Εκπαιδευτικοί: Μαζικές συγκεντρώσεις για νεοδιόριστους, αξιολόγηση και συγχωνεύσεις τμημάτων
Alexandros Michailidis / SOOC
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών αύριο Τετάρτη

Σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας προχωρούν αύριο, Τετάρτη 28 Αυγούστου, εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, ζητώντας μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, αλλά και διαμαρτυρόμενοι για την αξιολόγηση, τις συγχωνεύσεις τμημάτων των σχολείων και τη σχολική στέγη.

Τα καλέσματα

Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε. στηρίζει και καλεί στην

Παράσταση Διαμαρτυρίας

εκπαιδευτικών σωματείων της Θεσ/νίκης (Σ.Ε.Π.Ε. Λαγκαδά, Β΄ Σ.Ε.Π.Ε.,  Γ΄ΕΛΜΕ)

για τις μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και ενάντια στον αυταρχισμό της εκπαιδευτικής ιεραρχίας

Τετάρτη 28 Αυγούστου,

-10π.μ., Δ/νσεις Π.Ε. και Δ.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης  (Μονή Λαζαριστών)

-12μεσ. Δ/νση Π.Ε. Ανατολικής Θεσ/νίκης (Κατσιμίδη και Αγ. Δημητρίου)

Μονιμοποιήσεις

Το κάλεσμα της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

Τετάρτη 28/8 στις 6μ.μ

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στη συνέχεια των προσπαθειών που έγιναν το καλοκαίρι με παρεμβάσεις στο Δήμο, στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την  "έξωση" των Διαπολιτισμικών σχολείων από το κτίριό τους και την μετεγκατάστασή τους βιαστικά και χωρίς σχέδιο σε άλλα σχολεία, ζήτησε να παρέμβει στην ειδική συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής την Τετάρτη 28/08  στις 6μ.μ. και καλεί τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω και μέσα στο δημαρχείο.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ και οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουμε τη διαδικασία και δε συναινούμε στη βίαιη και χωρίς προγραμματισμό μεταφορά των Διαπολιτισμικών σχολείων που αποφασίστηκε εσπευσμένα και δια περιφοράς από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 12/8 με αποτέλεσμα εργολαβικά  συνεργεία να έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες παρεμβάσεων με γυψοσανίδες στα σχολεία υποδοχής  και μάλιστα χωρίς να υπάρχει επαρκής χώρος να μεταστεγαστούν στα σχολεία υποδοχής.

     Το ζήτημα της σχολικής στέγης στην Θεσσαλονίκη δεν εμφανίστηκε ξαφνικά τους τελευταίους μήνες. Είναι διαχρονικό και αποτέλεσμα της χρόνιας αδιαφορίας όλων των κυβερνήσεων. Είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες η ηλικία των σχολικών κτιρίων της πόλης, τα όρια ζωής των λυόμενων κτιρίων, οι αναγκαίες επισκευές και συντηρήσεις που πρέπει και έπρεπε να γίνουν. Είναι τεράστιες οι ευθύνες Κυβέρνησης – Περιφέρειας – Δήμων για την ολιγωρία τους τόσα χρόνια.                                                                                              Προσωρινά ήταν τα προκάτ σχολεία από τον σεισμό του '78, αλλά λειτουργούν επί σχεδόν μισό αιώνα (Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ, 31ο Γυμνάσιο, 1ο ΓΕΛ), προσωρινά μεταφέρονται και «κλείνουν» σχολεία όπως το Διαπολιτισμικό, το Ειδικό κλπ. Έτσι το προσωρινό γίνεται διαχρονικό και τις περισσότερες φορές μόνιμο.

     Σίγουρα όλοι μας θέλουμε να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των λυόμενων σχολείων, όμως δεν μπορεί να αποτελεί λύση η κατεδάφισή τους, χωρίς να έχει αρχίσει η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Αυτό που δε θέλουμε όμως είναι να μεταστεγαστούν  τα σχολεία όπως-όπως και αυτή η "προσωρινή" λύση να γίνει οριστική όπως έγινε και με άλλα σχολεία. Οι υποσχέσεις για την ανέγερση νέων κτιρίων είναι χωρίς αντίκρισμα αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα, ούτε έχουμε δει ακόμη κανένα σχέδιο.

     Αλήθεια ποιο είναι το σχέδιο μεταστέγασης, αν βέβαια υπάρχει,  για τα εναπομείναντα προκάτ σχολεία όπως το 31ο Γυμνάσιο και το 1ο ΓΕΛ όταν θα έρθει η ώρα τους να μεταφερθούν; Μήπως θα εφαρμοστεί και σε αυτά άρον-άρον και στη λογική του κόστους – οφέλους η «λύση» της γυψοσανίδας;

     Σήμερα, με την επίσημη πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ να κλείνει και να συγχωνεύει τμήματα και σχολεία, μειώνονται οι ελπίδες να χτιστούν νέα σχολικά κτίρια. Επιτακτική είναι η ανάγκη να εξασφαλιστεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης κρατική χρηματοδότηση και να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανέγερση νέων σχολείων (στα υπάρχοντα ή σε άλλα οικόπεδα στην ίδια περιοχή) με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές προδιαγραφές που θα καλύπτουν  τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος                                                                         Ο Γραμματέας

Τραγάκη  Δήμητρα                                                      Γαζάκης Αντώνης

ΔΙΠΕ Αθήνας

Το κάλεσμα της Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ!

 Μπαράζ εκφοβισμού και απειλών για πειθαρχικές διώξεις έχουν εξαπολύσει τελευταία  Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Ροδόπη,Κιλκίς Χανιά, Αθήνα,Λάρισα) ενάντια σε συναδέλφους που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή του κλάδου από την αξιολόγηση. Οι συνάδελφοι καλούνται ατομικά  να δηλώσουν συμμετοχή στην αξιολόγηση, αλλιώς θα τους ασκηθεί πειθαρχική δίωξη

Οι παραπάνω ενέργειες αποτελούν σοβαρή αντιδημοκρατική κλιμάκωση στην πορεία εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της  κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργείου. Φανερώνουν τις διαθέσεις του υπουργείου να δημιουργήσει κλίμα  τρομοκρατίας απέναντι στο κλάδο των εκπαιδευτικών που αγωνίζεται ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και εκπαιδευτικών μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης»

Στη περιοχή μας, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας  κ. Πιερρή την Τρίτη 20/8 κάλεσε για δεύτερη φορά τους διευθυντές Ντάφλο Γιώργο του 19ου Γυμνάσιου Πάτρας και Καζάκου Μαρία του ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας, και τους ανακοίνωσε ότι αν δεν δηλώσουν ότι θα προχωρήσουν στην αξιολόγηση, θα προχωρήσει άμεσα στην καθαίρεση τους από την θέση του διευθυντή! Η διευθύντρια εκπαίδευσης επιλέγει να υλοποιήσει εν μέσω θέρους, πρώτη σε όλη την Ελλάδα, και πριν το άνοιγμα των σχολείων τις αυθαίρετες εγκύκλιους και προφορικές εντολές του ΓΓ του υπουργείου παιδείας κ. Κατσαρού, αφού οι δύο συνάδελφοι δεν αξιολόγησαν επειδή συμμετέχουν στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ.

Οι δύο συνάδελφοι διευθυντές έχουν δηλώσει με όλους τους δυνατούς τρόπους και κατ’ επανάληψη ότι  συμμετέχουν στην Απεργία Αποχή που έχει κηρύξει ο κλάδος ενάντια στην Αξιολόγηση και την διάλυση του δημόσιου σχολείου. Στην περιοχή μας υπάρχει η Απεργία Αποχή που έχει κηρύξει το σωματείο μας η Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ από 26-3-2024 και η Απεργία Αποχή από της ΑΔΕΔΥ από 15-7-2024 οι οποίες είναι σε ισχύ και δεν υπάρχει δικαστική απόφαση που να τις βγάζει παράνομες! Το υπουργείο και η διεύθυνση προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν τους απεργούς εκπαιδευτικούς, δεν διστάζουν να καταπατήσουν το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας. Είναι η πρώτη φορά στα μεταπολιτευτικά χρόνια που δημόσιοι υπάλληλοι τιμωρούνται επειδή συμμετέχουν σε απεργία!

Γι αυτό:

Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι οι συναδέλφισσες/οι είναι απεργοί και προστατεύονται από το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα! Όσες, όσοι το παραβλέψουν έχουν προσωπική ευθύνη  και θα το αντιμετωπίσουμε με κάθε συνδικαλιστικό, νομικό και πολιτικό τρόπο.

Καλούμε την Τετάρτη 28-8-2024 και ώρα 10:30 τους συναδέλφους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της ΔΔΕ Αχαΐας Γιαννιτσών 5. Στη διαμαρτυρία καλούμε να παρευρεθούν εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΑΔΕΔΥ και του εργατικού κέντρου Πάτρας.

Καλούμε το Δημοτικό συμβούλιο, την Ένωση γονέων, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και τα σωματεία εργαζομένων της περιοχής να πάρουν θέση για το θέμα.

Καλούμε τα πολιτικά κόμματα να πάρουν θέση και να προβούν στις δικές τους ενέργειες.

Απαιτούμε από τα μέλη των συμβουλίων επιλογής και των υπηρεσιακών συμβουλίων να μη συνεργήσουν στην καθαίρεση των διευθυντών    ούτε και στην αντικατάσταση τους.

Ζητούμε από τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους πίνακες επιλογής, σε περίπτωση καθαίρεσης των δύο συναδέλφων διευθυντών να μην δεχτούν να αναλάβουν καθήκοντα στην θέση τους. Οι θέσεις δικαιωματικά ανήκουν στους δύο συναδέλφους διευθυντές.

ΤΟ  ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΚΤΗΘΕΙ ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑ.

ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ-Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΕΙ ΠΙΣΩ

Όλοι και όλες την Τετάρτη 28-8 και ώρα 10:30 στην ΔΔΕ

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Δημόπουλος Βασίλειος                                                            Παπαδέας Επαμεινώνδας                     

Το κάλεσμα της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!
Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα!

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΔΕ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, ΣΤΙΣ 11 π.μ.

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.

Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο  myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι μαθητές, ούτε η πρόβλεψη που κατατέθηκε στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου.

Οι οδηγίες αυτές παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν Τ.Ε. ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών. Προωθείται η μείωση των τμημάτων και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά, καταπατώντας βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται προς τις διευθύνσεις και τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να υπάρχει μία θέση ανά τάξη και ούτε καν ανά τμήμα.

Προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων να γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, με μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με μετακινήσεις μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, με κατάργηση της παράλληλης και τμημάτων ένταξης, με υποχρεωτικές μετακινήσεις στη 2η ξένη γλώσσα. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται. Μόνο στη ΔΔΕ Κέρκυρας και χωρίς να έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας, με έγγραφο στις 20/8/24 κόβονται 18 τμήματα Γενικής Παιδείας και 14 τμήματα Πληροφορικής – Τεχνολογίας, χωρίς να λογαριάζουμε καν τα ΕΠΑΛ και τις βίαιες αλλαγές που θα γίνουν στη 2η ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια, αφού το κόψιμο των τμημάτων Γ.Π., οδηγεί και σε κόψιμο τμημάτων Γαλλικών – Γερμανικών.

Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» εκατοντάδες τμήματα είναι τόσο μεγάλη που οι εντολές, προφορικές ή γραπτές, από περιφερειακούς δ/ντες δίνονται στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και δε θυμίζουν διοικητικές υπηρεσίες αλλά στρατιωτικά παραγγέλματα!!!

Για την κατάσταση αυτή σοβαρότατη ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που καθυστέρησε την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών και έτσι να φτάνουμε στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων και η προθυμία τόσο του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, όσο και του ΔΔΕ Κέρκυρας, θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις μαθητές/τριες στις τάξεις, καταργεί παράλληλες και τμήματα ένταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν  λειτουργικά υπεράριθμοι/ες αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.

Γνωρίζουμε πολύ καλά, όσοι δουλεύουμε στην εκπαίδευση, πως ο αριθμός των μαθητών θα αλλάξει αναπόφευκτα, ύστερα από την ολοκλήρωση των εγγραφών και των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου. Εύλογα, επομένως, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ο περιφερειακός Δ/ντής, οφείλουν να απαντήσουν σύμφωνα με ποιο αριθμό  θα γίνουν οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, «με τον  κολοβό» από το Υπουργείο ή με τον πραγματικό που διαμορφώνεται  με τα δεδομένα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Και τι σημαίνει αυτό για τη λειτουργία των σχολείων, αφού θα υπάρξει καθυστέρηση στην κάλυψη των αναγκών τους;

 Τα τοπικά στελέχη της Εκπαίδευσης γνωρίζουν πολύ καλά τα προβλήματα: τις άθλιες σχολικές κτιριακές υποδομές, την απουσία αντισεισμικού ελέγχου και πυροπροστασίας (ελλείψει οικοδομικών αδειών των σχολικών κτιρίων), τις μεγάλες ανάγκες σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, υποστηρικτικό επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές) και προσωπικό καθαριότητας. Γνωρίζουν επίσης τη γενικότερη υποβάθμιση της ζωής των πολιτών (έλλειψη νερού, διακοπές ρεύματος,  άθλιο οδικό δίκτυο, κλπ). Παρ’ όλα τα παραπάνω, οι ιθύνοντες της εκπαίδευσης συνεργούν στο να σαρδελοποιούνται οι μαθητές σε τμήματα  27 και 28 μαθητών, παραγνωρίζοντας ακόμα και τις προβλεπόμενες από το νόμο τηρούμενες αποστάσεις των μαθητών μέσα στη σχολική αίθουσα.

Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΙΑΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Ως εδώ!!!

Τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού. Να γίνουν σεβαστές οι αρχικές προτάσεις των σχολείων, μια και τα σχολεία γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, τις ανάγκες τους.

Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α - Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις  υπόλοιπες τάξεις

20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.

Ένα τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις - τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).

Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που έγιναν μέσα στο καλοκαίρι ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας θα πυκνώσει τις κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα στη ΔΔΕ Κέρκυρας και  στην ΠΔΕ Ιονίων Νήσων, για να αποτραπεί το αντιεκπαιδευτικό «έγκλημα». Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να καταγγείλουν τα μέτρα αυτά και να οργανώσουν κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Τους Συλλόγους Γονέων, τις Ενώσεις Γονέων, τα 15μελή, τα σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, να οργανώσουν τον αγώνα τους και από κοινού με τα εκπαιδευτικά σωματεία να δώσουμε τη μάχη ενάντια στην καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, στην 1η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο κόψιμο των τμημάτων.

Τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων του Νησιού να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο «πετσόκομμα» των τμημάτων.

ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΔΕ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, ΣΤΙΣ 11 π.μ.

Δε αφήσουμε να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών στη λογική του κόστους!

Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιας - Ιθάκης

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ  ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ!
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ!

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.

Ίδια εικόνα παρουσιάζεται και στο νησί μας, όπου το Υπουργείο Παιδείας περιέκοψε 12 τμήματα (πέρυσι τα τμήματα που απορρίφτηκαν ήταν 7-κάθε φέτος και «καλύτερα»…!!) επομένως θα υπάρξουν τμήματα με 25 και πάνω μαθητές με  αποτελέσματα :

-Μεγάλη επικινδυνότητα σε περίπτωση σεισμού : δεν πήραν υπόψη την σεισμικότητα του νησιού. Όχι μόνο δεν παίρνουν ολοκληρωμένα μέτρα για αντισεισμικούς ελέγχους, αλλά στέλνουν τους μαθητές  σε σχολικές αίθουσες. από στις οποίες δεν θα μπορούν να βγουν με ασφάλεια σε περίπτωση σεισμού. 

-Υποβάθμιση της  εκπαιδευτικής διαδικασίας. Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό, ιδιαίτερα σε τμήματα που περιλαμβάνουν μαθητές ειδικής αγωγής (είναι γνωστό ότι αυτοί οι μαθητές δεν παρακολουθούν τμήματα ένταξης για όλα τα μαθήματα (όπως φυσική, χημεία κλπ). Η εκπαιδευτική διαδικασία, αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί.

- Επιπτώσεις στην υγεία των μαθητών, λόγω αυξημένου κινδύνου μετάδοσης νοσημάτων. Ιδιαίτερα σε τμήματα όπου οι 25 μαθητές και πάνω μαθητές θα στριμώχνονται μέσα σε κοντέινερ, εκτός από την υποβάθμιση της παιδαγωγικής διαδικασίας, κινδυνεύει η υγεία των μαθητών αφού ήδη τα κοντέινερ έχουν αποδειχτεί ακατάλληλα για σχολικές τάξεις : είναι αδύνατο να γίνει μάθημα σε περίπτωση κακοκαιρίας, και το περιβάλλον είναι ανθυγιεινό.

-Ευρύτερη αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων : ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.

-Επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία, για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτές/τριες  που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.  Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

-Ανατροπή του  προγραμματισμού της ζωής των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ήδη έχουν τοποθετηθεί σε σχολεία από προηγούμενη συνεδρίαση  ΠΥΣΔΕ.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες.

Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως κόστος . Ως εδώ!!!

Τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων.

Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Να υπάρχουν 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.

Να εφαρμοστούν και να επικαιροποιηθούν οι νόμοι που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

Να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

Να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Να μονιμοποιηθούν όλοι/ες οι αναπληρωτές/τριες.

Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

Δε θα αφήσουμε να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών στη λογική του κόστους!

Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 28/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικος
Αξιολόγηση: Αλληλεγγύη όλων των καθηγητών σχολείου στη Διευθύντριά τους που απειλείται με καθαίρεση
Εκπαιδευτικοί: «Με μεγάλη απογοήτευση και θυμό πληροφορηθήκαμε ότι μια τόσο άξια και πλέον κατάλληλη για τις ιδιαιτερότητες του ειδικού σχολείου μας...
Αξιολόγηση: Αλληλεγγύη όλων των καθηγητών σχολείου στη Διευθύντριά τους που απειλείται με καθαίρεση
nosokomeiaa
Τον Σεπτέμβριο οι προκηρύξεις για θέσεις γιατρών σε νησιά και άγονες περιοχές με τα νέα κίνητρα: Εν αναμονή της ΚΥΑ
Τι προβλέπουν τα κίνητρα για τους γιατρούς – Από την κυβέρνηση διαβεβαιώνουν πως θα εξασφαλιστεί και στέγη για το ιατρικό προσωπικό
Τον Σεπτέμβριο οι προκηρύξεις για θέσεις γιατρών σε νησιά και άγονες περιοχές με τα νέα κίνητρα: Εν αναμονή της ΚΥΑ