Thumbnail
Η αξιολόγηση είναι στη σημερινή συγκυρία ένα μέσο για να τροποποιηθούν ριζικά οι συσχετισμοί δύναμης ανάμεσα στην κυρίαρχη κοινωνική και πολιτική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.

 

Και η πιο μεγάλη πορεία ξεκινά με ένα μικρό βήμα

            Η αξιολόγηση είναι στη σημερινή συγκυρία ένα μέσο για να τροποποιηθούν ριζικά οι συσχετισμοί δύναμης ανάμεσα στην κυρίαρχη κοινωνική και πολιτική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Ευρύτερα, αξιολόγηση δεν είναι μια ουδέτερη τεχνική διαδικασία με στόχο τη βελτίωση εκπαιδευτικών ή άλλων διαδικασιών. Αντίθετα είναι ένας μηχανισμός ελέγχου, ιεράρχησης – κατηγοριοποίησης και διαμόρφωσης των συνθηκών για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες κερδοφορίας του κεφαλαίου. Όλα πρέπει να υποταχθούν στην αγορά (ενέργεια, υγεία, κατοικία, μόρφωση), ώστε αφενός το κόστος να το επωμίζεται ο κάθε εργαζόμενος μόνος του, χωρίς δυνατότητα συλλογικής διαπραγμάτευσης, και αφετέρου να τίθεται η εργατική δύναμη, το κοινωνικό κεφάλαιο και οι ανθρώπινες συνειδήσεις στη διάθεση της ευρύτερης αναπαραγωγής του συστήματος.

            Έτσι, στον εκπαιδευτικό χώρο η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, εφόσον εφαρμοστούν στην πράξη, θα ακυρώσουν ακόμα και τα ψήγματα του συστήματος δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης που έχουν απομείνει. Η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων θα κατοχυρώσει ότι το κράτος δεν έχει την υποχρέωση να εξασφαλίζει οικονομικούς πόρους, εκπαιδευτικό προσωπικό και ενιαία προγράμματα σπουδών για όλα τα σχολεία. Η κάθε σχολική μονάδα θα οφείλει να επιβιώσει ανταγωνιζόμενη τις άλλες και εξασφαλίζοντας πόρους με αγοραίους τρόπους – χορηγίες, δωρεάν εργασία υπέρ των επιχειρήσεων, κ.α. Από την άλλη πλευρά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα καταστείλει τις όποιες δυνατότητες κριτικής αντιμετώπισης της εργασίας και του ρόλου του από τον εκπαιδευτικό, θα τυποποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία καθιστώντας την μετρήσιμη (για την αγορά) και θα εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών με καταστροφικές συνέπειες για τη δυνατότητα ανάπτυξης συλλογικών αντιστάσεων. Ο γονέας – πελάτης θα αυταπατάται ότι έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το «καλύτερο» για το παιδί του, δυνατότητα που εκ των πραγμάτων θα εξαρτάται άμεσα από την ταξική του θέση και την οικονομική του άνεση.

            Τρία χρόνια αγώνων του εργατικού και λαϊκού κινήματος στη χώρα μας έχουν αφήσει πολύτιμη παρακαταθήκη και εμπειρία, πρόσφορη για αξιοποίηση στις παρούσες συνθήκες σύγχυσης και αποθάρρυνσης. Παρά την ύπαρξη δυσμενών συσχετισμών εις βάρος μας (προπαγάνδα κυβέρνησης και μέσων ενημέρωσης) και με δεδομένο ότι και οι ιθύνοντες ακροβατούν σε τεντωμένο σκοινί, παρά το γεγονός ότι τα ηγετικά κλιμάκια του συνδικαλιστικού κινήματος ούτε θέλουν ούτε μπορούν να εμπνεύσουν και να οργανώσουν την πάλη μας, εμείς θα δώσουμε αυτή τη μάχη, όχι για την τιμή των όπλων αλλά για να νικήσουμε, όχι με τρόπο τυφλό και απελπισμένο αλλά με έλλογο σχέδιο και συνείδηση των πράξεών μας. Θα αντιμετωπίσουμε πρώτα το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αναδεικνύοντας τη δυνατότητά μας να λειτουργήσουμε με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο στο επίπεδο των συλλόγων διδασκόντων. Στη συνέχεια ή και παράλληλα, βήμα-βήμα θα επιχειρήσουμε να μπλοκάρουμε τις διαδικασίες υλοποίησης της αξιολόγησης, αρχίζοντας από τα σεμινάρια των διευθυντών σε επίπεδο νομού. Παράλληλα, το σωματείο πρέπει να συνεχίσει να απευθύνεται στους συναδέλφους αλλά και γενικότερα στην τοπική κοινωνία, ώστε να φανεί η κοινωνική ζημιά που προκαλεί η αξιολόγηση.

19.3.2013                                                            Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Κέρκυρας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα