Το 1897 πήρε χρυσό βραβείο με τον πρώτο πίνακά του που παρουσίασε στην Ακαδημία. Έχοντας κιόλας κατακτήσει μια τεχνική σταθερή κι αξιόλογη, άρχισε να πλησιάζει τους πρωτοποριακούς καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής, που επέδρασαν βαθιά στη διαμόρφωσή του.
Το 1904 μετακόμισε στο Παρίσι, όπου γνωρίστηκε με άλλους μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Ματίζ και ο Χουάν Μιρό. Από το 1912 έως το 1914 τα έργα του Πικάσο γίνονταν όλο και πιο γνωστά.
Στις διεθνείς εκθέσεις του Μονάχου, της Κολωνίας και του Βερολίνου, οι κυβιστικοί του πίνακες βρίσκονταν στην πρώτη σειρά, δημοσιεύονταν στα πρωτοποριακά περιοδικά και οι ανανεωτικές αντιλήψεις του γίνονταν αντικείμενο συζήτησης στα πιο προωθημένα καλλιτεχνικά κέντρα. Σύντομα, το όνομα του έγινε συνώνυμο με το καινούργιο και το τολμηρό.
Ο Πικάσο ως ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης και δραματουργός ήταν ιδιαίτερα πολύπλευρος.
Η εφευρετικότητα και η ευχέρειά του για πειραματισμούς δυσχεραίνουν την κατάταξή του σε μια συγκεκριμένη καλλιτεχνική κατηγορία. Αν και οι συνεχείς μεταλλαγές του παρεξηγήθηκαν ως έλλειψη συνέπειας, ο Πικάσο θεωρείται ο πρόδρομος κι ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της ζωγραφικής του 20ου αιώνα.
"Τέχνη είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για ν’αλλάξεις τον κόσμο"
Το εμβληματικό έργο του, Γκερνίκα
Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του Πάμπλο Ρουίθ Πικάσο, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το αντιπολεμικό "μανιφέστο" του Ισπανού ζωγράφου. Φιλοτεχνήθηκε το 1937, στο Παρίσι, και συνιστά ένα δριμύ "Κατηγορώ" ενάντια στον φασισμό και τον ναζισμό.
Αφορμή για τη δημιουργία του στάθηκε ο βομβαρδισμός του βασκικού χωριού Γκερνίκα από την αεροπορία της ναζιστικής Γερμανίας που υποστήριζε τις δυνάμεις των φασιστών και του μετέπειτα δικτάτορα Φράνκο κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου από το1936 έως και το 1939.
Στο βομβαρδισμό σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης.
Κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου οι Γερμανοί εισήλθαν στο Παρίσι και προσπάθησαν να κατασχέσουν καλλιτεχνικούς θησαυρούς. Φημολογείται πως ένας Γερμανός αξιωματικός έδειξε σε φωτογραφία τον πίνακα στον ίδιο τον Πικάσο και τον ρώτησε «Εσείς τον κάνατε αυτόν τον πίνακα;» και εκείνος του απάντησε «Όχι. Εσείς.»
Ο πίνακας επέστρεψε στην Ισπανία το 1981, αφού αποκαταστάθηκε η δημοκρατία μετά τη μακρά περίοδο του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκο.
Λίγα χρόνια πριν τον θάνατό του, ο ίδιος ο Πικάσο είχε ζητήσει να μην μεταφερθεί η "Γκερνίκα" στην πατρίδα του, παρά μόνο όταν αποκατασταθούν οι δημοκρατικές ελευθερίες του λαού.
Ως παρακαταθήκη άφησε περίπου 20.000 αυτοτελή έργα του, κάθε μορφής. Κορυφαία στιγμή της καλλιτεχνικής του δημιουργίας αποτελεί η «Γκουέρνικα», ένας πίνακας καταγγελίας για τα εγκλήματα κατά του λαού του στον ισπανικό εμφύλιο.
Ο Πάμπλο Πικάσο πέθανε στις 8 Απριλίου του 1973.
26 διάσημα ρητά του που πρέπει να γνωρίζεις
1. Το να είσαι νέος έχει να κάνει με την ψυχή, όχι με την ηλικία. Και για να νιώσεις στ’ αλήθεια νέος στην ψυχή, μπορεί να χρειαστεί να περάσουν πολλά χρόνια εμπειρίας.
2. Όλα τα παιδιά είναι καλλιτέχνες. Παντού και πάντα. Ο ρόλος της κοινωνίας και όσων «μεγαλώσαμε» είναι να φροντίσουμε να μη χάσουν αυτό που χρειάζεται, ούτως ώστε να μπορέσουν να παραμείνουν καλλιτέχνες. Ας μην ξεριζώνουμε τη δημιουργικότητα και την αθωότητα των παιδιών. Γιατί εκείνα «βλέπουν» καλύτερα από τους μεγάλους.
1902 - Βαρκελώνη: Μελαγχωλική γυναίκα
3. Δεν αρκεί η έμπνευση. Δεν αρκεί το ταλέντο. Χρειάζεται να δουλέψεις σκληρά. Ξεκίνησε να δουλεύεις χωρίς να περιμένεις την έμπνευση να σου χτυπήσει την πόρτα. Θα στη χτυπήσει μόνο εν ώρα εργασίας.
4. Η Τέχνη δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τους εικαστικούς και τους καλλιτέχνες. Η Τέχνη πρέπει να είναι έτσι, ώστε να αφορά όλους. Είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για ν’αλλάξεις τον κόσμο, να πολεμήσεις ενάντια σε ό,τι θεωρείς εχθρό σου.
5. Να αγαπάς. Να ερωτεύεσαι. Να κάνεις σεξ. Να ζεις τη ζωή σου. Μόνο έτσι δε θα γεράσεις ποτέ.
7. Η τέχνη ξεπλένει από την ψυχή τη σκόνη της καθημερινότητας
8. Ζωγραφίζω τα αντικείμενα όπως τα σκέφτομαι και όχι όπως τα βλέπω
9. Αν η δουλειά σου δεν προκαλεί μπελάδες, δεν είναι καλή
10. Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το πρόβλημα είναι να παραμείνει καλλιτέχνης ακόμα κι όταν μεγαλώσει
11. Κάθε πράξη δημιουργίας είναι πρώτα μια πράξη καταστροφής
12. Οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς, είναι πραγματικό
|13. Η κρυμμένη αρμονία είναι καλύτερη από τη φανερή
Τα κορίτσια του Αβινιόν
14. Η έμπνευση υπάρχει, αλλά θα πρέπει να σε βρει να δουλεύεις
15. Δεν υπάρχει αφηρημένη τέχνη. Πρέπει πάντα να ξεκινάς με κάτι. Στη συνέχεια, μπορείς να αφαιρείς όλα τα ίχνη της πραγματικότητας
16. Η δράση είναι το θεμελιώδες κλειδί για όλες τις επιτυχίες
16. Οι υπολογιστές είναι άχρηστοι, μόνο απαντήσεις μπορούν να δώσουν
18. Να αναβάλλεις για αύριο μόνο αυτό που είσαι διατεθειμένος να αφήσεις μισοτελειωμένο αν τυχόν πεθάνεις
19. Μάθε τους κανόνες σαν επαγγελματίας ώστε να μπορείς να τους παραβαίνεις σαν ερασιτέχνης
20. Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας κάνει να συνειδητοποιούμε την αλήθεια
21. Άλλοι είδαν τι είναι και ρώτησαν το γιατί. Εγώ είδα τι θα μπορούσε να είναι και ρώτησα γιατί όχι
22. «Αυτό που μετρά είναι αυτό που κάνουμε και όχι αυτό που είχαμε πρόθεση να κάνουμε
Naked man and woman (1967)
23. Το να αντιγράφεις τους άλλους είναι απαραίτητο, αλλά το να αντιγράφεις τον εαυτό σου είναι αξιοθρήνητο
24. Ο βασικός εχθρός της δημιουργικότητας είναι η ορθή λογική
25. Ο καλλιτέχνης αποτελεί ένα δοχείο συναισθημάτων που προέρχονται από παντού: από τον ουρανό, τη γη, από ένα κομμάτι χαρτί, από μια μορφή, από έναν ιστό αράχνης
26. Πάντα κάνω αυτό που δεν μπορώ να κάνω, με σκοπό να διαπιστώσω αν μπορώ να το κάνω
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη