Θέμα: Σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Άρθρο 39 του νομοσχεδίου: Θέματα Ειδικής Αγωγής
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του την Τρίτη 4/12/2012 μεταξύ άλλων θεμάτων συζήτησε και τις διατάξεις που περιγράφονται στο πρόσφατο σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα το άρθρο 39. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39 (ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση για την κατοχύρωση δικαιώματος μετάθεσης και για τα οποία αναμένουμε την τελική τους ρύθμιση.)
Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και τρεις μήνες και πολλές δομές ειδικής αγωγής εξακολουθούν να υπολειτουργούν λόγω της υποστελέχωσής τους ( ελλείψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τις ειδικότητες.) Η υποχρηματοδότηση που σκιάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, πληγώνει ευθέως και την Ειδική Αγωγή. Επί πλέον τα ειδικά Σχολεία έχουν σοβαρότατα προβλήματα με τις μεταφορές ενώ ταυτόχρονα εκατοντάδες παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης μένουν αβοήθητα.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικής Αγωγής μειώθηκαν φέτος κατά 30% ενώ προβλέπεται περαιτέρω μείωση του αριθμού προσλήψεων την επόμενη χρονιά. Ούτε λόγος βέβαια δε γίνεται για τον περιβόητο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ο οποίος είναι σε εκκρεμότητα για 10 περίπου χρόνια, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΚΑΙ της ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ.
Κι αντί το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει σοβαρά πάνω από τα προβλήματα Ειδικής Αγωγής, προωθεί μέσω του άρθρου 39 την περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
Ουσιαστικά:
· Προχωρεί σε κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής μέσω του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των δομών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. που θα κατατεθεί προς ψήφιση με συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή. Είναι, ουσιαστικά, οι ίδιες διατάξεις που προωθούσε, με αντίστοιχο σχέδιο νόμου, η τέως Υπουργός κυρία Διαμαντοπούλου και αποσύρθηκαν λόγω των έντονων αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
· Υποβαθμίζει το ρόλο των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., σχεδιάζοντας μια νέα υποδομή των ΕΔΕΑΥ τα οποία είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο βάθος της διάγνωσης και της υποστήριξης των μαθητών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
· Υποβαθμίζει το θεσμό των τμημάτων ένταξης αφού και από φέτος ήδη υπάρχουν δάσκαλοι Ε.Α.Ε. που εξυπηρετούν περισσότερα του ενός τμήματα ένταξης.
· Υποβαθμίζει σε σημαντικό βαθμό το θεσμό της παράλληλης στήριξης αφού οι δάσκαλοι Ε.Α.Ε. εξυπηρετούν παράλληλα 2-3 μαθητές και σε διαφορετικά σχολεία. Ας επισημανθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις ο δάσκαλος παράλληλης στήριξης προέρχεται από τη γενική αγωγή δίχως τις απαραίτητες γνώσεις.
· Στην περίπτωση του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κλπ.) η ΕΔΕΑΥ έχει δικαίωμα να ζητήσει τη συμμετοχή του Ε.Ε.Π. με αποτέλεσμα να απουσιάζουν και αυτοί με τη σειρά τους από τα Ειδικά Σχολεία.
Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:
· Με τις συνεχιζόμενες πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών επιχειρείται η περαιτέρω υποβάθμιση του έργου που επιτελείται στα Ειδικά Σχολεία καθώς αποδυναμώνεται το εκπαιδευτικό δυναμικό τους με τους περιοδεύοντες ειδικούς.
· Είναι ορατός ο κίνδυνος, λόγω της υπολειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., να παρεισφρήσουν οι ιδιώτες στην αξιολόγηση και την εξωσχολική υποστήριξη, καθώς οι δημόσιοι φορείς (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑΕ και δήμοι) δε θα είναι σε θέση να παρέχουν επαρκείς υπηρεσίες.
· Καταγγέλλει τη διαχρονικά αποσπασματική και ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων της Ειδικής Αγωγής από τις Πολιτικές Ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας (Ν.2817/01, Ν.3699/08 και τώρα το άρθρο 39).
· Απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να μην προωθήσει για ψήφιση τις ρυθμίσεις αυτές αλλά να αρχίσει άμεσα ένας ουσιαστικός διάλογος – επιτέλους – για τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
· Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και μετά από διάλογο, στις απαραίτητες διορθώσεις, γιατί αν ψηφιστούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 39, ως έχουν, είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.
· Καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στην προκήρυξη διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ως αναπόσπαστο κομμάτι της Γενικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό είναι σε συνεχή επαφή με τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής αλλά και με τους αδιόριστους αποφοίτους των αντίστοιχων Παιδαγωγικών Τμημάτων και καλύπτει συνδικαλιστικά τις κινητοποιήσεις τους.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη