Thumbnail
“Ρωγμή” στο αδιάβλητο των πανελλαδικών εξετάσεων

 

 
→Μαθηματικοί καταγγέλλουν ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, με οδηγία της, απαίτησε ανατροπή της βαθμολόγησης, αν και η διόρθωση των γραπτών είχε ξεκινήσει
 
 
 
→Δόθηκε εντολή υψηλής βαθμολόγησης για την αντιγραφή ενός πίνακα και χαμηλής βαθμολόγησης για την αιτιολόγηση (!)
 
 
 
Της Αννας Ανδριτσάκη
 
 
 
getFile (5)Τον κίνδυνο αλλοίωσης των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών επισείει σοβαρή παρατυπία στη διαδικασία της βαθμολόγησης με εντολή της ΚΕΕ και εις βάρος εκατοντάδων υποψηφίων, όπως καταγγέλλουν βαθμολογητές στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.
 
 
 
Προχθές Τετάρτη και ενώ η διόρθωση των γραπτών είχε ξεκινήσει, οδηγία της ΚΕΕ απαιτούσε (!) πλήρη ανατροπή της βαθμολόγησης για την οποία είχαν ενημερωθεί αρχικά οι βαθμολογητές με κατεύθυνση την επιεικέστερη αλλά επιστημονικά ανορθόδοξη, όπως καταγγέλλεται, βαθμολόγηση του θέματος Γ2 που ήταν και το δυσκολότερο.
 
 
 
Εκατοντάδες γραπτά αλλά και φυσικώς αδύνατοι υποψήφιοι -που εξετάζονται προφορικά- είχαν βαθμολογηθεί μέχρι την ώρα της παρέμβασης πολύ πιο αυστηρά, ενώ ακόμα και μετά την υποχρεωτική οδηγία η «αδικία και ανισοτιμία» που καταγγέλλουν οι ίδιοι οι βαθμολογητές θα πλήξει ακόμη περισσότερους υποψήφιους και ειδικά τους άριστους που επέλεξαν τη χρονοβόρα και ορθή επιστημονική οδό με πολλές παράπλευρες απώλειες (δεν πρόλαβαν να τελειώσουν ή τα παράτησαν για να λύσουν τα άλλα θέματα).
 
 
 
Η οδηγία της ΚΕΕ σηματοδοτώντας την άνιση βαθμολόγηση των υποψηφίων σε ένα τόσο κρίσιμο μάθημα δημιουργεί πολλά ερωτήματα για τη σκοπιμότητα αυτής της παρέμβασης που δεν τέθηκε από κανέναν εμπλεκόμενο με τον διαγωνισμό (βαθμολογητές, υποψήφιους, επιστημονικές ενώσεις, ούτε καν φροντιστήρια).
 
 
 
Φημολογία
 
 
 
Ηδη άρχισε να τροφοδοτείται η φημολογία που συνοδεύει πολλές φορές τη διεξαγωγή των πανελλαδικών και θέλει μεγάλα φροντιστήρια να ασκούν πιέσεις για επιεικέστερη βαθμολόγηση. Αυτές οι φήμες ποτέ δεν διασταυρώνονται –τουλάχιστον επισήμως- αλλά πάντα κρατούν πυκνό το σύννεφο της καχυποψίας πάνω από τον θεσμό που κρίνει σε μεγάλο βαθμό την πορεία πολλών παιδιών.
 
 
 
Σημαντική και η επιστημονική παράμετρος της παρέμβασης καθώς, όπως επισημαίνουν οι μαθηματικοί, ανατρέπει τη φύση των Μαθηματικών, αφού εν ολίγοις δίνεται εντολή υψηλής βαθμολόγησης για την αντιγραφή ενός πίνακα και χαμηλής βαθμολόγησης για την αιτιολόγηση (!). Συγκεκριμένα, το θέμα Γ2 ζητούσε τη μεταφορά στο τετράδιο ενός πίνακα στατιστικής συμπληρωμένου σωστά. Την Τρίτη το απόγευμα οι αρχικές οδηγίες για τη βαθμολόγηση ήταν η μεταφορά (των στοιχείων που υπήρχαν στο επόμενο θέμα!) να βαθμολογηθεί με 0-2 μονάδες και η αιτιολόγηση με 6-8 μονάδες. Τετάρτη, μετά το μεσημέρι, η ΚΕΕ απαίτησε το ακριβώς αντίθετο. Η οδηγία αναφέρει:
 
 
 
«Για τη βαθμολόγηση στο θέμα Γ2 θα τηρηθούν τα εξής:
 
 
 
α) η σωστή συμπλήρωση του πίνακα θα βαθμολογηθεί με σύνολο 6 μονάδες (3 στήλες χ 2 μονάδες = 6 μονάδες)
 
 
 
β) η αιτιολόγηση της συμπλήρωσης του πίνακα θα βαθμολογηθεί με 2 μονάδες».
 
 
 
Οπως αναφέρουν και οι καταγγέλλοντες: «Είναι κοινός τόπος σε όσους έχουν στοιχειώδη επαφή με τα Μαθηματικά ότι η αιτιολόγηση των αποτελεσμάτων είναι εκ των ων ουκ άνευ και οι υποψήφιοι, που δεν αγνοούν τη φύση του μαθήματος, ήταν υποχρεωμένοι να προχωρήσουν σε αυτήν». Μάλιστα επισημαίνουν ότι «οι καλά καταρτισμένοι μαθητές ξέρουν ότι η απλή παράθεση αποτελεσμάτων χωρίς αιτιολόγηση δεν βαθμολογείται, οπότε δεν προχωρούν σε κάτι τέτοιο» σε αντίθεση με τους όχι και τόσο καλούς μαθητές που «συχνά καταφεύγουν σε αυτή τη μέθοδο, για να φανεί ότι κάτι κάνουν».
 
 
 
Ηδη αυτό έχει διαπιστωθεί, τονίζουν οι βαθμολογητές υποστηρίζοντας κατηγορηματικά ότι «η οδηγία-εντολή της ΚΕΕ πριμοδοτεί την άγνοια». Με άλλα λόγια, η ανισότητα στη βαθμολόγηση αυτού του μαθήματος είναι πολλαπλή και απαιτεί καίρια αντιμετώπιση από το υπουργείο Παιδείας και την ΚΕΕ.
 
 
 
Τη Δευτέρα έγινε ο διαγωνισμός. Την Τρίτη, το απόγευμα, έγινε η ενημέρωση για την τακτική βαθμολόγησης και την Τετάρτη στις 12.00 το μεσημέρι ξεκίνησε η διόρθωση των γραπτών. Στις 2.40 μετά το μεσημέρι εστάλη στα βαθμολογικά κέντρα η οδηγία-εντολή. Σε ένα κέντρο μέσα σε ένα δίωρο βαθμολογούνται από 150 έως 300 γραπτά, αν υπολογιστεί ότι υπάρχουν από 30 έως 50 βαθμολογητές που διορθώνουν 5 με έξι γραπτά σ΄αυτό το διάστημα. Τα βαθμολογικά κέντρα είναι φέτος 1.150. Δεν μπορεί να υπολογιστεί πόσα γραπτά Μαθηματικών υπάρχουν σ’ αυτά (από κανένα έως εκατοντάδες), αλλά είναι βέβαιο ότι θα είναι πάρα πολλά.
 
 
 
Καταγγελία
 
 
 
Οι μαθηματικοί-βαθμολογητές στο 32ο Κέντρο Αθήνας (Ηλιούπολη) καταγγέλλουν:
 
 
 
«Το πρώτο τεράστιο θέμα που προκύπτει είναι η ανισοτιμία στη βαθμολόγηση των παιδιών που βαθμολογήθηκαν πριν από την οδηγία-εντολή και των παιδιών που βαθμολογήθηκαν μετά, με βάση αυτήν. Η αδικία και η ανισοτιμία όμως επεκτείνονται και ανάμεσα στα παιδιά που βαθμολογούνται με βάση αυτή την οδηγία–εντολή και θίγουν κατά βάση τους πολύ καλούς και άριστους μαθητές. Οι μαθητές αυτοί ξόδεψαν τουλάχιστον 20–25 λεπτά για να καταρτίσουν και να λύσουν τις απαιτούμενες εξισώσεις, για να πάρουν τελικά σχεδόν τα ίδια μόρια με αυτούς που απλά αντέγραψαν τα αποτελέσματα (τα οποία καν δεν έκαναν τον κόπο να αναζητήσουν, αφού δίνονται έτοιμα στο επόμενο θέμα, το Γ3)».
 
 
 
*Το υπουργείο ενημερώθηκε, αλλά μέχρι αργά χθες δεν είχε αντιδράσει. Πληροφορίες ήθελαν την ΚΕΕ να συνεδριάζει εκτάκτως, χωρίς όμως να γίνει κάτι επισήμως γνωστό.
 
 
 
…………………………………………………………………..
 
 
 
Απαιτητικά θέματα
 
 
 
Χωρίς δυσκολίες τα θέματα των χθεσινών μαθημάτων για τους υποψηφίους των πανελλαδικών. Ευκολότερη από πέρυσι η Ιστορία (Κατεύθυνσης), αναμενόμενα και μέτριας δυσκολίας τα θέματα των «Αρχών οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων», απαιτητικά τα θέματα της Βιολογίας και Χημείας-Βιοχημείας, στα οποία όμως οι καλά προετοιμασμένοι μπορούν να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.
 
 
 
Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα με Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά (Θεωρητικής και Θετικής Κατεύθυνσης, αντίστοιχα).
 
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα