Thumbnail
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το «τσιπάκι» μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά για τη μελέτη γενετικών παθήσεων

Συντάκτης:

efsyn.gr

Ένα δίκτυο από παλλόμενα καρδιακά μυϊκά κύτταρα σε μια ηλεκτρονική συσκευή από πυρίτιο, μήκους περίπου δυόμισι εκατοστών, τοποθέτησαν Αμερικανοί ερευνητές καταφέρνοντας να βάλουν μια «καρδιά» σε ένα τσιπάκι, που αρχικά θα χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο νέων καρδιαγγειακών φαρμάκων.

Σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό «Scientific Reports», οι ερευνητές ανέφεραν ότι «η συσκευή τους συνιστά ένα σημαντικό βήμα προόδου για την ανάπτυξη ταχύτερων και ακριβέστερων μεθόδων ελέγχου της τοξικότητας των υποψήφιων φαρμάκων» και συμπλήρωσαν πως «αυτά τα τσιπ θα αντικαταστήσουν τη χρήση ζώων κατά τον έλεγχο της ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των φαρμάκων».

Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι χρειάζονται 5 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη ενός νέου φαρμάκου και το 60% αυτού του ποσού αφορά το στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει τις δοκιμές σε πειραματόζωα. Τα νέα «όργανα -σε- τσιπ» αναμένεται να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα στις φαρμακοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πέρα από τον έλεγχο νέων φαρμάκων, η «καρδιά -σε- τσιπ» μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά για τη μελέτη γενετικών ανθρωπίνων παθήσεων. Ο καρδιακός ιστός στο τσιπάκι διατηρείται λειτουργικός για πολλές εβδομάδες, οπότε υπάρχει αρκετός χρόνος στους γιατρούς προκειμένου να κάνουν τις μελέτες τους.

Συμπλήρωσε στην Carrefour τα στοιχεία σου και κέρδισε δωροεπιταγή 200€