ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Να παραπλανήσει ότι τάχα αλλάζει τους όρους του μνημονίου επιχείρησε ο υπουργός Παιδείας, την ώρα που με την τοποθέτησή του εισηγούνταν μνημονιακές δεσμεύσεις
Την παραπλάνηση και το ψέμα χρησιμοποίησε ως εργαλεία ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, που μιλώντας χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ισχυρίστηκε ότι από τη διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ κατορθώθηκε η αλλαγή των όρων του μνημονίου σχετικά με την έκθεση του 2011. Χτες, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων είχαν προσκληθεί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ και της Συνομοσπονδίας των γονιών ΑΣΓΜΕ, στο πλαίσιο του «διαλόγου» της κυβέρνησης για την Παιδεία.
Ο υπουργός προσπάθησε να εξηγήσει τι είναι αυτό που άλλαξε από τους όρους του μνημονίου και είπε ότι συμφωνήθηκε με τον ΟΟΣΑ ότι «η συζήτηση δεν πρέπει να είναι μία συζήτηση διεκπεραιωτική, μία συζήτηση που δεν λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα του σχολείου και που, όπως λέγεται στο μνημόνιο, θα ήταν η αξιολόγηση της αξιολόγησης της έκθεσης του 2011. Γιατί η έκθεση (...) αξιολογούσε το σχολείο πριν από την κρίση. Ενώ εμείς είμαστε τώρα στο σχολείο στην καρδιά της κρίσης. Αρα, τα στοιχεία που πρέπει να αξιολογήσουμε είναι διαφορετικά, πρέπει να ανασύρουμε και από την έκθεση αλλά και από την εκπαιδευτική εμπειρία ποια στοιχεία πρέπει να συζητήσουμε».
Ομως, αυτά που είπε ο υπουργός σε τίποτα δε διαφέρουν από τα όσα έχει υπογράψει η κυβέρνηση στο 3ο μνημόνιο, που λέει: «Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011. Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης (...) Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ» και με βάση αυτές τις συστάσεις θα εκπονηθεί σχέδιο δράσης και μέτρα που θα εγκριθούν για να μπουν σε ισχύ πριν το ακαδημαϊκό έτος 2016 - 2017.
Είναι φανερό ότι αυτά που είπε ο υπουργός δε διαφέρουν από τα όσα λέει το μνημόνιο, αφού και στη μία και στην άλλη περίπτωση για αξιολόγηση από κοινού με τον ιμπεριαλιστικό ΟΟΣΑ συζητάμε και για επικαιροποίηση της έκθεσης του 2011, όπου επικαιροποίηση φυσικά σημαίνει να λαμβάνονται υπόψη οι σύγχρονες συνθήκες, δηλαδή οι συνθήκες του σχολείου μέσα στην κρίση.
Επιπλέον, ο υπουργός έσπευσε ήδη στη χτεσινή του ομιλία να δείξει την ετοιμότητά του να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του μνημονίου, αφού προσπαθώντας να απαντήσει για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, έκανε λόγο για πλασματικά κενά και είπε χαρακτηριστικά: «Πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολειό με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα; Εχω και άλλα στοιχεία να πω (...) έχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά, εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο».Δείτε τώρα τι έχει υπογράψει η κυβέρνηση στο 3ο μνημόνιο, που λέει κατά λέξη: «Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018». Με άλλα λόγια,ο υπουργός στο πνεύμα και το γράμμα του μνημονίου προαναγγέλλει συγχωνεύσεις και ευθυγράμμιση των διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών με βάση τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ στο όνομα του εξορθολογισμού.
Στην ουσία, με παραπλανητικά συνθήματα ότι δήθεν αλλάζουν τους όρους του μνημονίου, ο υπουργός και με τη χτεσινή του τοποθέτηση υπερασπίστηκε την ουσία του μνημονίου για την Παιδεία και επιβεβαίωσε ότι ο δήθεν «διάλογος» της κυβέρνησης είναι προσχηματικός και πάνω σε δοσμένο πλαίσιο. Αυτό ακριβώς κατήγγειλε στην τοποθέτησή του και ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Βασίλης Τόγιας, που σημείωσε ότι «η κυβέρνηση μάς καλεί να συζητήσουμε πάνω σε ένα δεδομένο πλαίσιο, που καθορίζεται από το 3ο μνημόνιο και τη στρατηγική του ΟΟΣΑ, επιζητώντας στην ουσία τη νομιμοποίηση του 3ου μνημονίου και όποιων αλλαγών θα περάσει με βάση αυτό, στις συνειδήσεις των γονιών. Με λίγα λόγια, μας καλούν να διαλέξουμε το σκοινί με το οποίο θα κρεμάσουν τα παιδιά μας», τόνισε ο Β. Τόγιας και πρόσθεσε ότι «τα αποτελέσματα όλων των διαλόγων και των μεταρρυθμίσεων μέχρι τώρα τα νιώθουμε πολύ καλά στο πετσί μας κι έχουν οδηγήσει στην παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας Παιδείας και αύξηση των ταξικών φραγμών στην Εκπαίδευση».
Ακόμα, τόσο ο Β. Τόγιας όσο και ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής κατήγγειλαν την επιστολή του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, Κ. Γαβρόγλου, προς τους προσκεκλημένους εκπαιδευτικούς και γονείς, με την οποία τους ζητούσε να μη θέσουν στη συζήτηση τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους. «Και με αυτή την επιστολή την οποία στείλατε και την οποία καταγγέλλουμε, επιβεβαιώνεται η αρχική μας εκτίμηση και για το χαρακτήρα και για το ρόλο του διαλόγου ως ενός οχήματος συναίνεσης, ενσωμάτωσης και τελικά υποταγής της Εκπαίδευσης στη στρατηγική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, μια στρατηγική βέβαια που επιχειρεί να εναρμονίσει την Εκπαίδευση από πάνω μέχρι κάτω στις σημερινές ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γ. Δελής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη