Φοιτητές της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης στέλνουν ανοικτή επιστολή στην πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου ζητώντας την άμεση παρέμβαση της στην πρωτοφανή κατάσταση, όπως οι ίδιοι λένε, που έχει προκύψει με την υπόθεση Κουφοντίνα.
Οι φοιτητές θέλουν να ξεκαθαρίσουν, μέσω της επιστολής τους, ότι οι ισχυρισμοί πολιτικών προσώπων, ότι οι γιατροί θα είναι υπεύθυνοι για την κατάληξη του Δ. Κουφοντίνα, είναι παραπλανητικοί και αβάσιμοι, αφού σύμφωνα με τις αποφάσεις διεθνών ιατρικών συνεδρίων περί ιατρικής δεοντολογίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και του ΟΗΕ και της Διεθνούς Αμνηστίας, η υποχρεωτική σίτιση αποτελεί ανθρώπινο βασανιστήριο.
Επιπλέον οι φοιτητές αναφέρον πως η κατάληξη ενός ασθενούς θα αποτελούσε όχι μόνο αποτυχία της πολιτείας να ανταποκριθεί σε μία κρίση με ανθρωπιστικό άξονα αλλά και μεγάλο πλήγμα για την Δημοκρατία και καταλήγουν λέγοντας πως: «Στη μεταπολίτευση και στην σύγχρονη Ευρώπη δεν έχει αφεθεί απεργός πείνας να πεθάνει, και θα ντρεπόμασταν για μια τέτοια πρωτιά».
Η επιστολή
Αξιότιμη κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου,
Ως ομάδα φοιτητών της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης επικαλούμαστε την συμπαράσταση και άμεση παρέμβασή σας στην πρωτοφανή κατάσταση που έχει προκύψει με την υπόθεση Κουφοντίνα. Τα σοβαρά εγκλήματα του Δ. Κουφοντίνα είναι αδιαμφισβήτητα και για τις πράξεις του αυτές έχει ήδη καταδικαστεί από τη δικαιοσύνη. Από τη στιγμή που εκτίεται κανονικά η ποινή ενός κρατουμένου, αυτός χρήζει σύμφωνης με το νόμο μεταχείρισης, ίσης με τους άλλους κρατούμενους. Η πολιτεία υποχρεούται, ακόμα και μπροστά σ’ έναν αμετανόητο δολοφόνο, να είναι δίκαιη.
Καταρχάς, να σας ενημερώσουμε ότι ισχυρισμοί πολιτικών προσώπων, όπως ότι οι γιατροί θα είναι υπεύθυνοι για την κατάληξη του Δ. Κουφοντίνα, είναι παραπλανητικοί και αβάσιμοι. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποφάσεις διεθνών ιατρικών συνεδρίων περί ιατρικής δεοντολογίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και του ΟΗΕ και της Διεθνούς Αμνηστίας, η υποχρεωτική σίτιση αποτελεί ανθρώπινο βασανιστήριο και δεν νοείται ιατρική πράξη ενάντια στη θέληση του ασθενούς. Παρατηρείται, λοιπόν, μια προσπάθεια υπεραπλούστευσης του ρόλου των ιατρών από την πολιτεία, γεγονός που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα του ιατρικού ρόλου, αλλά αποσκοπεί στην μετάθεση των ευθυνών από την πολιτεία στην ιατρική κοινότητα.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ως μέλη της ιατρικής κοινότητας και ενεργοί πολίτες, οφείλουμε να περιγράψουμε τον ρόλο ενός κράτους δικαίου απέναντι στο νόμιμο αίτημα κάθε κρατούμενου, ειδικότερα όταν η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο. Η πολιτεία δεν πρέπει να λαμβάνει εκδικητική στάση απέναντι σε κάποιον ο οποίος έχει ήδη κριθεί τελεσίδικα, αψηφώντας τα δίκαια αιτήματά του και καταδικάζοντάς τον, ουσιαστικά, δεύτερη φορά. Η κατάληξη ενός ασθενούς θα αποτελούσε όχι μόνο αποτυχία της πολιτείας να ανταποκριθεί σε μία κρίση με ανθρωπιστικό άξονα αλλά και μεγάλο πλήγμα για την Δημοκρατία. Στη μεταπολίτευση και στην σύγχρονη Ευρώπη δεν έχει αφεθεί απεργός πείνας να πεθάνει, και θα ντρεπόμασταν για μια τέτοια πρωτιά.
Κάνουμε έκκληση λοιπόν σε εσάς ως Πρόεδρο της Δημοκρατίας να ικανοποιήσετε το αίτημα του Δ. Κουφοντίνα για δίκαιη μεταχείριση. Όλα δείχνουν πως πλέον είναι στο χέρι σας να διασφαλίσετε το ύψιστο αγαθό της ανθρώπινης ζωής, ώστε να ανοίξετε ένα παράθυρο ελπίδας που αποσκοπεί στη βελτίωση του σωφρονιστικού συστήματος στην Ελλάδα.
Κλείνοντας, εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους γιατρούς που έχουν αναλάβει την περίθαλψή του και αποφασίζουν να αρνηθούν την υποχρεωτική του σίτιση.
Η στάση μας αυτή θα ήταν ίδια απέναντι σε όποιον κρατούμενο βρισκόταν σε ανάλογη θέση ανεξάρτητα με τις πεποιθήσεις του και το εγκληματικό του ιστορικό.
Με εκτίμηση υπογράφουν
Αβατζιάδης Παναγιώτης 4ο έτος
Αλεξιάδη-Οικονόμου Ίρις 4ο έτος
Ανδρέας Τράπαλης 3ο έτος
Ανωμεριανάκη Πολυξένη 4ο έτος
Βασιλάκη Μαρία 4ο έτος
Βελιδάκης Αντώνιος 4ο έτος
Βογιατζάκης Χαράλαμπος 4ο έτος
Βούης Θεόφιλος 4ο έτος
Γιαλεψού Χαρά 4ο έτος
Γιαννάκου Σωτηρούλα 2ο έτος
Γιαννέλου Πηνελόπη-Άννα 4ο έτος
Γκάγκλου-Δανιήλ Βασιλική 6ο+ έτος
Διαμαντάκης Εμμανουήλ 4ο έτος
Δόσπρας Γιώργος 6ο έτος
Ερασμία Μπουλιτσάκη 6ο έτος
Ήλια Χριστίνα 4ο έτος
Κανδύλη Μαρίνα 5ο έτος
Καραπιπέρης Ευάγγελος 6ο έτος
Κατηφόρης Αθανάσιος 5ο έτος
Κατρινάκης Δημήτρης 6ο έτος
Κατσένιος Δημήτρης 6ο έτος
Κικεράκης Αναστάσιος 4ο έτος
Κοκκινάκης Ιωάννης 6ο έτος
Κοκκινοβασιλης Δημήτρης 6ο
Κουλούρα Αλεξάνδρα 4ο έτος
Κουργιαντάκη Όλγα 2ο έτος
Κουρούδη Θεοφανω-Αγγελική 4ο έτος
Κυριακάκη Φλώρα 4ο έτος
Λουπασάκης Μανώλης 5ο έτος
Μαθιουδάκη Μαρία 4ο έτος
Μακρή Άρτεμις-Μαρία 4ο έτος
Μαντούβαλος Νικόλαος 4ο έτος
Μαυρίδη Εμμανουέλα 6ο έτος
Μελάνη Αρετή-Ηλιάνα 5ο έτος
Μιχαλιού Εμμανουέλα 5ο έτος
Μπασούνα Μαρία-Εμμανουέλα 3ο έτος
Μπεσίρη Ταξιαρχία 6o+ έτος
Μπίλλιαρη Ελένη 4ο έτος
Μπονιάκου Ιωάννα 4ο έτος
Μυτιλήνης Δημήτριος Ορέστης 4ο έτος
Παλυβός Νίκος-Χάρης 4ο έτος
Παπαδάκη Ευαγγελία - Ηλιάνα 4ο έτος
Παπαδάκης Γεώργιος 4ο έτος
Παπαδάκης Γεώργιος 4o έτος
Παπαδόπουλου Αιμιλία 6o+ έτος
Παπαλεξανδράκη Μελίνα 5ο έτος
Παπαμαρκάκη Νίκη 3ο έτος
Πελαγία Κουκλάκη 5ο έτος
Πιπεράκη Ασπασία 5ο έτος
Πορτσάκη Ηλιάνα 3ο έτος
Ροβίθη Ερασμία 4ο έτος
Ρόδη Μαρία 3ο έτος
Ρουσοχατζάκης Κωνσταντίνος 6ο+ έτος
Σταυρουλακης Ανδρεας 1o έτος
Στεφανάκη Μαρία 4ο έτος
Τογκαλίδου Μαρία 5ο έτος
Τριαντούλης Ναθαναήλ-Νικηφόρος 6ο έτος
Τσίρκα Γεωργία 5ο έτος
Φαναροπούλου Γεωργία-Γαβριέλα 6ο έτος
Φλουρή Δέσποινα 5o έτος
Φλώρα Χουζούρη 5ο έτος
Φραγκονικολάκη Μιχαέλα 5o έτος
Φραδέλλου Μαρία-Ειρήνη 6ο έτος
Χατζημιχαήλ Μαρία 6ο έτος
Χατζησταύρου Καλλιόπη 6ο έτος
Χουστουλάκη Μαρίνα 4ο έτος
Χρυσοβαλάντης Κωτούλας 6ο έτος
Ψυλλάκη Άννα 5ο έτος
Στεφανάκη Μαρία 4ο
Αλεξιάδη-Οικονόμου Ίρις 4ο
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη