Thumbnail
Ο συγγραφέας του έργου Ramiro Torres de Miguel στην παράσταση της Παρασκευής 17 και του Σαββάτου 18 Μαΐου στις 21:15 στο Θέατρο 104

 Ο Ramiro Torres de Miguel συγγραφέας και συσκηνοθέτης του έργου Narita Airportθα παρευρεθεί στο Θέατρο 104 στην παράσταση της Παρασκευής 17 και του Σαββάτου 18 Μαΐου στις 21:15. Μετά το τέλος της παράστασης ο συγγραφέας θα συνομιλήσει με το κοινό.

Υπενθυμίζεται ότι έργο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2010 στο Μεξικό σε παραγωγή του Εθνικού Κέντρου των Τεχνών και σε σκηνοθεσία του συγγραφέως. Το 2012 έκανε πρεμιέρα στην Ιαπωνία σε παραγωγή του Νέου Εθνικού Θεάτρου και της Πρεσβείας του Μεξικού στο Τόκυο και σε σκηνοθεσία της Τομόε Σάτο.

Εκδόθηκε στη Γαλλία σε τρίγλωσση έκδοση (ισπανικά, γαλλικά, αγγλικά) από τον εκδοτικό οίκο EdiLivre Classique και σύντομα θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 

Ο Ramiro Torres de Miguel, γεννήθηκε στη Γουαδαλαχάρα του Μεξικό. Αποφοίτησε από το μεξικάνικο πανεπιστήμιο ITESO και το Τμήμα Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Είναι κάτοχος τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών στο «Αργεντίνικο και Λατινοαμερικάνικο Θέατρο» από το Πανεπιστήμιο του Μπουένος Άιρες. Με το θέατρο ασχολείται από το 1996. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής με τους Marypaz Gómez Pruneda, Gabriela Araujo, José Luis Moreno, Rubén Ortiz, Lito Cruz και Cristian Drut, με τους οποίους και συνεργάστηκε σε κάποιες θεατρικές παραγωγές. Η θεατρική του δραστηριότητα περιλαμβάνει την υποκριτική, τον ακροβατισμό, τη μελέτη, τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία.  Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε τριάντα παραστάσεις, πραγματοποιώντας και περιοδείες σε Μεξικό, Η.Π.Α., Ισραήλ και Ιταλία.

Ως σκηνοθέτης έχει συμμετάσχει σε πέντε παραστάσεις σε σκηνές του Μεξικού και της Αργεντινής. Έχει πραγματοποιήσει σειρά διαλέξεων σκηνοθεσίας σε διάφορα μεξικάνικα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ως ακροβάτης έχει λάβει μέρος σε διάφορα δρώμενα και επιδείξεις πάνω σε στεφάνι, ακροβατική κούνια, ακροβατικό πανί και ινδιάνικο σκοινί, κυρίως στην Αργεντινή

Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και εργαστήρια δραματουργίας στην Αργεντινή με τους Cecilia Propato και Eduardo Rovner. Έχει γράψει και εκδώσει τα θεατρικά έργα “Atlántico se ha conectado” (πρεμιέρα: Μεξικό 2005), “Preguntar no es ofender”, “Mural”, “Αlegría de la tierra”, “En transito a la Muerte”, “Puerto Madryn”, “Narita Airport” (πρεμιέρα: Ιαπωνία 2012), “Serengeti” (πρεμιέρα: Αργεντινή 2007 • Μεξικό 2009 • Ελλάδα 2017) “Tú nunca entenderás lo que te quiero” (πρεμιέρα: Μεξικό 2016 • Αγγλία 2017). Παρόλο που ασχολείται περιστασιακά με τη φωτογραφία, έχει διακριθεί με τα βραβεία των μεξικάνικων θεσμών “Arte Joven Jalisco” και “Salón de la Fotografía del Centro de Arte Moderno”. Το 1998 ανακηρύχθηκε «Επίτιμος Δημότης» της πόλης Ντέντον, Τέξας, για την προσφορά του στη διάδοση του μεξικάνικου θεάτρου στην εν λόγω Πολιτεία.

 Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Πώς αντιδράς όταν είσαι υποχρεωμένος να βρίσκεσαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι σου, ζητώντας παράλληλα απαντήσεις από ανθρώπους που δεν υπάρχουν πια; Τρία πρόσωπα βρίσκονται στο αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκυο. Ο καθένας κουβαλά το δικό του «φορτίο». Μια τεφροδόχος είναι το τέταρτο πρόσωπο. Ο Βίκτωρας, ένας Έλληνας στα εικοσιπέντε του, ταξιδεύει με τον Μαρτίν, ένα Μεξικάνο γύρω στα πενήντα του χρόνια και σύζυγο του πατέρα του, για να εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία του τελευταίου και να σκορπίσουν τις στάχτες του στο Σαπόρο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην αίθουσα αναμονής, αποκαλύπτονται διάφορες πτυχές της σχέσης του Βίκτωρα με τον πατέρα του, με τον πρώτο να κατηγορεί τον Μαρτίν για όλα τα δεινά του. Η Μίκι, μια ξένη και εκκεντρική περφόρμερ γίνεται «αντίβαρο» στη σχέση των δύο ανδρών. Οι συνέπειες όμως των αποκαλύψεων τι κατάληξη θα έχουν; Θα εκπληρωθεί η τελευταία επιθυμία του νεκρού;

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

Το έργο το έγραψα εξ ολοκλήρου σε αεροπλάνα και αεροδρόμια. Ασχολείται με την εγκατάλειψη, την απόρριψη και την υποτίμηση των παιδιών από τους γονείς τους. Ασχολείται και με τη νέα μορφή οικογένειας (ομοφυλόφιλοι γονείς), χωρίς να δίδεται έμφαση όμως στη σεξουαλικότητα των μελών της, αλλά στον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας της, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις «συμβατικές». Και γιατί σ’ ένα αεροδρόμιο; Επειδή ο χώρος του αεροδρομίου είναι ουδέτερος και σ’ έναν τέτοιο χώρο ήθελα να βρίσκονται δύο άνθρωποι που -παρόλο που γνωρίζονται και μοιράζονται καταστάσεις και συναισθήματα- υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν βρεθεί μαζί, και μάλιστα όταν υπάρχει αμοιβαία αντιπάθεια. Αυτή η αντιπάθεια δημιουργεί μια βαριά ατμόσφαιρα με ανταλλαγή λεκτικών και σωματικών χτυπημάτων. Μάρτυς της όλης κατάστασης είναι μια γυναίκα που γίνεται «αντίβαρο» στο έργο (διαιτητής). Ήθελα επίσης, ενώ όλα τα αεροδρόμια είναι παρόμοια σε όλο τον κόσμο, οι χαρακτήρες να βρίσκονται μακριά από τη βάση τους, να είναι ταλαιπωρημένοι από ένα πολύωρο ταξίδι, να είναι αποσυντονισμένοι από την επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Ακριβώς όπως όταν μεταφέρεις ένα ζώο της ερήμου στη ζούγκλα και πρέπει να προσαρμοστεί βίαια. Σε έναν τέτοιο χώρο, δίχως «δεσμούς» τα συναισθήματα μεγεθύνονται και οι πιθανότητες συμφιλίωσης μπορεί να είναι μεγάλες.

Ramiro Torres de Miguel

59705753_2327494294153260_8699256847011414016_n.jpg

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 Narita Airport

Κοινωνικό

Κείμενο: Ramiro Torres de Miguel

Μετάφραση: Luis Gómezbeck

Φιλολογική επιμέλεια: Βίλη Ντουχάνη

Σκηνοθεσία: Luis Gómezbeck και Ramiro Torres de Miguel

Βοηθός σκηνοθεσίας και παραγωγής: Βιργινία Μιχαήλ

Ενδυματολογία: Ελένη Εξάρχου

Κομμώσεις: Hair Studio «Αγγελική & Νότης»

Υπερτιτλισμός: Βιργινία Μιχαήλ

Σχεδιασμός ήχου: Yair López

Φωτογραφίες: Σωτηρία Ψαρού

Σποτ παράστασης: Basement Productions

Video trailer: Κωνσταντίνος Οικονόμου

Γραφιστικά: Rodrigo Cortés

Εκτυπώσεις: Volcano Graphic

Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

 

Με την υποστήριξη των Fondation Déméter και Πολιτιστικού Συλλόγου «Αρδηττός». Ευχαριστούμε ειδικά τις Yelena Kondratova και Kayoko Tabata για την εκμάθηση των ρωσικών και γιαπωνέζικων αντίστοιχα.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

Χάρης Χιώτης (Βίκτωρας),  Ναταλί Τσάβεζ (Μίκι), Luis Gómezbeck (Μαρτίν)

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Πρεμιέρα: Παρασκευή 10 Μαΐου 2019                                               

Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 (έως 31 Μαΐου)

Διάρκεια: 70 λεπτά

Video Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=7wBBEg41E9I

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλειες)

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-104-black-box/narita-airport-the-play

*** Επωφεληθείτε από την ειδική προσφορά προπώλησης μέσω του viva.gr, αγοράζοντας από δύο (ή και παραπάνω) εισιτήρια στην τιμή των 8 ευρώ

Σελίδα της παράστασης στο facebook:

https://www.facebook.com/Narita-Airport-2077898308912856

 Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41, Αθήνα 118 54

Τηλέφωνο: 210.3455.020 και 6978.234.835

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
απθ
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ
Θα γίνει συζήτηση για τη συγκρότηση συστηματικού σχεδίου παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ακροδεξιών, εθνικιστικών και φασιστικών αντιλήψεων...
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ