Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

 

Της Αννας Ανδριτσάκη
 
Σε σαρωτική κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών εν όψει νέου κύματος συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων προχωρά με συνοπτικές διαδικασίες το υπουργείο Παιδείας. Με επείγουσα εγκύκλιο που εστάλη χθες στους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας «εν όψει των μεταβολών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σχολικού έτους 2013-2014», όπως αναφέρεται ρητά, το υπουργείο ζητεί μέσα σε δύο μέρες να καταγραφούν οι οργανικές θέσεις, με αιτιολόγηση μάλιστα της «αυξημένης οργανικότητας σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό».
 
Οι εκπαιδευτικοί, αντιδρώντας ακαριαία, ζητούν άμεση ανάκληση της εγκυκλίου, προειδοποιώντας για σκληρή σύγκρουση. «Κάθε περαιτέρω σκέψη για συρρίκνωση των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία θα βρει ολόκληρο τον κλάδο αλλά και την ελληνική κοινωνία αντιμέτωπους» αναφέρει η ΔΟΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε άμεσα.
 
Θεσμικές διαδικασίες
 
Παρακάμπτοντας τις ισχύουσες θεσμικές διαδικασίες, που για τέτοιες εκπαιδευτικές μεταβολές απαιτούν την εμπλοκή άλλων οργάνων (δημοτικών επιτροπών, υπηρεσιακών συμβουλίων) καθώς και μια περίοδο ικανή ώστε να εκδοθεί η απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση, αυτή τη φορά το υπουργείο Παιδείας υπερέβη ακόμα και εαυτόν. Τόσο γρήγορη και σε τέτοιο βάθος παρέμβαση αποτελεί -νέο- ρεκόρ. Η πίεση για την εξοικονόμηση προσωπικού εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς, για τις ανάγκες της οποίας δεν θα γίνουν διορισμοί παρά μόνον η πρόσληψη μόλις 2.000 αναπληρωτών (έναντι 12-15.000 κάθε χρόνο), οδηγεί πλέον σε σκανδαλώδη μέτρα.
 
Το σχέδιο, βέβαια, εφαρμόζεται από καιρό. Στο αυστηρό πλαίσιο του μεσοπρόθεσμου λειτουργεί το περιβόητο σύστημα επανατοποθέτησης εκπαιδευτικών (υπεράριθμων), που δικαιολογεί όλες τις παρεμβάσεις, μεταξύ των οποίων τις υποχρεωτικές μετακινήσεις χωρίς όριο σε όλη την περιφέρεια, ανεξαρτήτως οργανικής θέσης και μόνο με υπογραφή υπουργού. Η βασική προϋπόθεση για τη δρομολόγηση όλων αυτών είναι η υπεραριθμία η οποία και θα προκύψει από τις σαρωτικές συμπτύξεις-συγχωνεύσεις τμημάτων και μονάδων και από την αύξηση ωραρίου (μνημονιακή επιταγή μαζί με τη μείωση των προσλήψεων).
 
Πρωτίστως, όμως, απαιτείται η κατάργηση της οργανικότητας, η οποία ολοκληρώθηκε με τη χθεσινή ενέργεια. Με στόχο τον ορισμό της αναλογίας 1/25 ως μίνιμουμ αριθμό μαθητών ανά τάξη, το υπουργείο (που έχει ήδη ζητήσει στοιχεία για τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα των σχολικών αιθουσών) θέτει πλέον και τις λεπτομέρειες του νέου τρόπου προσδιορισμού της οργανικότητας.
 
Η εγκύκλιος
 
Κατόπιν τούτων, σήμερα Παρασκευή 5/4/2013, οι περιφερειακοί διευθυντές καλούνται να εκφράσουν την «άποψή» τους, όπως αναφέρεται στην επίμαχη εγκύκλιο, «για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τυχόν παρατηρήσεις σας». Διότι «από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Εν όψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους.»
 
«Είναι φανερό ότι οι επανειλημμένες δεσμεύσεις του υπουργού και των στελεχών του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν θα υπάρξουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, ήταν μια ακόμη ανέξοδη υπόσχεση. Εξάλλου, είναι συνηθισμένη η τακτική του υπουργείου Παιδείας άλλα να δεσμεύεται και άλλα να κάνει», αναφέρει η ΔΟΕ και καταγγέλλει «τον απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το υπουργείο Παιδείας τον χώρο της εκπαίδευσης. Καλεί, δε, τα στελέχη εκπαίδευσης να απαντήσουν ως εξής: «Η οργανικότητα του σχολείου έχει καθοριστεί με τις αιτιολογημένες αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων με βάση την κείμενη νομοθεσία, και τα αναλυτικά στοιχεία ανά τμήμα υπάρχουν στην υπηρεσία».
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»