Επίδομα μητρότητας: Πού και πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση
Μέσω ΚΕΠ και ηλεκτρονικά η αίτηση χορήγησης του επιδόματος μητρότητας και λοχείας

Τον τρόπο με τον οποία θα "τρέξει” η διαδικασία αίτησης για την χορήγηση του επιδόματος μητρότητας αποσαφηνίζει διυπουργική απόφαση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των γραφείων τύπου των Υπουργείων Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση ην δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης για χορήγηση επιδόματος μητρότητας και μέσω των ΚΕΠ προβλέπει κοινή απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θόδωρου Λιβάνιου.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι πρότινος η δυνατότητα για ηλεκτρονική υποβολή χορήγησης επιδόματος μητρότητας παρεχόταν μόνο μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ. Η ρύθμιση αφορά στα επιδόματα μητρότητας και λοχείας, για τα οποία στο εξής οι ενδιαφερόμενες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τη διαδικασία υποβολής της αίτησης μέσω των ΚΕΠ, δια ζώσης ή με τηλεδιάσκεψη (myKEPlive).

Η απόφαση καθορίζει τα βήματα που θα ακολουθούν οι υπάλληλοι των ΚΕΠ και τα στοιχεία των ασφαλισμένων που θα καταχωρούν στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, ανάλογα με την κατηγορία ασφάλισης (μισθωτές, αυτοαπασχολούμενες, ελεύθερες επαγγελματίες) και το είδος του επιδόματος. Η ισχύς της απόφασης αρχίζει ένα μήνα μετά τη δημοσίευση της.

Παράλληλα, όπως τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου σε ανάρτησή του στο Twitter, η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης για τη χορήγηση επιδόματος μητρότητας ή λοχείας παρέχεται με ειδική ρύθμιση από την κυβέρνηση, στο πλαίσιο της διευκόλυνσης της καθημερινότητας. 

Πώς θα κάνετε αίτηση

Για την ηλεκτρονική υποβολή των προαναφερομένων αιτημάτων, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ, πρέπει προηγουμένως η ασφαλισμένη να αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Με την υποβολή της αίτησης δηλώνεται ο Α.Μ.Κ.Α. της ασφαλισμένης, καταχωρείται η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και ο ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού πιστωτικού ιδρύματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Στη συνέχεια επιλέγεται κατά περίπτωση ο Τομέας Υγείας Δικηγόρων (Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Επαρχιών) του πρώην Ενιαίου Ταμείου Αυτοτελώς Απασχολούμενων (Τομέας Ασφάλισης Νομικών), στον οποίο υπάγεται η ασφαλισμένη. Εν συνεχεία καταχωρούνται τα στοιχεία ταυτοποίησης της ιατρικής βεβαίωσης Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού και τα στοιχεία του εργοδότη.
  • Ο εργοδότης της ασφαλισμένης ενημερώνεται από την Υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ με ηλεκτρονικό μήνυμα, προκειμένου, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, να εισέλθει στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ  για τη συμπλήρωση της βεβαίωσης αποχής από την εργασία.
  • Η ηλεκτρονική αίτηση των εμμίσθων δικηγόρων ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ υποβάλλεται εντός προθεσμίας 8 μηνών από την ημερομηνία γέννησης του τέκνου.

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

Πώς γίνεσαι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με υψηλές αμοιβές; Όλοι μπορούν!

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: Άλλαξε η ύλη - Αποκτήστε την εδώ μαζί με ασκήσεις και λύσεις

ΝΕΟ! Εύκολη Πιστοποίηση Ιταλικών με εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ (μόρια 2ης ξένης γλώσσας)

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα