Thumbnail
Έργα

Στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου και με ορισμένες εξαιρέσεις δίνονται στην κυκλοφορία 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι -Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και το μεσαίο τμήμα του Ε65-, ενώ έχει εγκαινιαστεί πρόσφατα ο αυτοκινητόδρομος Μορέας.

Πρόκειται για έργα που, βάσει των μέχρι στιγμής επίσημων στοιχείων (δεν περιλαμβάνονται το κόστος των απαλλοτριώσεων και άλλα έξοδα) κόστισαν 6,430 δισ. ευρώ. Στη δημιουργία τους συνέβαλαν με κεφάλαια και οι κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες παραχώρησης (οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΓΕΚ Τέρνα ΓΕΚΤΕΡΝΑ-1,28% και J&P Άβαξ και ξένοι, όπως Vinci και Hochtief) οι οποίες θα λειτουργήσουν τους αυτοκινητόδρομους για τα επόμενα 30 χρόνια. Μεγάλο μέρος του κόστους καλύπτουν τα διόδια.

Σύμφωνα με αναλυτική παρουσίαση της Τέτης Ηγουμενίδη στη Ναυτεμπορική, αναφορικά με τις εκκρεμότητες για τις οποίες μένει να δούμε στην πράξη πόσο θα δυσκολεύουν τους ταξιδιώτες: Στην Ολυμπία οδό τις επόμενες μέρες τίθεται σε λειτουργία το σύνολο του έργου, εκτός από 4 σημεία ή περίπου 8 χιλιόμετρα στα οποία ο δρόμος θα στενεύει. Πρόκειται συγκεκριμένα για 2 χλμ. στο Δερβένι, 2,5 χλμ. στις Καμάρες Αιγιαλείας (στο σημείο διασταύρωσης με τον σιδηρόδρομο), 1,2 χλμ. στα Αραχωβίτικα Αχαΐας και 2 χλμ. στον δεξιό κλάδο του αυτοκινητόδρομου στον κόμβο Ρίου.

Στην Ιόνια οδό στις 31/3 παραδίδεται το 90% του έργου. Σήμερα είναι σε κυκλοφορία 110 χλμ. από τα 196. Ο κατασκευαστής για να ξεπεράσει καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων έχει νοικιάσει γη όπου μπόρεσε, ενώ η γη στο σύνολό της παραδόθηκε και έκλεισαν όλες οι εκκρεμότητες τέλη Ιανουαρίου 2017. Εκκρεμότητες θα μείνουν: Στα πρώτα 10 χλμ. από αρχή έργου έως και σήραγγα Κλόκοβας. Στην περιοχή Κρίκελλου στο 105 χλμ. έως το 108 χλμ., όπου όμως τα 3 χλμ «κοστίζουν» 20 χλμ αυτοκινητόδρομου έτοιμου γιατί δεν υπάρχει τρόπος εναλλακτικής σύνδεσης. Στην περιοχή Στρατοπέδου Παπαγεωργίου έως Αβγό.

Στον Ε65 έχει προχωρήσει η κατασκευή του μεσαίου τμήματος Ξυνιάδα - Τρίκαλα, ενώ ζητήματα απαλλοτριώσεων (ολοκληρώθηκαν φέτος τον Ιανουάριο!) έχουν ως αποτέλεσμα να μην παραδοθούν τώρα περίπου 18 χιλ. (Ξυνιάδα έως και Ανάβρα).

Σύμφωνα με τις εταιρείες παραχώρησης οι εκκρεμότητες σε Ιόνια και Ε65 τέλη Ιουνίου θα έχουν κλείσει.

Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) περιλαμβάνει το δυσκολότερο τμήμα της διαδρομής της εθνικής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, τα Τέμπη, περιοχή στην οποία έχουν κατασκευαστεί 4 σήραγγες, εκ των οποίων η μία μήκους 6 χιλιομέτρων είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας και των Βαλκανίων. Με την ολοκλήρωσή του η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη συντομεύει περίπου 20 λεπτά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας