Thumbnail

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 9/17.03.2016 του Δ.Σ.), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε σειρά οδηγιών που αφορούν στον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων όλων των τάξεων των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

Α. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΜΗΝΩΝ
Για την αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων ισχύουν τα εξής:
1. Κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με προφορική εξέταση για το μάθημα της ημέρας, η οποία διενεργείται με την υποβολή ερωτήσεων στη διδαχθείσα ύλη και κυρίως επί του μαθήματος της ημέρας. Οι εξεταζόμενοι προφορικά μαθητές βαθμολογούνται για κάθε τέτοια εξέταση.
2. Για τον έλεγχο της κατά μάθημα επίδοσης και επιμέλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, εκτός της προφορικής εξέτασης, διενεργούνται ποικίλες ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις. Αυτές είναι:
α) Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 10 έως 15 λεπτών, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και πραγματοποιούνται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών και στην ύλη του μαθήματος της ημέρας. Τα θέματα που δίνονται στους μαθητές θα πρέπει να προϋποθέτουν απαντήσεις, τις οποίες να μπορούν να διατυπώσουν οι μαθητές στον προβλεπόμενο χρόνο. Τα θέματα μπορεί να έχουν τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκοντα με βάση τα σχετικά παραδείγματα που περιέχονται στα σχολικά βιβλία και σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) που αποστέλλονται στα σχολεία. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών είναι χωρίς αριθμητικό περιορισμό και αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος. Τα αποτελέσματά τους αξιοποιούνται για την αντικειμενικότερη αξιολόγηση του μαθητή και τη συνεχή ανατροφοδότηση της διδασκαλίας.
β) Κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου πραγματοποιείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία, η οποία καλύπτει περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνεται ύστερα από βραχείας διάρκειας προειδοποίηση των μαθητών. Δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος για το ίδιο τμήμα.
Ως προς τη μορφή τους, οι γραπτές αυτές δοκιμασίες μπορεί να συνδυάζουν ταυτόχρονα διαφορετικού τύπου ερωτήσεις (ανάπτυξης, σύντομης απάντησης, κλειστές ή αντικειμενικού τύπου, πολλαπλών επιλογών κτλ.) και διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας, με τις οποίες ελέγχεται κατά κύριο λόγο η αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης και γενικότερα η πρόοδος των μαθητών.
Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, η ωριαία γραπτή δοκιμασία μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο.

Αναλυτικά οι οδηγίες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντιηλιακό
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
«Εάν βάλετε μερικά από αυτά τα προϊόντα απευθείας στο δέρμα σας και περιέχουν PFAS, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μεταφερθούν σε όλο το δέρμα»
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
ypaith
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 15 αποφάσεις (!) συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από διάφορες υπηρεσίες του...
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
ekpaideytikos
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
Επειδή το ΥΠΑΙΘΑ καθυστέρησε πέρυσι κατά 3 ημέρες τις προσλήψεις αναπληρωτών τους στέρησε αυτές τις 3 κρίσιμες ημέρες προϋπηρεσίας, με αποτέλεσμα να...
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
pierrakakis
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
Ερανιστικό νομοσχέδιο που διατρέχει και τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή