Thumbnail

 

Για τις νέες περιοχές μετάθεσης των καθηγητών και για τη μοιρασιά των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική διάσταση

 

Απόστολος Πανίδης, [email protected]

Βασίλης Συμεωνίδης, [email protected]

 

Ανάμεσα στα άλλα πολλά που συμβαίνουν κατά το τελευταίο διάστημα είναι και η συστηματική απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι όλα ήταν όπως θα έπρεπε, δηλαδή σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και όλων των εμπλεκόμενων, δηλαδή ένας χώρος ουσιαστικής παιδείας.

Όμως, έχουμε συστηματικούς σχεδιασμούς ενός νέου τοπίου που εξοβελίζει οτιδήποτε υγιές υπάρχει στα σχολεία. Τελευταίο δείγμα αυτής της πολιτική είναι ο επανακαθορισμός των περιοχών μετάθεσης για τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρακτικά πρόκειται για διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων εντός των οποίων μπορεί να μετακινηθούν καθηγητές.

Για παράδειγμα, μέχρι τώρα ο νομός Δράμας διαιρούνταν σε τρεις περιφέρεις, Α’ με τα σχολεία της πόλης, Β’ με τα σχολεία της πεδινής περιοχής και Γ’ με τα σχολεία του ορεινού όγκου. Ανάλογα με τη μοριοδότησή τους (χρόνια υπηρεσίας, υπηρεσία σε δυσπρόσιτες περιοχές, κλπ) οι καθηγητές τοποθετούνται οργανικά σε ένα σχολείο για να καλύψουν αντίστοιχες ανάγκες και μια πιθανή μετακίνησή τους για συμπλήρωση ωραρίου ή άλλους λόγους, γίνεται στην ίδια περιοχή. Με το ΦΕΚ 3437/ 24-12-2012 νομός Δράμας γίνεται μία περιοχή. Δηλαδή, από την επόμενη χρονιά ίσως ορισμένοι εκπαιδευτικοί αναγκαστούν να μετακινούνται σε σχολεία όλου του νομού, ας πούμε ένα παράδειγμα, ένας καθηγητής μπορεί να πηγαίνει τη μία μέρα στο Καλαμπάκι, την επόμενη – ή και την ίδια – στο Παρανέστι, την τρίτη κάπου αλλού. Το επόμενο βήμα απορρύθμισης είναι η κατάργηση των οργανικών θέσεων με συνέπεια την πλήρη ελαστικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών. Ποια είναι όμως τα προβλήματα που ανακύπτουν; Τι σημαίνει αυτό για τη λειτουργία των σχολείων και ποια είναι η εκπαιδευτική διάσταση του;

Πέρα από την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των εργασιακών συνθηκών μιας μεγάλης μερίδας υπαλλήλων (στο νομό Δράμας είναι πάνω από 700), ο σχεδιασμός αυτός δεν υπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών. Αντίθετα, ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα δεν θα είναι συνεχώς στο σχολείο τους, δεν θα είναι ένα οικείο πρόσωπο που θα μπορούν να βρουν κάθε μέρα, δεν θα είναι ο καθηγητής τους έτσι όπως ανθρώπινα τον βλέπουν καθημερινά, αλλά ένας επισκέπτης. Ο ίδιος δε θα νιώθει οργανικά δεμένος με έναν χώρο, συναδέρφους και μαθητές, αλλά ένας επισκέπτης που διεκπεραιώνει τη διδασκαλία χωρίς να μπορεί να νοιαστεί για το πλαίσιο και τις μαθησιακές ανάγκες, χωρίς να μπορεί να συζητήσει με τους συναδέρφους του για τα ποικίλα προβλήματα που ανακύπτουν, χωρίς να μπορεί να βοηθήσει στη λύση τους, χωρίς να μπορεί να συμμετέχει σε αποφάσεις, χωρίς να μπορεί να αναλαμβάνει εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην οπτική του Υφυπουργού δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο για τη λειτουργία των σχολείων την οποία επικαλείται, προφανώς επειδή αντιλαμβάνεται τα σχολεία σαν φτηνό χώρο εγκλωβισμού εφήβων1. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και η συγκυβερνητική ΠΑΣΚ προσποιείται την μωρά παρθένα και καταγγέλλει  ότι ο επανακαθορισμός των περιοχών μετάθεσης «έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη πρόβλημα»2.Η κυβερνητική ΔΑΚΕ δεν ασχολείται3.

Αν προσέξουμε ακόμα ένα σημείο της εκπαιδευτικής πολιτικής, θα ανακαλύψουμε μια συγκεκριμένη πραγματικότητα.. Στις 2 Ιανουαρίου το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους νέους διευθυντές των δεκατριών περιφερειών εκπαίδευσης4. Οι μοιρασιά ανάμεσα στους συγκυβερνώντες είναι ακριβής και κομματικά «δίκαιη» σύμφωνη με τα ποσοστά της συγκυβέρνησης: Ν.Δ. επτά διευθυντές· ΠΑΣΟΚ τέσσερις και ΔΗΜΑΡ δύο. Ακόμα και η συγκυβερνητική ΠΑΣΚ προσποιείται την αθώα και καταγγέλει «το μοίρασμα του κράτους με κομματικά κριτήρια»5. Η κυβερνητική ΔΑΚΕ δεν ασχολείται6. Μόνο γκρινιάζει για την άδικη μοιρασιά ανάμεσα σε δακίτες της πρωτοβάθμιας και δακίτες της δευτεροβάθμιας7. Είναι φανερό τι κρύβεται πίσω από τις εξαγγελίες για αξιοκρατία. Από τις συγκρούσεις που προκαλεί η μοιρασιά καταλαβαίνουμε ποιο είναι το ενδιαφέρον και τα κριτήρια των σχεδιασμών στην εκπαίδευση.

 

1. http://esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/yfypoyrgos-paideias-nteliberi-ekpaideytikoys

2. http://www.pask.gr/index.php/anakoinoseis/90-anakoinosi-gia-ti-sygxonefsi-perioxon-metathesis

3. http://www.dakeme.gr/index2.html

4. http://esos.gr/uploads/dthmia/ya_per_dntes_130102.doc

5. http://www.pask.gr/index.php/anakoinoseis/87-anakoinosi-gia-tin-epilogi-neon-perifereiakon-diefthynton-ekpaidefsis

6. http://www.dakeme.gr/index2.html

7. http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=23616

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νεροτσουλήθρα
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του
Κατά την έρευνα που του έγινε στην κατοχή του εντοπίστηκε και ένα μαχαίρι μήκους 12 εκατοστών 
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του