Thumbnail
Διάβασμα

Μια δασκάλα απαγόρευσε το διάβασμα στο σπίτι για να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν από τη ζωή, την ώρα που Ισπανοί γονείς κατεβαίνουν σε απεργία κατά του homework.

Η συζήτηση για το αν η εργασία στο σπίτι βοηθά τα παιδιά να μάθουν ή τους στερεί μια σωστή παιδική ηλικία είναι πιο θερμή από ποτέ, μετά από την είδηση ότι στην Ισπανία οι γονείς θα «απεργήσουν» από το διάβασμα των παιδιών τους στο σπίτι.

Πράγματι, τον ερχόμενο Νοέμβριο, οι γονείς στην Ισπανία θα κάνουν απεργία, ή μάλλον αποχή από τα μαθήματα των παιδιών τους.

Η κίνηση που λέγεται «μποϊκοτάζ στο διάβασμα στο σπίτι», έχει διοργανωθεί από την Ένωση Γονέων Δημόσιων Σχολείων. Αν οι δάσκαλοι επιμείνουν να στείλουν διάβασμα στο σπίτι κατά τη διάρκεια του μποϊκοτάζ, τα παιδιά θα πάνε στο σχολείο χωρίς να έχουν κάνει τις εργασίες τους, εξηγώντας ότι ευθύνεται για αυτό η απεργία των γονιών τους.


Και δεν είναι μόνο στην Ισπανία που οι γονείς αγανάκτησαν από το διάβασμα που φέρνουν στο σπίτι τα παιδιά τους, απλά είναι η πρώτη φορά που κατεβαίνουν σε απεργία.

Ωστόσο, μια δασκάλα από το Τέξας, η Μπράντι Γιανγκ αποφάσισε να κάνει τη διαφορά τη νέα σχολική χρονιά: να απαγορεύσει στους μαθητές της το διάβασμα στο σπίτι.

Η εν λόγω δασκάλα έγινε viral όταν έδωσε στους γονείς των μαθητών της ένα σημείωμα όπου ανακοίνωνε ότι απαγόρευε τις εργασίες στο σπίτι, επειδή διαπίστωσε ότι το homework δεν βοηθούσε τους μαθητές.

Η Σαμάνθα Γκάλαχερ, η μαμά μιας εκ των μαθητριών της Γιανγκ, ανέβασε το σημείωμα στο facebook το οποίο έγινε viral.

Σε αυτό το σημείωμα η δασκάλα παρότρυνε τους γονείς να εκμεταλλεύονται τον χρόνο που θα αφιέρωναν στο διάβασμα για να φάνε όλοι μαζί σαν οικογένεια, να περάσουν ποιοτικό χρόνο και να βάλουν τα παιδιά τους νωρίς για ύπνο.

«Οι μαθητές εργάζονται σκληρά όλη μέρα. Επιστρέφοντας στο σπίτι πρέπει να μάθουν διαφορετικά πράγματα. Προσπαθώ να αναπτύξω ολόκληρη την προσωπικότητά τους. Δεν είναι ωφέλιμο για τα παιδιά να επιστρέφουν στο σπίτι και να αρχίζουν πάλι το διάβασμα» είπε η δασκάλα.

Οι αγανακτισμένοι γονείς ανά τον κόσμο, ζητούν τη μείωση του homework

Τουλάχιστον οι μισοί γονείς της Ισπανίας συμμετέχουν σε αυτή την απεργία, αφού πιστεύουν ότι το βάρος των εξωσχολικών δραστηριοτήτων των παιδιών τους είναι υπερβολικό και επιβαρύνει την οικογενειακή τους ζωή.

«Οι γονείς που συμμετέχουν στην απεργία θα ζητήσουν επισήμως από τα σχολεία να μην βάζουν στα παιδιά εργασίες όλα τα Σαββατοκύριακα του Νοεμβρίου» όπως ανακοίνωσε ο σύλλογος που εκπροσωπεί 12.000 συλλόγους γονέων σε όλη την Ισπανία. «Αν τα σχολεία επιμείνουν στην ανάθεση homework, οι γονείς θα στείλουν τα παιδιά στο σχολείο αδιάβαστα με ένα σημείωμα από τους ίδιους που θα τους εξηγεί το γιατί» ανέφερε.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι 1 στα 5 παιδιά στην Ισπανία διαβάζουν 2,5 ώρες την ημέρα στο σπίτι.

Αυτό υπερβαίνει τις κατευθυντήριες γραμμές στη Μαδρίτη, που αναφέρουν ότι οι μαθητές από 5 ετών θα πρέπει να λαμβάνουν εργασίες διάρκειας 10 λεπτών την ημέρα, οι οποίες θα αυξάνονται κατά 10 λεπτά κάθε χρόνο.

Αυτό σημαίνει ότι ένας 12χρονος δεν θα πρέπει να διαβάζει περισσότερο από 1 ώρα και 20 λεπτά την ημέρα, κάτι που φυσικά δεν εφαρμόζεται στην πραγματικότητα.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έρευνα που δημοσιεύτηκε στην American Journal of Family Therapy το 2015 αναφέρει ότι όσο αυξάνεται το διάβασμα στο σπίτι, τόσο αυξάνεται το στρες στην οικογένεια.

Το 2013, έρευνα σε σχολεία «υψηλών επιδόσεων» κατέγραψε σωματικά προβλήματα σε μαθητές λυκείου που έχουν πολύ διάβασμα στο σπίτι.

Το 2013, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στη Journal of Experimental Education, κατέληξε ότι πάνω από 2 ώρες διαβάσματος στο σπίτι την ημέρα, είναι αντιπαραγωγικό και επιβλαβές για τα παιδιά.

Η Αμερικανική Ψυχολογική Ένωση, σε έρευνά της τόνισε ότι το διάβασμα στο σπίτι συνδέεται με καλύτερες επιδόσεις στο λύκειο, λιγότερο στο γυμνάσιο, και σχεδόν καθόλου στο δημοτικό.

Δεν συμφωνούν όλοι με αυτή την άποψη

Ο John Hattie, διευθυντής του Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου Έρευνας της Μελβούρνης, συγκέντρωσε πάνω 800 μελέτες όπου συμμετείχαν πάνω από 80 εκατομμύρια μαθητές για να διαπιστώσει ποιοι παράγοντες συνδέονται με την καλύτερη εξέλιξη των μαθητών.

Το συμπέρασμα ήταν ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό όφελος από την μελέτη στο σπίτι για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου, αλλά το homework έχει «άριστα» αποτελέσματα για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ή από την ηλικία των 11 και μετά.

Thetoc.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας