παρεμβάσεις στερώντας την σωστή διδασκαλία των Αγγλικών από τους μαθητές του Δημόσιου Σχολείου, οδηγώντας τις οικογένειες αυτών σε αναζήτηση δυσβάσταχτων οικονομικών λύσεων και έμμεσα εξυπηρετώντας άλλες καταστάσεις;
Το διακύβευμα είναι τεράστιο και το όραμα για ένα σύγχρονο σχολείο αντίστοιχο των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας στο οποίο η διδασκαλία των Αγγλικών πρέπει να έχει εξέχουσα θέση, σύμφωνα με όλες τις πρόσφατες έρευνες, ΔΕΝ μπορεί να αποτελεί όνειρο και να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά. Πότε θα σταματήσει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να παίζει παιχνίδια με την επαγγελματική και την προσωπική μας ζωή; Διεκδικούμε την άμεση κάλυψη του συνόλου των επικαιροποιημένων κενών οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ06-ΑΓΓΛΙΚΑ με μόνιμους διορισμούς οι οποίοι να αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές ανάγκες.
Έχουμε βαρεθεί να είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Ήρθε η ώρα να δούμε άλλη ταινία!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη