Δεν είναι κρυφό!
Στην Ελλάδα μεγαλώσαμε με δυο μέτρα και δυο σταθμά, όσο αφορά την ισότητα των φύλων.
Οι άνδρες έχουν περισσότερα δικαιώματα, κυριαρχούν, επιβάλλονται και τέλος πάντων μεγαλώνουν ως αρχηγοί, από τις πεπεισμένες γι αυτό μαμάδες, γιαγιάδες και φυσικά μπαμπάδες, παππούδες αλλά και μια σχολική κοινότητα που επιβάλλει μέχρι και σήμερα κοινωνικά πρότυπα που ορίζουν τον άνδρα να έχει δικαιώματα και την γυναίκα –ακόλουθο να έχει υποχρεώσεις.
Με αυτή την «εκπαίδευση» που δεν λείπει ακόμη και από τα σημερινά σχολικά βιβλία (βλ. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Γ΄ Λυκείου: σελ.13… «το ερώτημα είναι αν θα πρέπει να δουλέψει η γυναίκα»… «παραδοσιακά επικρατούσε η άποψη, ότι ο άνδρας πρέπει να δουλεύει και ότι φέρνει την κύρια ευθύνη για την οικονομική πρόοδο της οικογένειας»).
Φυσικά θα πρέπει να εστιάσουμε και στην είσοδο των γυναικών σιγά – σιγά στα Πανεπιστήμια και στους χώρους εργασίας και στην αύξηση των διαζυγίων και στην αύξηση των μονογονεϊκών οικογενειών και στην αύξηση των καταγγελιών για παιδοφιλία, για ενδοιοκογενειακή βία, λεκτική βία, για κακοποίηση , για βιασμό, για γυναικοκτονία…
Π Ο Λ Ε Μ Ο Σ
Πόλεμος ανάμεσα στις αρχές που γαλουχηθήκαμε κι ανάμεσα στην εξέλιξη που μας επέτρεψε σε μας τις σύγχρονες γυναίκες να βγούμε από την κουζίνα και να γνωρίσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και τις δυνατότητές μας.
Δυνατότητες που στην καλύτερη περίπτωση χτυπάνε στην «γυάλινη οροφή» που τοποθετούν φαλλοκράτες που εργάζονται στην ίδια εταιρεία με εμάς, ή ζηλιάρηδες συζύγους που δεν αντέχουν την επαγγελματική πρόοδο των γυναικών τους, ή χειριστικούς εργοδότες που θεωρούν ιδιοκτησία τους τις εργαζόμενες γυναίκες κι άρα σεξουαλικά υποχείριά τους.
Το ξέσπασμα σε διάφορους εργασιακούς χώρους το είδαμε πρόσφατα, ξεκινώντας από τον αθλητισμό, ακολουθώντας στο θέατρο, στα πανεπιστημιακά έδρανα, στις σχολικές αίθουσες κι αν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου παντού, όπου υπάρχουν γυναίκες που προσκρούουν στην ανατροφή του "άνδρα –πασά".
Του άνδρα που με το υπερφίαλο εγώ που ανατρέφεται, θεωρεί υποχρέωσή του να «μαντρώσει» την… «πεταχτούλα» γυναίκα του που τολμά και γελά δημοσίως, που τολμά κι έχει αντίθετη γνώμη, που τολμά να μην τον θέλει στο κρεβάτι της, που τολμά να ζητά διαζύγιο...
Όλες αυτές οι γυναίκες που μεγαλώσαμε με «πρέπει» να προσέχεις τη συμπεριφορά σου, τη γλώσσα σου, το χαμόγελό σου, το ύψος της φούστας σου, την εμφάνισή σου, την καθαριότητα του σπιτιού, το μεγάλωμα των παιδιών, την εκπαίδευσή τους, την οικονομία του σπιτιού κι όλα αυτά με κλειστό στόμα!
Στόμα που δεν εκφράζει γνώμη, που δεν έχει αντιρρήσεις που δεν επαναστατεί που δεν ζητά, που δεν απαιτεί. Στόμα που μπορεί να μειδιά συγκαταβατικά. Το μόνο αποδεκτό πρότυπο, αυτό μητέρας που θυσιάζεται για όλους τους άλλους!
Δεν τολμά να ονειρευτεί, να σχεδιάσει, να γευτεί, να πειραματιστεί, να απορρίψει…
Απαγορεύεται να είναι Γυναίκα, γιατί προκαλεί, γιατί «τα θέλει» κι αν κάποιος την ενοχλεί προφανώς και φταίει αυτή, γιατί ο άλλος ...Άνδρας είναι, τι να σου κάνει;
Άνδρας είναι και το κέφι του θα κάνει και μια κουβέντα παραπάνω θα πει και μια σφαλιάρα παραπάνω θα ρίξει κι αν ξεφύγει το πράγμα, άνδρας είναι δεν μπόρεσε να συγκρατηθεί.
Αυτή έφταιγε που την σκότωσε, αυτή έφταιγε που μικρό ανήλικο κορίτσι τον ξεμυάλισε…
Έτσι «έφταιγε» η Τοπαλούδη χτες, η Καρολάιν σήμερα, αύριο εσύ, εγώ, οι κόρες μας…
Για ποια και πόση κοινωνική υποκρισία μιλάμε;
Γι αυτή που ψάχνει αλλοδαπούς δράστες, για αυτή που ψάχνει για «ελευθέρων ηθών» θύματα;
Για μια κοινωνία που αλλάζει και μοιάζει ανομική, γιατί για να κάνει το επόμενο σταθερό της βήμα θυσιάζει Ιφιγένειες μέχρι να σταματήσει να ζητά κι άλλο γυναικείο αίμα στον ανίερο βωμό της.
Μέχρι που οι νέοι της κοινωνίας δεν θα καλύπτουν την ανεπάρκεια τους πίσω από τη συγχώρεση της οικογένειας που ανέχεται τα πάντα.
Μέχρι που οι νέοι της κοινωνίας να μπορούν να κοιτάνε με θάρρος τη ζωή και ο ένας τον άλλο ισότιμα στα μάτια. Μέχρι που να μοιάζει φάντασμα του παρελθόντος η αντίληψη πως ο άντρας παραχρήμα είναι ικανός κι η γυναίκα για να γίνει αποδεκτή σε αυτό που επέλεξε, πρέπει να κοπιάζει πολλαπλάσια.
Τότε ίσως σε αυτή την μακρινή κοινωνία οι γυναικοκτονίες θα εκλείπουν και θα αποτελεί προσβολή η ισοπέδωση του άλλου ανθρώπου για όποια αιτία.
Πάρης Ντελκής
Εκπαιδευτικός - Δημοσιογράφος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη