παιδί
Οι ζωγραφιές που δείχνουν την απώλεια της παιδικής ηλικίας και της αθωότητας - Μια υπόθεση φρίκης στο Αγρίνιο, εξιχνιάστηκε από ένα σκίτσο - Η κλεμμένη παιδική ηλικία με χαρτί και μαρκαδόρους

Πριν λίγες μέρες σοκ είχε προκαλέσει στο πανελλήνιο η είδηση πως ο 28χρονος Δημήτρης Κραβαρίτης, ποδοσφαιριστής στη Γ’ Εθνική, κατηγορείται ότι προέβη σε γενετήσιες πράξεις εις βάρος του 4χρονου αγοριού.

Μάλιστα με έναν τρόπο στην υπόθεση εμπλέκεται και η μητέρα του καθώς το αγοράκι φέρεται να ήταν το παιδί στο οποίο έκανε baby sitting.

Θυμίζουμε ότι ο κατηγορούμενος πήγαινε στο σπίτι της 52χρονης μητέρας του, η οποία πρόσεχε το 4χρονο αγόρι οικογένειας από την πόλη του Αγρινίου. 

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε όταν ο πατέρας του παιδιού παρατήρησε ζωγραφιές του και απευθύνθηκε σε ειδικό. Μετά την πρώτη ζωγραφιά το παιδί εξετάστηκε από έμπειρους παιδοψυχιάτρους και έγινε η καταγγελία στις αρχές.

Οι ζωγραφιές που δείχνουν την απώλεια της παιδικής ηλικίας και της αθωότητας.

Οι ζωγραφιές των θυμάτων ρίχνουν φως στην παιδική κακοποίηση και οι ειδικοί εξηγούν όλα όσα έχουν διαπιστώσει κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας. Τα θύματα περιγράφουν τον εφιάλτη τους με συγκεκριμένα χρώματα και σκίτσα. Είναι μικρά παιδιά που εκφράζονται σε ένα κομμάτι χαρτί. Όπως έκανε ένα παιδί στο Αγρίνιο, που υπέφερε μέσα στο σπίτι του, από τον γιο της babysitter που είχαν προσλάβει οι γονείς για να τον προσέχει. 

«Φωνάζουν» από μόνες τους για ένα βίαιο περιβάλλον μέσα στα κλειστά σπίτια και αποκαλύπτουν τον τρόμο του παρόντος και τους φόβους του μέλλοντος. Τα χρώματα συνήθως είναι ζωντανά, κυριαρχεί το κόκκινο που συνήθως συμβολίζει την ένταση, ή το μαύρο που δείχνει την σκοτεινή πλευρά που βιώνει ένα παιδί – θύμα κακοποίησης.

Παρατηρώντας τα σκίτσα των παιδιών που έχουν υποστεί οποιοδήποτε είδος κακοποίησης, είναι «σαν να ανοίγεις το βιβλίο της ζούγκλας» όπως εξηγεί στο ThessToday.gr ο ψυχολόγος Παναγιώτης Πλουμίδης

Πρόκειται για παιδιά-θύματα που προσπαθούν να αναδείξουν τα συναισθήματά τους, καθώς το να τα εκφράσουν, συχνά αποτελεί τον πιο δύσκολο αγώνα. Όμως οι ιστορίες τους τις περισσότερες φορές, παραμένουν απλές μουντζούρες στο χαρτί, καθώς δεν αποκωδικοποιούνται έγκαιρα.

Μερικές φορές η απεικόνιση των συναισθημάτων τους είναι προφανής, όπως μία ζωγραφιά ενός εξάχρονου με μία φιγούρα με γεννητικά όργανα, ή από την άλλη είναι διακριτική, όπως ένα παιδικό σκίτσο που δείχνει φιγούρες με κομμένα άκρα. «Τα παιδιά προφανώς και μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους και για αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και παρατηρητικοί. Φαίνεται πως δεν μπορούν να εκφράσουν με λέξεις αυτό που τους συμβαίνει και ίσως χρειαστεί πάρα πολύς καιρός. Ο φόβος της αποκάλυψης αλλά και οι “συνέπειές” της συνήθως κρατούν σιωπηλά τα θύματα και ευάλωτα στη συνεχιζόμενη κακοποίηση» αναφέρει ο κ. Πλουμίδης.

«Παρατηρούμε αν το παιδί στη ζωγραφιά είναι απομακρυσμένο από τους γονείς, εάν το σπίτι δεν είναι πολύ “καλοφτιαγμένο” σαν μορφή, ή εάν δεν υπάρχει ήλιος, κάτι το οποίο δείχνει μία ψυχική οριοθέτηση. Υπάρχουν και πιο “σκοτεινά” σκίτσα, με το πρώτο καμπανάκι να είναι τα ζωγραφισμένα γεννητικά όργανα, ή η περίπτωση που υπάρχει κάποια μουντζούρα σε εκείνο το σημείο. Τα κομμένα άκρα επίσης αποτελούν “red flag” καθώς το παιδί προσπαθεί να δείξει πως αυτά τα χέρια κάνουν πράγματα που δεν θα έπρεπε, ή επιχειρεί να παρουσιάσει μία συμπεριφορά που δεν είναι αποδεκτή από το ίδιο. Κάποιες ζωγραφιές έχουν πάρα πολύ γυμνό ή και εντελώς γυμνό, αυτό είναι σοκαριστικό».

Στην περίπτωση του τετράχρονου αγοριού από το Αγρίνιο, αποδείχτηκε πως οι ζωγραφιές του ήταν το «κλειδί» ώστε να αποκαλυφθεί το μαρτύριο που ζούσε κάθε φορά που ασελγούσε στο απροστάτευτο κορμάκι του ο 28χρονος γιος της babysitter που είχαν προσλάβει οι γονείς για να τον προσέχει.

Σημαντικό κομμάτι αποτελεί και η “συνέντευξη” κατά την διάρκεια που το παιδί ζωγραφίζει, στην οποία οι ειδικοί ζητούν διευκρινίσεις πάνω στο σκίτσο, με τα παιδιά να απαντούν συνήθως με φανταστικές ιστορίες, οι οποίες περιλαμβάνουν ουσιαστικά την ιστορία της οικογένειας. «Πολλές φορές επαναλαμβάνουμε τις ζωγραφιές γιατί μπορεί να μην δείξει κάτι το παιδί με την πρώτη φορά. Τα παιδιά δύσκολα αναφέρονται στα σκοτεινά τους σημεία, κι εμείς προσπαθούμε να τα φωτίσουμε. Παλεύουμε να έρθουν τα σημάδια στην επιφάνεια και να προκαλέσουν μία συνειδητότητα. Προσπαθούμε να αυξήσουμε την έννοια της αυτοπαρατήρησης του παιδιού, να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει».

Σύμφωνα με τον κ. Πλουμίδη, η πιο σκοτεινή πλευρά ενός παιδιού, είναι αυτή που δεν έχει αντιληφθεί την πραγματικότητα. Στην κακοποίηση υπάρχουν επίπεδα, δηλαδή μία ασέλγεια ή ένα χάδι, σε σχέση με την διεισδυτική κακοποίηση, έχουν τεράστια διαφορά. «Δυστυχώς ή ευτυχώς, μες το μυαλό μας, έχουμε “αποτυπωμένο” πως η οικογένεια, οι γονείς και τα αγαπημένα πρόσωπα της ζωής μας, συμβολίζουν και προσφέρουν αγάπη. Τα παιδιά για αυτό δεν αντιδρούν κυρίως, γιατί συνεχίζουν να πιστεύουν στην αγάπη, όπως και θα έπρεπε να κάνουν. Είναι πάρα πολύ σφοδρή η κακοποίηση κι από πολλά μέτωπα, όπως στην περίπτωση της 12χρονης, η οποία φαίνεται να μην έχει καταλάβει τι ακριβώς έχει περάσει» λέει στο thesstoday.gr.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;